Ķemeru NP

Ejot no Ķemeru dz. st. lieti noderēja pret odu līdzeklis, jo šajos purvainajos mežos odu bija nenormāli daudz. Ejot pēc norādēm, bija redzama mežsarga māja ar šiltīti: „Informēju kā nokļūt uz Tīreli.” Tas laikam ir domāts tiem, kuri mēdz apmaldīties 3 priedēs. Es nepiederu pie šis kategorija, tāpēc mežsargu nemeklēju. Drīz vien nonācu tīrelī. Ainava bija vienkārši pasakaina. Ik pa brīdim varēja redzēt ķirzakas un pa kādai meža tilbītei. Šeit bija izvietots arī putnu novērošanas tornis, taču šādā karstumā putni īpaši nebija redzami. Varēja kaut kur tālumā dzirdēt dzērvi. Ejot pa laipu, pamanīju ūdenszālēs čūskas asti. Es to pacēlu aiz astes apskatījos un iemetu atpakaļ ūdeni. Es zināju, ka čūska nevar uzvilkties augšā ja tās tur aiz astes. Čūska neizskatījās visai apmierināta un steigšus devās prom. Pēc brīža redzēju kā tilbīte uzsēžas priedes galā un sāk svilpt. Tā ir zīme, ka viņai šeit ir ligzda, taču ligzdošanas laiks jau bija beidzies. Tūlīt es pamanīju svilpšanas iemeslu. Purva zālēs slēpās tilbītes mazulis. Drīz vien es tam metos pakaļ ar mērķi apskatīt to tuvplānā, nevis nokaut. Mazulis lidot vēl nemācēja, taču peldēt gan. Tas iegāja ūdenī un aizpeldēja uz purva salu. Vispār purva priedes izskatās daudz savādāk nekā sila priedes – mazas un dažādas formas. Tālāk mans ceļš veda uz Raganu purvu – Sēravotu taku. Ķemeros pamanīju kādu celtni ar uzrakstu Atpūta. Šķiet, ka vienīgā saistība ar atpūtu varētu būt atlikušo stiklu izdauzīšana. Raganu purvā priedes jau bija garākas un zeme sausāka, taču sēravoti gan smirdēja. Viena čūska un arī varde pat, izbīdamās no manis, metās iekšā sēravotā. Laikam jau ziņas par mani jau bija izplatījušās pa visu purvu. Tālāk mans ceļš veda uz Jaunķemeriem. Pa ceļam tika apskatīts Sanatorijas „Ķemeri” parks un arī pati ēka. Parks no vandālisma nebija īpaši cietis. Pati sanatorijas ēka izskatījās vienkārši lieliski. Gaidot autobusu izbrīna tas, ka daudzi cilvēki gāja pie slavenās ķirzaciņas, lai no tās padzertos sērūdeni. Nesaprotu, kā cilvēki var dzert tādu smirdekli. Viena pat tajā mēģināja nomazgāt savu suņu. Šie suņi gan neizskatījās diezko apmierināt un pat rāvās prom. Nabaga sunīši. Drīz vien pienāca autobuss uz Jaunķemeriem. Pat šajā pludmalē bija diezgan daudz cilvēku. Bail pat iedomāties kas notiek Rīgas tuvumā esošajās pludmalēs. Vispār es nejūsmoju par jūru, jo, lai sasniegtu normālu dziļumu, ir jāšķērso zāļu mudžekļi un tālu jāiet, ūdens arī kaut kāds sāļš, kā arī viļņi. Vispār hidroloģiskais stāvoklis Rīgas līci nav īpaši labs. Mazliet dabūjis pa galvu no lielā karstuma devos uz mājām. Iesaku katram pašam apmeklēt Ķemeru nacionālā parka dabas takas vai pastaigāt ārpus tām kā es to mēdzu darīt. Ar saviem jautājumiem par šo ekspedīciju vērsties konkrēti pie manis. Bērziņu Jānis