Kanāriju salas

Katra ceļotāja vēlme ir vairāk redzēt,uzzināt. Labāk apūsties, kā arī ceļojot,lai būtu normālas sadzīves un pārvietošanās iespējas. Un, protams, tas viss ar ,pēc iespējas mazākiem, izdevumiem.Tāpēc mans raksts būs tīri informatīvs ceļotājiem, kas vēlas apceļot Kanāriju salas.(Nepretendēju uz galējo patiesību...,bet varbūt kādam kaut kas noder). CEĻOJUMA PLĀNOŠANA: Doma,ka vajadzētu paceļot pa Kanāriju salām radās 2007.gada oktobrī.Sanācām kopā četri domu biedri: es Gints,mana sieva Indra,draugs Raimonds ar savu draudzeni Tatjanu.Sākumā domājām ,ka apceļosim visas septiņas salas,bet beigās palikām pie domas par četrām salām: Fuerteventura,Gran Canaria,Tenerife,Lanzarote.Tad ar savas meitas Ritas palīdzību pasūtījām lidojumus: 28.01.08.Rīga -Frankfurte(Hahn), un no šīs lidostas uz Fuerteventura. Atpakaļ atgriezāmies 15.02.08. Ar Ryanair aviokompāniju (www.ryanair.com) Kopā visu lidojumu cena 75Ls par cilvēku(akcija,jāķer moments),bet jāņem vērā,ka lidojot ar Ryanair nav jāmaksā tikai par rokas bagažu(10kg uz cilvēku),bet par nododamo bagažu līdz 15kg jāpiemaksā 1euro par kg+nodoklis 5euro.Tātad kopā biļetes cenai jāpieskaita 80 euro.Papildus rezervējām naktsmītnes,tas tika veikts caur interneta portāliem www.hostelworld.com un www.venere.com(meklējām apartamentus,lai būtu arī virtuve).Rezervējām Fuerteventura -Castillo San Jorge trīs naktis,cena-97 eur par pāri.Gran Canaria-Judoka Color, četras naktis 234eur par pāri.Tenerife Tamaimo Tropikal, septiņas naktis 326eur par pāri.Lanzarote-Aquarius divas naktis 86eur par pāri. CEĻOJUMA NODROŠINĀJUMS: 1.INFORMATĪVAIS MATERIĀLS - Lai atvieglotu dzīvi vajadzētu paņemt līdzi GPS,mums bija pārnēsājamais dators ar navigācijas programmu AutoRoute2007.Kartes un sīkāku informāciju var saņemt katrā salā uz vietas - viesnīcās un tūrisma informācijas centros. 2.FINANSES - Var izmantot kartes vai skaidro naudu,kopā par pāri (pilnīgi par visu,arī pārtiku,mašīnas izmaksas.u.tt)tika izdots ~2500 eur. 3.EKIPĒJUMS - vasarai piemērots apģērbs un apavi,laba ērta mugursoma,kurā jāsaliek mantas pēc izjūtām un vajadzības,bet jāatceras,jo lielāka bagaža,jo vairāk jāmaksā un grūtāk pārvietoties. 4.APDROŠINĀŠANA - drošs paliek drošs ,jebkurā Latvijas apdrošināšanas firma... 5.PĀRTIKA - viss nopērkams uz vietas. Cenas, varbūt, mazliet dārgākas nekā pie mums. 6.HIGIĒNA,VESELĪBA - Neko cilvēkam bīstamu nesaskatījām. CEĻOJUMA NORISE. Fuerteventura lidostā noīrējām opel astra(visās salās izmantojām autonomas cicars ,www.cicar.com, pakalpojumus,jo viņiem ir visplašākais nomu punktu skaits ,un salas ietvaros,mašīnas var izņemt vienā punktā un nodot citā).Autonomas cena svārstās~30eur diennaktī atkarībā no nomas ilguma.Negribu,un domāju,ka nav vajadzīgs stāstīt,ko katrā salā jāskatās,to visu jūs atradīsiet ceļojumu grāmatā -Spānija, kas nopērkama katrā grāmatnīcā Latvijā.Un no vietējiem informācijas materiāliem.Arī cicars autonomās paprasiet ceļojumu kartes.Fuerteventura palikusi atmiņā ar vienmuļo ainavu, kazām,kas noēdušas visus zaļumus,ar mazapdzīvotību,ar mazām vientuļām pludmalītēm.Ar vindserfingu nepaveicās,iznomājām dēļus Caleta de Fustes pilsētas pludmalē.Līcī,kurā mēs burājām,nebija ne kārtīgs vējš,ne kur ieskrieties,bet okeānā nomas saimnieks neļāva braukt,teica, esot bīstami.Lidostā nopirkām biļetes uz vietējās aviokompānijas Binter (www.binternet.com)lidojumu uz GranCanaria(64eur uz cilvēku).Šī aviokompānija veic visus lidojumus starp salām-labas lidmašīnas un labs serviss.GranCanaria salu izbraukājām visu kā pienākas pēc ceļveža un kartēm,bet palikuši atmiņā ļoti līkumotie,šaurie kalnu ceļi(pie kuriem ir jāpierod,bet grūti).Nelielā ostas pilsētiņa Agaete-ar savu skaisto,mazo, akmeņaino pludmalīti un daudzajiem zivju restorāniņiem,kur var garšīgi paēst~10eur uz cilv.Maspalomas pilsēta, kur mēs dzīvojām ar savu Vācisko vidi (ļoti daudz vācu pensionāri, kas te patstāvīgi dzīvo ,un ,protams, Maspalomasas neparastā, smilšainā, tuksnesīgā pludmale no kuras viena liela daļa ir nūdistu rīcībā ,arī mēs šeit ar sievu kļuvām par nūdistiem (no sākuma tā neērti ,bet vēlāk liekas ka tā ir norma). 5.februārī ar prāmi, no nelielas ostas Puerto de las Niveras, mēs devāmies stundas garā braucienā uz Tenerifi, biļetes cena vienam cilvēkam 47 eur.(prāmis; www.fredolsen.es). Protams, atkal noīrējām mašīnu un sākām savu septiņu dienu ilgo ceļojumu pa Tenirifu salu. Šī sala palikusi atmiņā ar visplašāk organizēto tūrisma industriju, vērts apmeklēt Loro parku,( cena 30 eur par cilvēku)kur var noskatīties ļoti labi organizētus delfīnu šovus, papagaiļu šovus... Protams, par galveno pasākumu uzskatāms vulkāna Teides apmeklējums, kopējais vulkāna augstums 3700m, ar mašīnu var uzbraukt līdz 2400m lielam augstumam un tālāk ar pacēlāju līdz 3500m (cena 24 eur par cilvēku). Jāņem vērā, ka silti jāsaģērbjas, un iespējamas, ka no krasas spiediena maiņas var rasties diskomforta sajūta (sāpēt galva, aizdusa). Vēl der apciemot Tenerifes galvaspilsētu Santa Cruz, mēs tur pabijām karnevāla pēdējās dienās( karnevāls norisinājās no 30 janvāra līdz 10 februārim), kad jau laikam lielās kaislības bija norimušas, bet tik un tā ineresanti. Vēl mums ļoti patika Santa Cruz pludmale, kas atrodas kādus 5 km no pilsētas, mākslīgi uzbērta, kā gandrīz visas pludmales Tenerifē. Tad 12.februāri ,no Tenerifes ziemeļu lidostas ar Binter aviokompānijas lidmašīnu pārlidojām uz Lanzarote (biļetes cena 54 eur par cilvēku, nopirkām ar atlaidi, jo parasti biļetes cena ir 80 eur). Lanzarote - mazākā no mūsu četrām apciemotām salām, lai gan domājām ,ka te būs vismazāk ko redzēt, bet maldījāmies ,jo te bija ļoti daudz ko redzēt, un ar divām dienām bija par maz. Lanzarote mūs pārsteidza ar savu mājīgumu, sakārtotu infrastruktrūru, dabīgajām pludmalēm, mazajām ostiņām un daudzajiem vietējiem krodziņiem un aiz tā visa, var just vietējos iedzīvotājus ar savu dzīvi. Vēl mūs ļoti pārsteidza salas pirmatnējā dabas varenība, jo tikai pirms nepilniem 300 gadiem Lanzarotes sala piedzīvoja lielu vulkāna izvirdumu, kas atbalsojās vēl līdz mūsdienām... Un tā 14.februārī ,no Lanzarotes ostas Playa Blanca ar prāmi veicām pārbraucienu uz Fuerteventuras salu(cena 20 eur par cilv.,prāmis - (www.navieraarmas.com). Fuerteventuras ostas pilsētā Corralejo izīrējām mašīnu un veicām pēdējo pārbraucienu uz lidostu, pa ceļam piestājot pie de Corralejo Nacionālā parka smilšainajām, tuksnešainajām pludmalēm, kur vēl pēdējo reizi nopeldējāmies un sauļojāmies, pirms ielidošanas Latvijas ziemā. Vakarpusē atdevām mašīnu lidostas nomas punktā un sākam pārlidojumu uz mājām. CEĻOJUMA IZVĒRTĒJUMS : kopumā ceļojums bija veiksmīgs un mēs visi esam ļoti apmierināti. Salas, tomēr, ir ļoti dažādas, bet noteikti vēlvienreiz gribētos atgriezties Gran Canaria salā un Lanzarotes salā.Ja rodas kādi jautājumi par viesnīcu rezervāciju un aviobiļešu nopirkšanu, iesaku griezties pie savas meitiņas Ritas Kapenieces (atradīsiet draugos).Viņa ceļojumu plānošanā labi orientējas un par nelielu samaksu palīdzēs.