Madeiras vilinājums

Esmu kaislīga ceļotāja! Cenšos ceļot katru gadu atvaļinājuma laikā, ikreiz jau savlaicīgi plānojot gaidāmo piedzīvojumu. Parasti informāciju uzkrāju pamazām, klausoties draugu un paziņu atsauksmes, skatoties discovery travel utt. Par Madeiras valdzinājumu pirmo reizi uzzināju jau četrus gadus atpakaļ un doma apmeklēt šo saulaino, krāsaino salu nepameta mani visu šo laiku. 2007. gada septebra nogalē realizēju plānu - caur Berlīni,Minheni devos uz Funchal ( Madeiras galvaspilsētu ). Vēl līdz šim brīdim esmu iespaidu pilna par jauko, piedzīvojumu pilno atpūtu, ziemas vakaros klausos smeldzīgo fado dziedājumu līdzastvestos diskos un noteikti zinu - braukšu turp vēlreiz! Tā ir paradīze cilvēkiem, kuriem patīk divas stihijas - kalni un ūdens. Ikrīta un ikvakara pelde okeānā ( ūdens temperatūra +22 ) domāju komentārus neprasa - izjust viļņu liego šūpojumu vienlaikus ar neiedomājamo spēku, acīm skatot klinšaino krastu un saules ceļa atspulgu ūdenī. Runājot par ūdens izklaidēm jāpiemin arī interesanto, aizraujošo zveju okeānā, atpūtas braucienu ar katamarānu vai pirātu kuģi. Dabasmīļiem bezgala liels baudījums ir pastaigas gar levadām (ūdens kanāliem), asākām izjūtām iesaku noīrēt džipu ar vietējo šoferi, kurš dienas garumā izvadās jūs pa stāviem, kalnainiem ceļiem izraisot nevienu vien izbīļa saucienu, sajūsmas mirkli, paverot elpu aizraujošu kalnu ainavas skatu. Ceļojot pa kalniem izbaudījām arī oriģinālo, tikko taisīto dzērienu - poncha ( četru svaigu apelsīnu un divu citronu svaigi spiesta sula, nedaudz alkohola - ruma vai šņabja, karote svaiga vijīga medus visu kopā sajauktu ar īpašu koka irbuli ). Super! Iesaku izbaudīt. Madeiras dabu aprakstīt vārdiem nav iespējams - viss zied visās varavīksnes krāsās! Iedomājieties visas tās puķes, kuras pie mums ir eksotiskas un zied tikai puķupodos, tur ir savvaļā un daudzreiz lielākos izmēros! Ķīnas rozes dzīvžogi, paparžu koki, kaktusu milzeņi, orhideju krāšņums un strelīcijas! Cēlās strelīcijas! Fantastika. Īstens redzes baudījums! Vakari Madeirā paiet klusi un mierīgi. Lieliem tusētājiem īsti iespējas visu nakti uzdzīvot nav, ja nu vienīgi diskotēkā vai kazino. Bet jāsaka, ka mani tas ļoti apmierināja - naksnīgais miers, okeāna šalkoņa un Funchalas vecpilsētas valdzinājums. Pirmo reizi dzīvajā klausījos fado dziedājumu kādā vecpilsetas krodziņā un sapratu uzreiz - tas ir mans! Mans mūzikas stils. Smeldzīgs, bet tik valdzinošs.... Un kad vietējie pievienojas solistam patiesā atraisītībā, zūd realitātes sajūta un nemanot jau pats dziedi līdzi, nesaprotot ne vārda. Servisa līmenis Madeirā ir labs, vietējie iedzīvotāji laipni un atsaucīgi. Jauku ceļojumu uz Madeiru arī JUMS!!!!