Skumji, bet fakts......

Šodien atgriezāmie no ceļojuma uz Viļņu, izbraukājām Rīgu un palika skumji.... Skumji no faktiem....Divas dienas braukājot, staigājot pa Viļņu, priecājāmies un baudījām sakārtoto un izcelto centru, uzpostos kultūras un vēstures pieminekļus, bezbedru ielas, daudzveidīgo un moderno arhitektūru. Viļņa ir moderna, attīstīta un galu galā ļoti lietuviska pilsēta - vismaz lamāšanos krievu mēlē un bļaustīšanos angļu mēlē nedzirdējām. Lai arī Viļņas apciemošanas iemesls bija visbanālākais - ne tāpēc, ka šopings, bet tāpēc, ka gribējās kaut acis uzmest augstās modes brendu veikaliem, kādu Rīgā vienkārši nav, Viļņu izdevās uztvert plašāk un arī pavērtēt. Nu ir jau mums kaut kas no tiem džinsu līnijas veikaliņiem, šis tas itāļu un elkor modes veikalos, bet lielo brendu veikalu NAV. Kāds teiks, nu kāpēc mums te tie biezo veikali. Taču tas vairāk izklausītos kā atzīšanās, ka mēs esam nabagāki, lai arī septiņpadsmit gadus atpakaļ bijām vienādās starta pozīcijās. Tad ko, leiši atrāk ir skrējuši vai arī pareizos politiķus krēslos sēdinājuši, atšķirībā no mums.... Vēl iekrita acīs Viļņas arhitektūra. Prieks skatīties. Daudzstāvu biroju, dzīvojamās ēkas stiklā un betonā liecina, ka Viļņa daudz tuvāk pavirzījusies mēŗķim kļūt par modernu, rietumniecisku galvaspilsētu. Kāds atkal iebildīs, nu bet Rīga taču ir jūgendstila pērle un tas lai arī tā paliek. Bet tas taču mūsu, vāciešu, krievu un ebreju senču nopelns, viņu celts un būvēts. A ko mēs, mūsu paaudze Rīgai devusi - saules akmeni, triangula bastionu, universālveikalu centrs - uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt un tas pats uz robežas ar bezjēdzīgu bezgaumību (izņemot saules akmeni). Skumji, bet fakts... Vēl vairāk iekrita acīs tas, kas mums, atšķirībā no leišiem IR - un tās ir bedres un sastrēgumi. Bedres jau Rīgas pievārtē sāka kratīt tā, ka atgriezās sajūta, ka esi mājās, bet Rīgas centrā Lāčplēša un A.Čaka stūrī viena bedre pat bija pieveikusi BMW X5. Skumji, bet fakts.... Patika mums Viļņa, patika nakts dzīve, iespējas iztērēt naudu, drošības sajūta, centra svinīgums un sakārtotība u.t.t. patika sajūta, ka esi Eiropas valsts galvaspilsētā un tāda sajūta nebūtu pametusi, ja ne atgriešanās Rīgā... Rīgas patriots.