Atvasara pie Gardas ezera.

Septembra beigās nolēmām pagarināt vasaru un padzīvot nedaudz romantiskajā Sirmionē-pie Gardas ezera.

Caur Booking Com pasūtījām istabu Sirmiones centrā( 30 eiro no pers.)

Itālija mūs sagaidīja ar brīnišķīgu laiku-+27 C un dabūjām pārģērbties tālredzīgi līdzi paņemtajos šortos.Līdz Sirmionei

nokļuvām pa,, autostrada,, -par dažiem simtiem km samaksājot 29 latus,jo Itālijā maksas ceļi ir ļoti dārgi. Itālijā par katru

nobraukto posmu ,,cestarinā,, jāsamaksā konkrēta naudas summiņa,nevis kā piemēram Austrijā,vai Čehijā,kur ir

jāpērk vinjete par 8 eiro uz 10.dienām-un brauc kur gribi un cik gribi....

Itālijā uz ātrgaitas ceļiem ātrums noteikts-130 km/h un arī tuneļos var pārvietoties ar 130 km/h. Citur visur tuneļos

ātrums tiek samazināts līdz 100 vai pat 80 km/h ! Bet laikam temperamentīgie itālieši tik lēni nevar pabraukt....

Nu protams,ka ceļi ir ļoti labā stāvoklī un lielākā daļa brauc 150-160 km/h.! Bet policiju nekur nemanījām...

Pirmais,kas nošokēja jau braucot pa autostrādi bija degvielas cenas-benzīns 2,03 eiro bet dīzelis-1,97 eiro

litrā... :( bet mēs tālredzīgi bāku piegāzām līdz lūpām Austrijā par 1,37 eiro (dance)

Iebraucot Sirmionē jutāmies kā vasarā-temperatūra +27 C un vēl ziedēja Bugenvilijas....

Ar Ivara (Tom-Tom) palīdzību viegli atradām mūsu naktsmājas un saimnieks jau mūs gaidīja.Ievācāmies,sarunājām

brokastu laiku,noskaidrojām kas pie Gardas ezera būtu apskatāms un laiks doties pie miera.... (yawn)

Otrajā rītā,paēduši brokastīs ,,prosciutto,, ,,formaggio,, un 'padzēruši labu,stipru itāļu kafiju-devāmies

iepazīties ar Lago di Garda skaistākajām vietām.Saimnieks mums ieteica apbraukt apkārt 84 km garajam Gardas ezeram

Ceļš vijas gar pašu ezera krastu,bet gar ezeru augsti kalni.Visapkārt ezeram kūrortpilsētiņas-viena par otru

skaistākas.Visur hoteļi,villas,apartamenti....un tūristi,tūristi...,kaut arī sezona jau beigusies.Taču joprojām-katra

trešā automašīna ir ar citu valstu numuriem-visvairāk no Vācijas.

Tā pirmajā dienā apbraucām apkārt ezeram-pa ceļam apskatot skaistas pilsētas-Salo,Riva del Garda,Pescara,

nogaršojām izslavētās itāļu picas un gardo kafiju ! (lick) Jā-pavērojām ko itāļi ēd,pārsvarā tās ir picas,kanneloni,

tortellini,lazanja,pasta.Un visam klāt-olīveļļu un balzamiko ! Un protams klāt tiek piedzerts vīns-pārsvarā sarkanvīns

Barolo,Chianti,Montepulciano,Gropello.Tikai jāatceras,ka paēst jāpaspēj līdz 14.00 citādi jāgaida būs līdz 17.00

kad beidzies pusdienlaiks !?! Cenas mērenas-viena maltīte ar vīnu,izmaksā ap 22 eiro.

Nedaudz nošokēja cenas Lielveikalos.Bijām gatavi redzēt dārgākus produktus nekā Latvijā....,bet viss lētāks

un ievērojami....spriediet paši-kafijas pupiņas 1kg-9.eiro,'minerālūdens 2L -0,19 eiro,tēja-0,46 eiro,sula 1 L-0,65 eiro

cukurs 1kg-0,70 eiro.....

Otrajā dienā devāmies apskatīt Sirmiones vecpilsētu un pilsdrupas.Apmklējām dažas vinotēkas-iegādājamies

itāļu vīnus.Piedalījāmies olīveļas degustācijās un konstatējām ka Latvijā grūti tādas olīveļļas iegādāties...,labi ka esam ar

savu mašīnu....nopirkām arī labus makaronus.

Trešajā dienā devāmies uz Veronu-Romeo un Džuljetas pilsētu...,kur pavadījām visu dienu.Īzstaigājām visu Veronas

vecpilsētu-krustu šķērsu-apskatījām Veronas tirgu,Domu,Džuljetas balkonu,Burgarenu.Tik lielus tūristu pūļus sen

nebijām redzējuši ! Veronas vecpilsētā satikām gan gladiatorus,gan mumijas,gan jogas meistarus ar kuriem kopā,

par nelielu samaksu varēja nobildēties.Patiešām skaista pilsēta !

Ceturtajā dienā nedaudz sāka līt,bet tas netraucēja mums baudīt jauko Lago di Garda apkārtni.Mums gadījās

apskatīt kādu interesantu veikalu,kura otrs stāvs bija nobruģēts un sastādīta koku aleja-otrajā stāvā !!!

Daži novērojumi par itāļiem-viņi ir laipni,emocionāli,izpalīdzīgi,jautri un nedaudz slinki....,vakaros tiem

patīk pasēdēt krodziņos,vai bāros-pie vīna glāzes,vai kafijas-papļāpāt,pasmieties.Kafiju itāļi dzer mazu,mazu

tasītu,bet ļoooti stipru ! Taču tūristiem tiek piedāvāta lielā krūze-americano,capucino,macciatto vai mocca.

Par itāļu virtuvi runājot-jāsaka ka man tā patīk tīri labi.Tā kā man garšo olīvas,olīveļļa,sarkanvīns,picas,šķinķis

labs siers,lazanja...tad varētu uzturēties tur arī ilgāk....,bet visam savs laiks un kā vēsta mums jau zināms

teiciens-lai cik tur ir labi-mājās ir labāk.... (car)