Vajag tik rakt!!!

Varbūt vēl kādam noderīgi iespaidi par Tatriem ziemā, vai precīzāk - pavasarī. Es arī pirms tam nebiju tur bijis un nodomus doties turp ar savu transportu ne viens vien gribēja apslāpēt. Pieļauju pat domu, ka nevajadzīgi ar laipnību "izrādījās" kāds no organizēto braucienu ražotājiem. Man gan tas - kā pīlei ūdens un vienā marta dienā laidām prom pat ļoti raibā kompānijā, kur jaunākajam bišku zem gada, bet vecākais par to labāk nerunā. Nedaudz statistikas: Ceļš ~ 1100 km uz katru pusi, plus tas, ko vēlies uz vietas apskatīt. Man kopā ap 3000 km salasījās. Laiks ceļā ~ 18 h uz vienu galu, ja ieskaita pāris ēdienreizes un kādu tankštelli. Vēlami gan tādā reizē 2 stūrmaņi, lai gan es iztiku. Man šķita ļoti pateicīgi, kad izbraucot ap 19:00 - 20:00 no Rīgas, naktī var šķērsot lielāko Polijas daļu un otrā dienā ap pusdienas laiku būt galā. Dzīvošana - jebkurām bažām pamata vienkārši nav. Liptovski Mikulaš pilsētiņā, kas gandrīz pa vidu Tatriem kā tādiem un tikai 10 min. brauciena attālumā no Jasnas slēpotavas, stundas laikā atradām kādus 6 piedāvājumus dzīvošanai privātmājās, par ko liecina īpašas izkārtnes, pie kam tas dārgākais variants nebūt nebija labākais. Uz kalna - jāņem vērā, ka slovāki kalnus tikai līdz kādiem 16:00 darbina (ar retiem izņēmumiem), tāpēc ļoti labs grafiks: no 9:00 - 14:00 (vēlāk jau sniegs pasmags bija, jo marts kā nekā)uz kalna. Rindas pie pacēlājiem - bija jau, taču lielākoties pie galvenā. Ņemot vērā to , ka trases Jasnā ir daudz, tad nebija problēmu piemeklēt arī kādu brīvāku. Iesaku izmantot pacēlāju un trašu shēmu, jo var atrast pacēlāju kombinācijas, kuras nebūt neliek pusi dienas nonīkt rindās. Dienas otrā puse - kam pietiek, tie pie miera, bet kam ir dūša, var doties sirojumos pa apkārtni. Cik braukājām riņķī, neinteresanti nebija vispār. Interesantākās lietas - var apraudzīt citas trases, mēģināt izbraukt kādu mazu kalnu celiņu, kur vairākos kilometros izmainīties nav iespējams, par cik iztīrītā josla sniegā ir tikai viena auto platumā, protams - akvaparks, kur viss darbojas uz termalajiem minerālūdeņiem (sākumā gan stipri šaubīgs liekas, ja salīdzina ar mūsējo Lielupē, taču kad pierod - ir labais, par cik ūdens tiešām no zemes 70 grādīgs lien ārā), stalaktītu alas arī ir iespaidīgas, krogi, kuros cenas nav atkarīgas no kroga izmēra un izskata, par cik visur aptuveni vienādas, alus ir labs, ja pameklē un izvēle ir. Beigu beigās tas viss atdūrās vidēji 100 LVL uz personu par 6 dienām uz kalna + 1 diena sirojot riņķī + 2 ar pusi naktis ceļā.