Dažas bildītes no Somijas DA

Līgo svētku brīvdienās nolēmām drusku paceļot. Galvenie nosacījumi bija: ātri, lēti un netālu. Tad nu izvēle krita uz Somiju. Tūrisma kompānijā Kolumbs laicīgi nopirkām biļetītes uz Silja line prāmi supercat. Iepriekš meklējām informāciju, ļoti daudz un lietderīgas informācijas ir http://www.visitfinland.com/family/lat/. Sākumā jau gandrīz 100% nolēmām doties uz Helsinkiem, Turku un Tamperi, bet tad es internetā uzgāju informāciju par šovasar uzcelto smilšu pili Lappenrāntā. Viens un divi, ceļojuma maršruts pārbīdījās uz Somijas DienvidAustrumiem. Itkā jau viss bija izplānots: Helsinki - Lahti - Kouvola - Lappenrānta - Kotka - Louvisa - Porvoo - Helsinki, bet, reāli braucot, ievācot informāciju Somu tirdzniecības vietās, informācijas punktos, maršruts tomēr pamainījās un klāt nāca Valkeala dabas parks un Salpa Linja. Somija, protams, nav no lētākajām zemēm; degviela tur piķoja jau 1,22-1,24 Eiro par litru. Tā kā nakšņojām Kempingos, tad domas par šiem kempingiem ir dažādas. Lahti pilsētas kempings bija ideāls, bet Helsinkos - vnk briesmīgs, tā vien šķita, ka tur savākušies kurdu bēgļi (un lielā vairumā). Daba - vnk debešķīga, līdzīga mūsējai, klimats stipri līdzīgs Latvijas - saule, lietus. Naktis - gaišas kā piens, pat nepateiksi, ka nakts. Cilvēki - diezgan komunikabli, bet tiklīdz konstatēja, ka mēs komunicējam tikai angļu valodā, tā gandrīz vienmēr novērsās, jo acīmredzot nepārvaldīja šo valodu - lauki paliek lauki. Asfalts - ideāls vai tuvu tam, lielie bāņi ļoti braucami un baudāmi, jo sevišķi tādēļ, ka ātruma ierobežojums - 120 km/h. Pati lielākā somu bagātība - ezeri - tie bija visur, tos nevarēja nepamanīt. Lai gūtu tuvāku priekšstatu par ceļojumu, skatiet bildītes!