Costa Rica - Con mucho gusto!

...taureni, augi, zveri un ainavas... Uz Costa Rica ir verts braukt tiesi dabas delj. Visu celojumu laiku mani nepameta sajuta, ka dzivojam botaniskaja vai zoologiskaja darza, jo dabas tuvums un dzivnieku klatbutne ir jutama uz katra sola. Costa Rica rosina pilnigu palausanos uz dzivi, jo dabas formu dazadiba un to kopa sadzivosanas maksla ir ka macibu stunda perfektajai dzives shemai. Cilveki ir laipni, smaidigi un izpalidzigi..."Con mucho gusto" atbildes ikviens, kam teiksiet "gracias"... Pirms brauciena citigi lasam musu celojuma gidus (Lonely Planet pilniba attaisno uz to liktas ceribas) un petam info interneta. Vieniga viesnica, kas tika rezerveta ieprieks, bija viesnica pilseta Alajuela, kas ir vistuvak lidostai. No aprakstiem savos divos celojumu gidos saprotam, ka galvaspilseta San José ne ar ko dizu nelepojas, tadelj uz turieni sakuma nesteidzamies. Turpmaka brauciena programma tiek sastadita visa brauciena laika, vadoties pec garastavoklja, laika apstakliem, sarunam ar pa celjam satiktiem cilvekiem un transporta iespejam. Si pieeja sevi attaisno ik uz sola, jo uz vietas ieguta informacija varen labi noder. Mums plecos ir mugursomas, kas lauj but maksimali mobiliem. Brauciena laika ari saprotam, ka iret masinu nav obligati, jo sabiedriskais transports ir pietiekami biezi sastopams, lai neteretu vairak naudas un nervu, manevrejot pa Costa Ricas bedrainajiem, kalnainajiem un ne vienmer labi apzimetajiem celjiem. Japiezime, ka pa nakti nekada braukasana ari nenotiek, jo celi vietam ir parak sauri un bistami. Ka uzzinam no pa celjam satikta spanu para, kas ir noirejusi masinu, vini nav parak laimigi par savu izveli, jo auto rada stresu un ierobezo parvietosanos. Bet si izvele ir jaizdara katram pasam, jo auto dod lielaku brivibu neatkarigi piekljut dabai vel tuvak, lidz ar to ari gulesanas iespejam talak no pilsetam. Bet mes ar savu izveli esam loti apmierinati, jo vietejos autobusos varam redzet istus "ticos" (vietejos) un mums izpaliek stress par dzirdetajam apzagsanas versijam, kas rodas, ja ir noirets auto. Turklat varam izmantot mazu motorlaivinu transporta iespejas, kas aiztaupa ilgus parbraucienus pa sauszemi. Tiesi ilgus, jo kilometru zina tie nav gari, tacu laikietilpigi. Costa Rica ierodamies 9.novembri un lidosta sajustas pirmas siltas un mitras veja vesmas ieliksmo manu sirdi. Pirms brauksanas esam nedaudz noraizejusies par vel nebeigusos lietus sezonu, bet ka izradisies velak, sis ir ideals laiks musu celojumam, jo lietus list tikai tur, kur vins list visu cauru gadu, tachu turistu pulji vel nav ieradusies. Sausas sezonas sakums skaitas decembra vidu, bet mes novembra otro pusi atrodam par gana sausu esam...musu speciali iepirktos lietus 'pancho' izmantojam tikai vienu reizi - makonju mezos Monteverde, kur saule ar lietu mainas visa gada garuma... Atskatoties uz musu lieliski improvizeto programmu, esam bijusi sadas vietas sada kartiba: Alajuela (pilseta pie lidostas, taurenu audzetava)-La Fortuna (vulkans ar lavu, karstie avoti, udenskritums)-Monteverde/Santa Elena (makonju mezi, troses un tilti virs mezha)-Montezuma (dzive pie Klusa okeana ar lielisku pludmali un dzivniekiem vienmer un visur, udenskritums)-Isla Tortuga (snorkelesana, balto smilsu pludmale)-Manuel Antonio dabas parks (smuka vieta, tomer dzivniekus vairak redzejam citur, mums likas dikti turistisks pasakums)-Cahuita (briniskjigs mazs ciems Karibu juras puse Jamaikas noskanas, briniskjigs Cahuitas dabas parks, kur satiekam daudz slinku, par kuriem esmu pilniga sajusma:)-Puerto Viejo (brauciens ar skuteriti pa bedraino celju, jautri un smukas pludmales ar lieliem vilniem specially for surfers)-Tortuguero (Costa Ricas amazone/kanals, brinumaina dabas un dzivnieku verosana saules lekta ar airu laivu un briniskjigo gidu Castor)-San José (galvaspilsetas apskate un lidojums majas 27.novembri) Mes pabijam 18 pilnas dienas un, protams, gribejas vel. Ta ka mazaku laiku ipasi nevajadzetu planot, ja gribas atpusties un redzet abus krastus. Mums palika neredzeta brunurupuchu naksana ara no juras olu desanas laika, jo nebijam istaja sezona. Saka, ka tas esot ka verot dinozaurus. Nekas, nakosreiz! :) Izmaksas: aviobiletes cena 1 personai no Parizes caur NewYork: 640 Euro. Dzivojam un edam pa skaisto virs ta, ko Lonely Planet klasifice par videjo limeni un kopuma brauciena izmaksas uz abiem apmeram 3'000 Euro. Var daudz letak, bet var ari daudz dargak, ja gribas. Costa Rica ir milziga turisma industrija, kas paredzeta visa veida celotajiem.