2 nedeelas Sahaaras tuksnesii

...izraksts no dienasgraamatas.... Sodien sapratu, ka nezinu vairs, kaada diena... Man visapkart milzu smilsu klajumi. Veejs speeleejoties izveidojis smiltiis vilnus. Mazliet atgaadina kaapas Baltijas juuras krastaa. Paveels vakars... Mohameds tuksnesha viduu cep svaigu maizi smilshu kraasnii. Saule jau pasen kaa norieteejusi, laukaa dreegns. "Virs galvas muuzhiigs piena cels"; - debesis kaa milzu apgaazta bloda ar melnu dibenu un miljons mirdzosaam zvaigzneem. Simplicity - lai saprastu shaa vaarda patieso jeegu klusu jaanoseezhas blakus Mohamedam, skatoties uz vina noautajaam kaajaam, skirbinju zobu prieksaa, izjust svaigi ceptas maizes smarzhu, dzirdeet no turpat blakus uzslietaas telts atskanam berberu dziesmas. Cik vienkaarsi ir iespeejams dziivot. Kaapeec es taa neprotu? Tuksnesis...tas panem tevi savaa bezgaliigajaa smilshu klajumaa, un tu juuties tik mazs un nieciigs. Tavas probleemas atkaapjas, un tu negribi atcereeties gandriz neko no pagatnes, nedz arii domaat par naakotni. ....Mieriigas pievakares....saulriets aiz dzeltenajaam kaapaam... plikas peedas grimst veel siltumu glabaajoshajaas smiltiis. Liidz ar saulrietu smiltis iekraasosies zeltainas un vienaa mirklii pazaudees savu siltumu. Debesiis iekveelosies zvaigznes, miljoniem izbarstiitu pogu uz melna samta. Kad uzleeks pilnmeeness, puse zvagznju pazudiis. Mohameds iekurs savu kraasni un saaks atkal cept maizi - vai nu uz ogleem jeb tieshi smiltiis. Mees daliisimies visi ar siltajiem maizes kumosiem, ietiidamies siltaak koshajaas jakaas, liidz Mustafa sauks: Tea time! ...pirparmeetru teeja, lieta no sudrabainas teejkannas, kas pacelta augstu gaisaa, metiis putas mazajaas stikla glaazees. Mees liksim klaat cukuru, DAUDZ cukura... Curukam Marokaa reklaamu nevajagot.... Un veelaak Ahmeds muusu prieksaa uzburs visbriiniskiigaako kuskusu vai tazhinu. Mees paareediisimies jau kuro vakaru peec kaartas... Sveces degs smiltiis divas blodinjaas segas viduu, kas kalpo par galdu; muusu celji saapees, nepieradushi pie seedeeshanas uz griidas. Naktii meeness spozhi apspiidees muusu nometnes vietu. Es panemsu gulammaisu, paliksu jaku pakausii spilvena vietaa un aizmigshu kaapaas, skatoties zvaigznees un meenesii virs galvas... Maroka, briinishkiigaa Maroka! Zeme, kuraa cukuram ir vairaak veertiibas nekaa alum. Kaut ilgaak man degunaa paliktu shiis zemes piparmeetru teejas smarzha...