Sella Ronda (DienvidTiroles slēpošana ValGardenā)

  • 4 min lasīšanai
  • 29 foto
Sella Ronda ir divvirzienu slēpotāju ceļš apkārt Sellas kalnu masīvam, kas izveidots saslēdzot vienotā sistēmā pacēlājus un 26 km nobraucienu trases. Rīts Kā ierasts rīts mostas ar nelielu miglu un putnu treļļiem tuvējā meža ielokā. Iepriekšējās dienas nogurums ir palicis vien nedaudz smelgstošo muskuļu nojausmā, bet tas vien liek vairāk sasparoties un izlīst no siltās migas, lai atkal sagatavotu azaidu līdzņemšanai un ātras brokastis visai komandai. Mazās itāļu mašīnītes īsti nav piemērotas sniega dēļu pārvadāšanai (auto nomā izrādijās nav pieejami jumta stiprinājumi dēļiem) tomēr padomju dzīves rūdījums ļauj tos veiksmīgi iemānīt salonā kopā ar pilnu komplektāciju pasažieru, lai pāris minūtes pirms astoņiem slaiki izripinātu savu braucamo uz kalnu serpentīna. Pirmdienas satiksme ir krietni pievilcīgāka nekā iepriekšējās dienas sastrēgumi vairāku kilometru garumā un jau 8:30 esam pie pacēlāja Sant Cristinā. Lai arī šis sācis strādāt jau astoņos no rīta, izskatas, ka atkal esam vieni no pirmajiem un tas nozīmē vēl neiebrauktas, kā ar ķemmi līdzinātas, nedaudz sasalušas trases. Migla palikusi kaut kur ielejā, Monte Pana (1667) un Monte Seura (2117m) baltais sniegs gozējas saules staros. Nogāzes Val Gardenā kopumā ir 160 km nogāžu, kas vairumā gadījumu ir sarkanās un zilās trases - ļoti draudzīgi visu līmeņu slēpotājiem un 84 pacēlāji, kas nodošinās praktiski bezrindas nokļūšanu izvēlētajā kalna virsotnē. Platajās un līdzenajās trasēs braucēji izsējas tik vienmērīgi, ka mācību grupas vai ātruma mīļotāji netraucē dīkdieņiem, kas atbraukuši tvert saules vannas un laiski šļūkāt pa kilometriem garajām nogāzēm. Kā parasti arī ārpustrašu braucēji atrod savu mērķi, liekot vien saprāta uzvarētajiem un apdrošināšanas aģentiem nobrīnīties par cilvēku uzņēmību. Lai izmantotu visas reģiona sniegtās priekšrocības nāksies iegādāties Skipass Dolomiti Superski (34 eiro/dienā), kas ļaus ari veiksmīgi izbraukt ari SellaRonda, doties uz Marmolada nogāzēm, tomēr, ja vēlaties ietaupīt 3 eiro, tad izvēlieties Val Gardenas karti un uzmanīgi sekot līdzi norādēm nobraucienu krustpunktos, citādi var nākties atcerēties 20 gadus veco braucienu ar slaloma slēpēm no Ērgļiem un Bākūzi vai Gaiziņu. Sella Ronda Zaļais vai Oranžais riņķis? Viena virziens ir pulksteņa rādītāja virzienā, otrs virzas pretēji, mēs izvēlamies orandžo, kas ari sonowotājiem izrādas piemērotāks, jo zaļajā ir krietni vien vairāk lēzenu nobraucienu, kuros ar dēli pārvietošanās notiktu to pasitot padusē, bet ar slēpju nūjām tīri veiksmīgi var noturēt ātrumu. Saskaitot nogāžu kilometrus un novērtējot kopējos attālumus, ātri vien secinam, ka kavēties nav vērts, jo pēdējais pacēlājs beidz darboties 16:30, savukārt uzsākt mājupceļu no nezināma ciemata cauri kalniem ar sabiedrisko transportu neliekas pievilcīga perspektīva, tādēļ - piesprādzējam dēļus un aiziet ... Nobrauciens no Dantercepies 2300 m augstuma aizņem vien mirkli un izraisa vēlmi atkārtot, bet atliekam to uz vēlāku laiku, jo novirzoties no maršruta klintīs aiziet pacēlāja līnija, kas sola vēl baudāmāku nobraucienu, tam par labu runā ari tas, ka cilvēku šajā nogāzē nav tik daudz. Un tomēr pārdesmit metrus no stacijas pacēlājs apstājas, 15 minūtes starp debesīm un zemi pārvēršas pirts pasākumā. Lai arī ārā ir tikai +6, tiešos saules staros iznāk krietni vien vairāk un blakus sēdošie vācu slēpotāji sāk pamazām izkust. Nobrauciens līdz otram lacēlājam un ar to vēl dziļāk klintīs. Lieliski, uz kalna ir tikai pāris braucēju, tas ir neizbraukāts, gluds un ātrs un ir tas ko vajag attelpai no skatiem un mierīgā Sellas riņķa veikšanas laikā. Brīžiem pacēlāju kustība no ciema uz ciemu notiek pa horizontāli, tomēr biežāks ir virziens augstu kalnā, jo nobraucieni ir gari un savā raksturā mainīgi, te stāvs tuvu melnās trases līmenim, bet ieskaitīts sarkanās kategorijā tik dēļ tās platuma, te vienkārša taka cauri mežam un klintīm, kurā apstegt viens otru var teju tikai 2-3 slēpotāji. Tā pamazām virzoties uz priekšu un tverot mirkļus fotoaparātā un adrenalīna skaitītājā esam nonākuši līdz Arabba, ciematam kurā atkal jāatsprādzē zābaki un jādodas tam cauri kājām uz nākamo pacēlāju, kas šoreiz uzvedīs 2476 m augstajā Vescovo kalnā. Tā kā ir jau pēcpusdiena un nogāzi visu dienas cēlienu ir apspīdējusi saule, no no rīta izlīdzinātā sniega vairs nav ne miņas - ledus un vālos sasists sniegs. Šajā brīdī atliek vien baudīt sniega dēļa priekšrocību, lēnu un salīdzinoši vienkāršu šļūkšanu pār sniega vāliem, tajā pat laikā noskatoties kā slēpotāji mēģina noturēties kājās izlavierējot starp mānīganiem uzkalniņiem. Kā atzars no Arabbas ir ceļš uz 3342 m augstajām Marmolada klintīm tomēr tur jārēķinās ar papildu 2-3 stundu laika resursu un to, ka nobraucieni šajā ledāju kalnā ir melni un ļoti melni. Pēc šī nobrauciena atkal nonākam kārtējajā kalnu kūrorta reģionā ar plašam trasēm un skaistiem nobraucieniem, savu snowborda parku asāku izjūtu cienītājiem. Tuvojas četri pēcpusdienā un tas nozīmē, ka steidzīgi jāplāno atkāpšanās ceļi, jo līdz pēdējam pacēlājam palikušas tikai skaitāmas minūtes. Pacēlājs nr.48, pa ceļam uzstājīgi norādot virzienu orandžā riņķa turpinājumam, kas ir pilnīgā pretrunā ar iekšējo kompasu, mūs uzved Piz Seteur 2063 m augstumā. Pieredze rāda, ka iekšējās sajūtas ir jāpārbauda un tā ari izrādas, desit soļi kājām pāri kalna virsotnei ietaupa mums vismaz pusstundu laika un jau pēc piecām minūtēm esam Piz Sella nogāzēs jau pie Boarder Cross un Half Pipe Piz. Līdz mašīnai ir palicis tikai viens pacēlājs un nobrauciens septiņu kilometru garumā. Kopsavilkums * Sella Ronda zaļais riņķis lēzenāks un dēļotājiem pieejams tikai ar slēpotāju aktīvu palīdzību; * Braucot zaļo riņķi jārēkinās ar 5 stundām, bet oranžo ar 4 stundām laika; * Pacēlāju kartes brīvdienās labāk pirkt informācijas birojā - rindas īsākas vai to nav vispār; * Zaļā riņķa nobeiguma posmā nobrauciens no Dantercepies jāturas pa kreisi tieši gar ciemata mājām, jo norādes jūs nepārprotami ievedīs bērnu kalniņos - tā vien izskatās, ka tās saliktas tik mānīgi speciāli, lai celtu mazo (tableštipa) pacēlāju reitingus; * Dēļotāju ir maz, bet pret tiem izturas draudzīgi; * Nodrošinieties ar ūdens pudelīti, ko reizi pa reizei droši var uzpildīt krodziņu labierīcībās. Dažviet norādes gan saka, ka ūdens neesot dzerams, bet tas drīzāk ir lai palielinātu ledusskapja satura noietu nevis reāli pamatots brīdinājums; * Dienas beigās pacēlāju uzraugi pievērš uzmanību tam, lai viena kāja dēļa braucējam būtu atbrīvota no saitēm; * Krodziņos nav pieņemts piknikot, tomēr, ja ņemat dārzeņu (6 eiro) vai gulaša zupu (7 eiro), tad par līdzņemto maizīšu piekošanu nekādus aizrādījumus nesaņemsiet. * Bezmaksas auto stāvvietas apzīmē ar nosvītrotu Eiro zīmīti, bet aprēķiniet sava īrētā auto jaudu varbūt tas nemaz netiks attiecīgajā kalnā augšā :) * Maksa par auto stāvvietu ir no 3 līdz 4 eiro dienā.


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais