Ar prāmi uz Stokholmu

Atvadas no vasaras augusta beigās nolēmām atzīmēt ar prāmi dodoties uz Stokholmu. Biļetes rezervējām vasaras sākumā.

Prāmis M/S FESTIVAL izrauca no Rīgas pasažieru ostas pl.17 30. Ceļojums sākās pēc mantu nolikšanas kajītē un iepazīšanos ar prāmi.

Viens no iemesliem kāpēc izvēlējāmies augustu, lai sagādātu pārsteigumu un sveiktu savus jubilārus par ko paziņojām INFO centrā. Vakara gaitā sekoja šova programma, loterijas izloze, jubilāru sveikšana un dejas dažādām gaumēm līdz nākamās dienas rītam. Jauki, ka bērniem iekārtota īpaša rotaļu istaba un paredzēta šova programma. Uz prāmja iespējams apmeklēt saunu un baseinu.

Nākamās dienas rīts sākās ar saullēku un Zviedrijas salu skatiem. Neaizmirstami! Krastmalā privāmājas, laivas, jahtas, nelielas jahtu ostas.Skaisto skatu baudīšana turpinājās, brokastojot restorānā. Bokastis satriecošas-ar plašu ēdienu izvēli, dažādām gaumēm.

Pēc pl. 10 ap pl.11 prāmis piestāja Frihamnsterminalen Sokholmā. Pagāja laiks, kamēr noorjentējāmies un atradām pļavas taciņu, kas ved uz vēsniecības rajonu (Diplomat Staden). Orjentējoties pēc Stokholmas kartes, mēģinājām nokļūt līdz Karaļa pilij, kur pl.13 notiek sardzes maiņa.

Stokholma pārsteidza ar to, ka izvietota uz daudzām salām, kas savienotas ar neskaitāmiem tiltiem. Tradiconāla ir pārvietošanās ar dažāda izmēra jahtām. Pa pilsētu iespējams pārvietoties ar metro un sabiedrisko transportu. Autobusa un metro biļete ir derīga stundu no brīža, kad uzspiests zīmogs ar datumu un pulksteņa laiku. Maksa par braucienu pieaugušiem no 20-64 gadiem SEK 36, bērniem līdz 19 gadiem un senjoriem pēc 65 gadiem 20 SEK, bērniem līdz 6 gadiem- bez maksas. Bērniem līdz 11 gadiem piektdienās no pl.12 līdz svētdienas pl.24 transports bezmaksas, ceļojot kopā ar pieaugušo. Viens pieaugušais var pavadīt līdz sešiem bērniem.

Ejot kājām, nejauši iemaldījāmies muzeju salā Djurgarden. Šķērsojām 4-5 tiltus līdz nokļuvām pils pagalmā, kur jau pulcējās dažādu nacionalitāšu tūristi, lai noskatītos sardzes maiņas priekšnesumu. Tas ir skaists bezmaksas pasākums ar orķestra mūziku, zirgiem, karavīriem, kas izdara dīvainas, dažbrīd smieklīgas kustības un Zviedrijas karoga izrādīšanu. Pēc karavīru izrādes satikāmies ar mūsu kompānijas senjoriem, kas devās no prāmju termināla ar autobusu 2 stundu garā ekskursijā pa Stokholmu. Neskatoties uz to, ka ekskursija ir krievu valodā, biļetes (cena aptuveni 13 Ls) uz prāmaja jāiegādājas savlaicīgi iepriekšējā dienā, piepildīti ir vairāki ekskursantu autobusi. Stokholmu iespējams apskatī par 350 SEK, iegādājoties biļeti HOP ON HOP OFF tūrei pa sauszemi un ūdeni 24 stundu garumā. Grūti spriest ko var uzspēt 24 stundās Stokholmā, bet tā kā mūsu prāmis no Stokholmas izgāja pl.17, tad mums nedaudz laika atlika Vecpilsētas apskatei un suvenīru iegādei.

Prāmja terminālā atriezāmies ar sabiedrisko transportu. Vakarpusē uz prāmaja atkal šova programma, dejas. Veikalā atbrīvojāmies no atlikušajiem naudas līdzekļiem, lai no rīta iebrauktu Latvijas ūdeņos.

Visumā brauciens ar prāmi uz Stkholmu vērtējams kā labs izklaides pasākums 3 dienu garumā. Lai vairāk iepazītu Stokholmu un izbaudītu tās dzīvi vajadzīgs ilgāks laiks un lielāki naudas līdzekļi. Man pietika ar dažu stundu ilgu pastaigu pa Strandvagen un Stallgatan, vērojot jahtas un dzīvi uz ūdens, lai justos kā romantiskā filmā pēc Pilčeres romāna.