Azarbaidžāna - pilna pārsteiguma

Lidojot uz Kaukāza valstīm (apmeklēju Azarbaidžānu un Gruziju), nebiju par tām īpaši augstās domās, bet biju patīkami pārsteikta par redzēto :) Īpaši man iepatikās Azarbaidžānā. Neskatoties uz to, ka apmeklējums bija janvārī, kad tur ir nesezonas laiks (jo ārā ir ap +2-4C un augļi nav tik lielā izvēlē, kā vasaras sezonā) man šī valsts fascinēja. Cilvēku viesmīlība un mīļums, naturālie produkti un jēra gaļas ēdieni, interesantās apskates vietas un kalni, musulmaņu ticība (kas ir daudz mūsdienīga un nav fanātiska, kā Irākā) manīja ne tikai manu viedokli par šo reģionu, bet vēlmi atgrizties tur atkal un atkal. Šoreiz man gribētos vairāk pastāstīt tieši par savstarpējo attieksmi. Vīrieši tur ļoti ciena sievietes, īpaši sievietes - mātes. Visur, kur vien ej, sievietēm atver durvis, palīdz novikt mēteli, tai pašā laikā viņai nepieskaroties. Ja sieviete (šoferīts) ielas vidū apstājas, visi pacietīgi gaida, kad viņa izdomās uz kuru pusi braukt. Jāsaka gan, ka sievietes pie stūres nav daudz, bet tas ir tādēļ, ka sievietes ir pārsvarā mājsaimnieces, jo ģimene ir jāuztur vīrietim. Protams, ja sieviete grib, viņa var strādāt un savu algu tērēt savām vajadzībām. Vīrieši ir tik saudzīgi pret savām sievām, ka uz pārttikas veikalu pašai neļauj iet, lai nebūtu smagumi jāstiepj. Vīrieši parsti precās 27-30 gadu vecumā ar 5-7 gadus jaunākām sievām. Sievas iet dzīvot pie vīra. Ja ģimenē ir dēls, vecākiem jānodrošina viņu ar labu izglītību un dzīvokli, lai viņam ir kur dzīvot un viņš var nopelnīt naudu ģimenei. Ja vecākiem nav tik daudz naudas, lai nopirktu dzīvokli, tad visi radi un ģimenes draugi sametās un to nopērk. Meitenēm, savukārt, vecāki dod līdz pūru (parasti pūrā ir arī tepiķis, kas var būt jauns vai lietots).Pirms kāzām vīrietis ar sievieti parasti satiekas kādus 3-6 mēnešus, bet kopā nedzīvo, tas nav pieņemts. Ja meitene pati sev nav noskatījusi puisi, tad vecāki iepazīstina. Apmēram pēc 3 mēnešiem meitene vecākiem pasaka, jā vai nē. Ja jā, tiek rīkotas kāzas, ko uzsauc vecāki vai radi, ja nē, tad vecāki iepazīstina ar citu puisi.Kad sieviete aprecās, viņu pilnībā uztur vīrs (pirms kāzām, to dara tēvs). Sievietes uzdevums ir atbildēt par ģimenes budžetu. Kā labais tonis skaitās, ja bēnam ir auklīte, neskatoties uz to, ka sieva nestrādā. No malas varētu domāt, ka, ja vīrs dod naudu, viņš visu nosaka, bet tā nav. patiesībā visu, kas saistīts ar ģimenes dzīvi, groza sievietes, bet viņas to dara tā viltīgi, atļaujot vīrietim saglabāt savu "es". Nezinu, vai mūsu neatkarīgās sievietes gribētu tā dzīvot, bet kaut uz brīdi sajusties lolotai un "apčubinātai" domāju gribētu ik viena :))) Par visu parējo Azarbaidžanā piedzīvoto varbūt uzrakstīšu kādu citu reizi :)))