Gavdos sala

Gavdos sala ir vistālāk uz Dienvidiem esošā Grieķijas sala, kas vienlaicīgi arī pretendē uz vistālāk Dienvidos esošo Eiropas cietzemes daļu. Gavdos salā ir vairākas skaistas pludmales, no kurām dažās ir skaistas, mīkstas, smalkas un gaišas smiltis. Šīs pludmales ir īsteno natūristu mājvieta visas vasaras garumā, aptuveni 5 - 6 mēnešus gadā. Kāpēc "īsteno natūristu" jūs vaicāsiet :) Tāpēc, ka šeit pulcējas natūristi, kas patiešām dzīvo harmonijā ar dabu. Viņi veido savas mājvietas no dabā atrodamajiem materiāliem, līdzīgi kā tas bija pagājušā gadsimta 90. tajos gados Inčupes pludmalē Latvijā, līdz kamēr vētra šo natūristu ciematu nopostīja.
Gavdos salā natūristi būvē ligzdas, tāpat kā tas tiek darīts pie mums Inčupē, Lilastē, Kalngalē un Vecāķos, tikai šeit atsķirībā no Latvijas, galvenais būvmateriāls ir akmeņi, nevis koki, jo koku Gavdos salā ir diezgan maz.
Cilvēki dzīvo šajās pludmalēs sākot no vienas nedēļas līdz pat vairākiem mēnešiem, pilnībā izbaudod saulaino un silto (brīžiem karsto) laiku.
Populārākā natūristu pludmales Gavdosā ir Agios Ioannis, otra populārākā ir Potamos. Labs apraksts angļu valodā par natūristu pludmalēm Gavdos salā ir atrodams šeit: http://www.capnbarefoot.info/crete:gavdos#toc2 Gavdos sala ir mazapdzīvota - ziemā tajā ir tikai ap 50 pastāvīgo iedzīvotāju, bet toties vasarā salā var būt ap 2500 cilvēku, no kuriem ievērojama daļa ir natūristi. Uz Gavdos salu var aizbraukt ar kuģīti, prāmi vai motorlaivu no Krētas Dienvidu piekrastes piestātnēm un ostām. Blakus Gavdos salai ir vēl viena mazāka sala Gavdopoula ar tikai 3 pastāvīgajiem iedzīvotājiem un 2 km2 platību. Šo vietu izvēlas natūristi, kuri vēlas pavadīt brīvdienas Robinsona Krūzo stilā.