Braziilija

Taa kaa es noskatiiju, ka par Braziiliju daudz aprakstu nav, noleemu, ka jaapadalaas arii ar maniem iespaidiem par sho milziigo Dienvidamerikas valstinju. Biju sajusmaa un esmu sajuusmaa veeel joprojaam un, kad sanaaks, braukshu noteikti veelreiz un veelreiz ... un es nebaidos, ka man tur sagribeesies palikt pavisam ;-))) ... tikai liidz naakamai braukshanai, nebuutu slikti iemaaciities vismaz mazlietinj vinju meelee runaat! ... braziilji, kaa jau lielvalsts pilsonji, neveelaas iipashi citas valodas maaciities ... daudzi dziivo peec principa un uzskata, ka visa pasaule ir Braziilija jeb Braziilija ir pasaule ... Mums "mazajiem" tas jau nav nekas jauns! Mums ir pieredze ar bijusho "maasu" un tagadeejo kaiminjieni lielvalsti Krieviju. ... Shodien gandriiz 99 % latvieshu runaa krieviski. Tas tacu ir jauki, ka valodas maakam. ... nu nejuut lielo valstu pilsonji to vajadziibu, ka vinjiem buutu muusu vai citu valodinjas jaaiemaacaas ;-))) ... Arii krieviem vienmeer likaas, ka visa pasaule runaa krieviski ... un smejies vai raudi, taa tas gandriiz arii bija un ir! ;-))) Nekad nebiju domaajusi, ka Braziilijaa vareetu buut tik eiropiska kaa mees to piedziivojaam. Cilveeki, mode, dziivesstils, hobiji & atmosfeera un ... sevishkji eiropiskas man shkjita sievietes. Mums sanaaca apceljot valsts dienvidus, t.i. Parana un Santa Catarina abgabalus, kas neietilpst tipiskajaa tuuristu programma vai zonaa. Brauciens nebija organiizeets no kautkaadas lielaas avio vai tuurisma agjentuuras, un mees nedziivojaam ar zogu noshkjirti no normaalaas tautas kautkaadaa izsterilizeetaa kompleksaa ar 100% apruupi kaa pirmaas grupas invaliidiem. ... Taa tas esot valsts ziemelos, tur kur vienmeer spiid saule ... t.i. tuvaak ekvatoram. Gluzi ar skjiivi un karotiiti neviens pie gultas nestaav, bet gandriiz taa ... protams arii taa var celjot, ja gribaas tikai izguleeties, atpuusties, neko neredzeet und nedomaat, atsleegties un aizmirsties ... bet es taa negribeeju vai veel nebiju tik loti nogurusi no darbiem ;-))). Taada atpuuta ir principaa arii tuvaak maajaam iespeejama, nav tik traki taalu jaalido un jaamocaas ar ilgo seedeeshanu lidmashiinaas. ... (Ja veel lidojot kaadu zigareti driiksteetu uzsmeekjeet, tad veel varbuut vareetu. Aizmigt pusseezus nevar, nesanaak ... un taadaa pusmiegaa, jebkuram normaalam smeekjeetaajam, zinot cik ilgi veel jaalido, cigaretes vien sapnjos murgojaas.) ... Nepilnaas 4 stundaas var aizlidot uz Kanaariju salaam guleet un baudiit tropisko klimatu, sauliiti, eiropas standarta Hoteljus, organizeetaas izklaides programmas un visu paareejo. ... taa es izleemu, ka piecietiishu neertiibas, lidoshu taas garaas stundas un apluukoshu kaa cilveeki dziivo vinjpus ekvatoram. Lidmashiina no Pariizes lidoja uz Sao Paulo, kur mums bija jaapaarseezaas, lai lidotu taalaak uz Curitibu. Skats no augshas bija iespaidiigs redzot 20 miljonu iedziivotaaju lielo Sao Paulo. No augshas izskatiijaas pilseetaa kaa ar betona noliets tuksnesis. Sao Paulo nevar kaa Vecriigu ar kaajaam izstaigaat ... laikam "mazliet" pa lielu. Visaa Latvijaa ir mazliet vairaak par 2 miljoniem iedziivotaaju, bet tur tikai vienaa pilseetaa paari 20. Latvietim laikam vienkaarshaak buutu izskaidrot; kas ir Brasiilija? paaris vaardos ... tas ir kaa muusu vecaa, lielaa maasa Krievija, ar visiem vinjas plusiem un miinusiem; bardaku, visatljautiibu, sirsniigiem und dusmiigiem, loti bagaatiem und loti nabagiem ljautinjiem, ar loti sherpu und loti pieticiigu dziives veidu. ... tikai ar vienu atshkjiriibu ... loti patiikams klimats, gaisa temperatuura + un tuukstoshiem km garas pludmales ... Tur nav nabagam jaasalst taa, kaa nabagam Krievijaa. Arii sniegs tur nesnieg gandriiz nekad ... nu varbuut mazliet pashaa Braziilijas dienvidu daljaa ... bet prinzipaa ziemas temperatuura ir +10 arii tur lejaa ... Var arii koka vai kartona buudinjaa dziivot, ja citas nav ... kraasns nav jaakurina ... malku nevajag, daudz dreebes; kazokus, zaabakus, ausaines arii ne ... taatad arii naudinja nav tik loti vajadziiga. Florionapolis. Loti skaista pilseeta! Udens sporta cieniitaajiem super vietinja ... es jau pat paspeeju pasapnjot par dziivokliiti kaadaa dauzstaavenee ar skatu uz okeaanu ... vareetu pat Latvijaa visu nicinaatais deviitais vai peedeejais staavs buut. Skats buutu vienkaarshi burviigs! ... No riita taa skaisti uz balkonija kafiju padzert ... Nu skaisti, briinishkjiigi, jauki, plashi, uudens, saule .... Dziivoklju cenas taadas pashas kaa Purvciemaa! ;-))) Kur tad ir labaak? ... tikai nekliedziet uz mani, nelamaajaties un nesakiet, ka Dzimtenee! ... Es jau kaadu laicinju dziivoju taalu prom, bet sheit nav tik silti kaa sirsninjai gribeetos ;-))) ... Domas jau sen traucaas pie sauliites ... tikai darbinjsh tur strikjiitii un nelaiz valjaa ... bet varbuut vienkaarshi naudinjas pa maz ;-))) ... lapraat padziivotu kaadu laicinju tur, kur nav auksti. Kaadu gadinju, bet varbuut piecus ;-))) ... varbuut arii visu muuzhu ;-))) ... shobriid nevaru pat iedomaaties, ka es vareetu skumt peec sniega un sala ... brrrrrrr. Cenas uz visu Braziilijaa ir diezgan smiekliigas, ja saliidzinam ar Eiropas cenaam. Likumi loti lojaali, briizhiem nekaadi. ... salamaajies ar kaiminju, nepatiik tev vinja seja vai deguns, njem un buuvee zogu tik augstu cik sirdij tiik ;-))) ... Pludmales pilseetinjass arii gandriiz visatljautiiba ... gribi jaaj ar zirgu, met kuulenjus, brauc ar kabriiti vai atveertaa dzipinjaa staavus kaajaas vai ar moci uz pakaljejaa ritnenja ... Negrigi pa pludmali braukaat, ej uudenii un vizinies ar uudensmociiti, laivu, kugjiiti, peldi, seerfo u.t.t. ... dari, ko gribi. Polizisti atljauj visu ... pludmalee cilveeki atpuushaas! ... un pludmales Braziilijaa pietiek visiem, nav jaakasaas deel vietinjas "zem saules". Kaapeec policistiem trauceet atpuutniekus un bojaat vinjiem garastaavokli? ... Nu nav vajadziibas! Loti internacionaala un kraasaina publika! Dazhaadu karu laikos no visas pasaules sabraukushi un uz dziivi apmetushies daudz visvisaadu emigrantu ... un palikushi, integreejushies un dziivo laimiigi. Redzeeju pat Ukrainju memoriaalo muzeju un nobriiniijos tikai. Ko mekleejushi ukraini tur? Kaa vinji tur nokljuvushi? ... Polu daudz, vaacieshu, holandieshu! ... Jociigi. Tik taalu no Eiropas! Na jaa, viskautko redzeejaam, piedziivojaam, izokshkjereejaam un nobriiniijaamies. Visu uzrakstiit laikam es nespeeshu arii 10 lappas. Taa bijaa pirmaa manis redzeetaa valsts, kur es ne reiziiti, visa celjojumaa laikaa, nesaskaaros ar krievu valodu, nesatiku nevienu krieviski runaajoshu personu un neredzeeju nevienu krievu burtu. ... nevar buut, ka nav, nodomaaju! ... bet nesaskaaros, nebija, negadiijaas. Kaa jau es pirmiit iemineejos ... Brasiilija ir kaa muusu lielaa, vecaa maasa Krievija, tikai tur ir daudz siltaak, patiikamaak! ... bet tur nav krievu! ... muusu miiljajaa Latvijaa ir tachu tik daudz tautieshu, kam loti nepatiik krievi, krievu valoda, vinju kultuura, maaksla ... Tas ir labs variants nogurushajiem no vinju valodas un vecaas Politikas aizvainotajiem cilveecinjiem aizmukt atpuusties ... tur nav Sibiirijas ... un pacik mees latvieshi visi esam skaisti balti un ar zilaam aciim ... gandriiz visi! ... tad muus tur pat sliktos laikos nedziitu tur uz kafijas plantaazhaam straadaat ;-))) Tas buutu, mazlietinj par Braziiliju. ... varbuut briizhiem mazliet pa sarkastisku esmu izteikusies un mani saliidzinaajumi var dazham likties pa krasu, bet "rupjos vilcienos" taa tas ir, daadi bija mani iespaidi. Es pirmo reizi muuzhaa sanjeemu komplimentu: Cik tev skaista, balta aada! ... man naaca smiekls! ... bet vareeju arii apvainoties!!! ;-))) P.S.: Es labpraat ievietotu arii kaadu bildi klaat, bet aciimredzot man ir "praatinjsh pa iisu" ... nemaaku ;-))) ... blondiine ;-)))