Aknīste III (interesants fakts 'iz vēstures' un vēl šis tas...)

Latvija Aknīsti no Lietuvas ieguva 1920. gados apmaiņā pret Palangas apvidu. Starp citu tā Kauņas guberņas sastāvā bija no 1795. gada... 17. gadsimta beigās tika iekļauta Polijas-Lietuvas sastāvā. Pirms tam tā bija Kurzemes hercogistes sastāvā un bija iecerēta kā stratēģiski svarīga vieta... un šajā sakarā strauju uzplaukumu piedzīvoja 17. gadsimta 60. gados, kad hercogs Jēkabs uzsāka celt kanālu, kas savienotu Daugavu ar Lielupi pa Dienvidsusēju... Kanāls gan netika pabeigts, bet tā iecere un sākotnējā realizācija ietekmēja tīri pozitīvi šo skaisto novadu.
Starp citu ir arī Ziemeļsusēja
Dienvidsusēja Aknīstē...
Aknīstes pagasta (ne novada) karte - Te gan nevar redzēt, kur hercogs Jēkabs bija ieplānojis kanāla būvi... - Ta atrodas Asares novadā, bet te var redzēt, kur ir Zemgales lielākā ala - iesaku ikvienam kādreiz to apmeklēt!
Garākā Zemgales ala (Vairāk par to stāststīts manā galerijā!)
Protams, ka arī es ielienu šajā elegantajā caurumā jeb kā saka sēļu dialektā 'velna olā'...
Cauri Aknīstei plūst Dienvidsuseja, bet tajā ietek Elsīte un bildē redzamā Radžupe...
Dienvidsusejas krastā, Aknīstes centrā atrodas Dainu dārzs...
Aknīstes centra lepnums - Sv. Ignācija Lojolas Romas katoļu baznīca
Man tīkamākā vieta Aknīstē...