Slēpo, snowo Alpos un brīnišķīgi atpūties mājīgā namiņā!

Izrādās, ka nav patiess apgalvojums, ka lielā steigā saplānotais ir galīgi garām. Kamēr mazajiem brāļiem un māsām nav nebija beidzies brīvlaiks gribējās kaut kur aižšaut sniegu padzenāt pa nogāzēm - tūroperatori uz Franciju un Itāliju piedāvā braukt tikai no februāra, uz Austriju ar nebija īsto datumu, bet par drūmo Zviedriju nemaz domāt negribās... tad nu caur Google atradu tādu mājas lapu kā www.slepoalpos.lv. Tur var atrast ļoti daudz noderīgas informācijas - slēpošanas apvidus aprakstu (Savoi Alps - kādi 140km no Ženēvas un 160km no Lionas), cenu politiku pacēlākartēm, inventāra nomai udc. Izrādās, ka šo mājas lapu izveidojis viens ārkārtīgi jauks un viesmīlīgs latviešu pāris, kas paši šo vietu bija atklājuši pagājušo gadu tur snowojot un šogad izdomājuši tur pasākt biznesu,izīrējot jauku Chalet mājiņu , paverot iespēju pārējiem latviešiem iepazīt šo ne tik populāro Latvijā, bet vienreizējo vietu, ko ļoti iecienījuši paši franči. Īrējot namiņu ir iespējami divi varianti: uzturēties tur ar ēdināšanu vai bez. Mēs paši sākotnēji domājām, ka gatavosim sev paši, jo tur ir viss virtuves aprīkojums, bet lieta tāda, ka baigi jau nogursti snowojot un galu galā tu dodies atpūtā..., bet kad mēs vēl nobaudījām servēto ēdienu..... mmmmm....pēdējās šaubas par iespēju ietaupīt pāris latu bija zudušas. Un nedomājiet, ka vakariņas tas ir tikai tā - trīs ēdieni (pirmais, otrais, saldais - palūdziet, lai Jums pagatavo "Peldošās salas"....) un tad vēl visam pa virsu vīns ar sieriem... Tas tiešām ir to vērts. Bet protams, ja braucat ar savu auto no Latvijas (teica, ka varot atbraukt pa36h)un ņemat līdz savu provīziju, un kāds vēl nebrauc slēpot, bet tikai kompānijas pēc - padariet viņu par pavāru - tas protams būs lētāk. Lielākais mīnuss visā šajā pasākumā ir tas, ka tev pašam jādomā, kā nokļūt līdz Francijas Ženēvas vai Lionas lidostai - tālāk tev un tavam ekipējumam atbrauc pakaļ un aizved uz Laplaņu (transfērs no lidostas un atpakaļ ir iekļauts dzīvošanas maksā!!) Tā ka no sākuma paskatieties vai ir kādi daudz maz labi avioreisi - mēs paši lidojām ar Airbaltic (uz turieni caur Kopenhāgenu un atpakaļ caur Minheni) - sanāca padārdi ap 300Ls par biļeti, bet mēs to darījām pēdējā brīdī. Taču lidojot atpakaļ izpētījām, ka var lidot arī ar Easyjet caur Berlīni uz Lionu vai Ženēvu - sanāk daudz , daudz lētāk, bet jāmēģina tie reisi sakabināt. Pati 3 stāvu mājiņa, (kur ir arī sauna!!!) (līdz 12 personām) atrodas 3 minūšu gājienā līdz pacēlājiem, (kas var tevi uznest, ja vēlies, līdz 3500m augstumā un tad tu vari sļūkt lejā vairāk kā 8km bez apstājas!!!!!)kuri atrodas pašā turisma cetrā, kur izvietoti visi slēpošanas inventāra veikali, suvenīru bodes un līdz ar to apgrozās tā pavairāk cilvēku, kas rada kņadu. Bet 3. minūtes no pacēlājiem un mēs nonākam jau pavisam citā vietā - tur kur izvietojusies mūsu īrētā 'mājiņa - šeit dzīvo vietējie, te ir mierīgi, no rīta kaimiņiene, kurai blakus mājā ir kūts, atnes tikko slauktu pienu, pie kuras var iegādāies arī pašas gatavoto sieru un un no cita attālāka kaimiņa arī jēlšķiņķi. Pa istabas logiem paveras skats uz visu ciematu, kas novietojies, kalna ilelejā un nedaudz uztrausies arī pa kalnu malām - un kad vakarā paliek tumšs - skats ir fantastisks. Agnese un Ģirts, kas iejūtas jauno biznesmeņu lomā, to dara ar tādu rūpību un individualitāti, ka rodas sajūta, ka esi atbraucis ciemos pie labiem draugiem. Ja nerunā franciski, ir baigi labi, ka uz vietas ir kāds, kas daudz ko zin un var to pastāstīt arī tev, jo kā zināms fraņči nav pārāk naski uz runāšanu angļu valodā. Tad nu arī mēs saņēmām ļoti labu padomu - nopirkt apdrošināšanu (trasportēšanas pak., medicīnas izdevumus), kopā ar pacēlājkarti, kas maksā nepilnus 3 eiro dienā. Diemžēl mana snowošana beidzās ne pārāk veiksmīgi, jo salauzu roku, bet tā kā man bija nopirkta apdrošināšana tad man nebij jāsedz evakuācijas pakalpojumus, ka maksāja 435eiro - man liekas nopirkt apdrošināšanu ir izdevīgāk un nevajag būt māņticīgam par nelaimes piesaukšanu, jo tur viss neatliekamās palīdzības serviss ir reāli dārgs. Tad nu pats kalns - milzīgs, daudz sniega, trases visdažnedažādākajā gaumēm (zilās, sarkanās, melnās), Galvenais, ka nav piebāzts ar cilvēkiem kā Čehijā un Slovākijā, ērti pacēlāji, kalnos silts - ap 0 un -2grādiem, kopējo trašu garumu neatceros, bet to var atrast tai mājas lapā, bet nu pilnībā pieteik. Un pēdējā dienā Dievs sūtīja mums debesu dāvanu - visu iepriekšējo nakti sniga un no rīta kalnā bija pūderis līdz celim.... tāda bauda - es gan uz to brīdi jau biju salauzusi roku, bet visi pārējie ceļojuma biedri no kalna ieradās pilnīgākajā sajūsmā!!!! Par šo ceļojumu, apkalpošanas servisu, kalna kvalitāti un dzīvošanas vietu es varu teikt tikai to labāko. J Ja nu plānojat kādu slēposanas vai snowošanas ceļojumu - iesaku šo!!! Laimīgais (pat ar lauztu roku) izmēģinātājs. :)