SLOVĒNIJA !!!

Kad tika zināms mans atvaļinājuma laiks , sāku meklēt atkal vietas , uz kurieni varētu doties šogad .Izvēle krita uz Slovēniju . Laiks 12-18 augusts , turfirma Ozolciems , ar kuru jau vairākas reizes esmu ceļojusi . Katrs ceļojums sākas kā parasti ..brauciens cauri valstīm Lietuva , Polija ar īsām apstāšanās pauzēm . Polijā paēdam Dzirnavās--kā mūsu Lido un atkal braucam braucam , braucam .Pirmo nakti pārguļam Polijas teritorijā un no rīta , atkal braucam tālāk .Ap 16 .00 ierodamies Slovēnijas gavaspilsētā ĻUBĻANĀ . Gida pavadībā izstaigājam pilsētiņas svarīgākās vietas .Pašā centrā ir Gubernatora rezidence , kalnā stāv varena pils , ko laika trūkuma dēļ , nepaspējam apmeklēt , jo jāceļas augša ar furinkuli ...Apskatām Pūķa tiltu , pār Ļubļaņicas upi , kas tek cauri pilsētai , un pa kanāliem arī kuģīši peld ..Apskatām kurpnieka tiltiņu ...un pienāk laiks doties tālāk uz mūsu viesnīcu , kurā pavadīsim 4tras naktis .Ātri satumst un nemaz nemanam kur braucam un kur esam atbraukuši .Esam mazā Slovēnijas pilsētiņā IZOLA .viesnica ar vairākām mājiņām .man tiek nummuriņš , kas atrodas VILLA OLIVA .iekārtojamies un dodamies pie miera , jo nav noslēpums , ka ilgais brauciens nogurdina .No rīta , pamostos agri , jo esmu pieradusi agri celties , un .... izejot uz balkona , ieraugu Adrijas jūras plašumus , mazliet aizēno koki , bet plašums redzams .Izeju uz otru pusi un tur ...viesnīcu kompleks baseini ...Nu varēšu baudīt visu pilnībā . Šodien paredzēts izbrauciens ar kuģīti Adrijas jūrā , un zivju pikniks uz tā ....tā kā es zivis needu , tad zinu , ka pa velti nemaksāšu 35 euro , bet izbaudīšu dīko atpūtnieka dzīvi ...No viesnīcas uz pludmali noved mazs busiņš , ko viesnīcas iemītnieki izmanto par velti uzrādot viesnicas karti , kur ierakstīts nummurs kurā dzīvojam .Adrijas jūra , pārsteidz ar savu stipri akmeņaino plumali ..eju tālāk un atrodu vietu , kur pludmale ir ar tīrām jūras smiltīm ..baudu Adrijas jūras jaukumus , sauļojos un kaifoju labsajūtā .paiet vairākas stundas , dodos atpakaļ , jo vēders prasa ēst , paēdu un dodos izbaudīt baseinu jaukumus ....peldoties, sauļojoties pavadu visu garo dienu , esmu arī nosauļojusies , , esmu izbaudījusi dienu , ko katrs , kautreizi ir vēlējies...nedomāt neparko un peldēt , sauļoties ... Dodamies uz Triglavas parku , jo esam paredzējuši apskatīt SLAP-SLAVICAS ūdenskritumu .Mūs brīdina , ka būs jākāpj 500 pakāpieni ...vai tas kādu baida ? Nē , un visi kāpjam , kāpjam baudām skaistos dabas skatus , atkal kāpjam un ...pārņem vilšanās ......Izrādās , lielais ūdenskritums , kas ir virāk kā 75 m augsts --izžuvis ...palicis tikai mazais 25 m ...nu neko , laiks Slovēnijā ir karsts , vasaras plaukums , visādi gadās .Lēni kāpjam lejā , izbaudot skaistos skatus. Braucam tālāk , lai ar pacēlāju dotos uz VOGELA kalnu , kas atrodas 1500m , virs jūras līmeņa .Liels vagoniņš , kurš var pacelt vairāk kā 60 t...Tas mans pirmais brauciens ar pacēlāju ..ausis gan liek ciet , bet ja esi vagoniņā izvēles vairs nav , bet augšā ...vau , kas par skatiem ..burvīgi ..mmmmmmm Braucam uz BLEDU ..populārākais Slovēnijas kūrorts !!! Uzzejam Bledas pilī , kas par skatiem , tas nav izstāstāms , jo tas skaistums , kas paveras apkārt ir VIENREIZĒJS .. No Bledas pils, redzam uz ezera saliņas atrodošo baznicu .lai lidz tai nokļūtu , mums jādodas uz vietu , no kuras mūs ar PLETNĀM , tāda Slovēņu laiva , ar jumtu , aizvizinās uz šo saliņu .veiksmīgi esam sarun'juši šo laiviņu , esam mazliet pakaulējušies un 20 cilvēku laiviņā , mūs aizvizina pa 10 euro , tā makša 13 euro ..ekonomija .Teika vēsta , ka uzejot uz bazniciņu ( 100 pakāpieni ) jāuzkāpj tornītī , jāiezvana zvans un jāiedomājas vēlēšanos , ar tādu domu arī tur devāmies, bet ..aizmirsām ,ka ir 15 . augusts , lielie baznicas svētki , un tā ir pārpildīta , bet , mūsu rīcībā ir tikai stunda , zinām , ka savas vēlēšanās varam izteikt tikai domās , varbūt uzklausīs ... Atkal viena diena galā .. Dodamies atkal tālāk , sava ceļojuma gaitās. Tā Slovēnija mūs lutina ar 30-35 grādiem , nolemjam , ka vispirms dosimies uz Itālijas mazpilsētiņu TRIESTE ..lai apskatītu MIRAMARAS pili ...Tā arī atrodas uz klints , pašā Adrijas jūras malā , Kā jau rakstīju --skati FANTASTISKI , tas ir jāredz .....Miramaras pilī , aizliegts fotografēt , žēl , tur bija skaisti kokgriezumi , kāpnes , margas ...Izstaigājam Miramaras parku , viss izdedzis , jo lietus nav bijis , zāle izdegusi ...zaļumu , tikvien , kā parka palmas , koki , ..bet skaisti , skaisti , un velreiz skaisti ..Dodamies uzGIGANTISKAJĀM alām ...atkal tiekam brīdināti , ka jākāpj 500 pakāpienu lejā , un tikpat augšā ..vai kāds mūs var nobaidīt ??? Nē taču ..ērģeļu stabulēm līdzīgi veidojumi , garas stalaktitu kolonnas ..alas nav garas , bet dziļums ir milzīgs ... pat grūti pateikt , cik viņas augstas ...Augšā kāpt , gan ir daudz grūtāk ..kāpjam , pūšam , elšam , bet lēnām palēnām , esam tikuši augšā ...šī diena beigusies , no karstuma esam slapji , un zinam , ka pirmais , kas būs ---atkal peldes , jūrā , vai baseinā .Atbraucu , noskalojos dušā un uz baseinu prom ...atkal izbaudu , kaifoju .....Ir pienācis laiks , sakārtot koferus , jo no rīta dodamies prom ...žēl atstāt šo viesnīcu ..jauka vieta ūdens tuvumā , ar bagātīgām brokastīm , kur varēja netikai paēst , bet ja gribi , arī pārēsties... Braucam uz GERLITZEN kalnu , lai atkal dotos augšā , šoreiz jau 1909 m virs jūras līmeņa .Piebraucam pie kalna , bet redzam , ka liels mākonis ..aizķēries ..aiz kalna virsotnes...nezinam ko darīt , jo ja samaksājam 19 euro , un neko nevaram redzēt ..arī nav vērts .Gide iet noskaidrot , kas augšā notiek ..jā .. no augšas redzams nekas nav ..nu ko , atmetam šo domu un visi parakstāmies, ka ši programmas daļa nav izpildāma , laika apstākļu dēļ .Dodamies uz MINIMUDAS katram ceļotājam šī vieta jau ir pazīstama , Pasaules svarīgākie objekti --miniatūrā ..te esmu pirmo reizi ..staigājam priecājamies, fotografējam par piemiņu ...Eifelis , Londonas karuselis , Sidnejas opera , vatikāns , Piza ..Ķīnas mūris .....maza , maza daļiņa no visa... Sākas brauciens mājup ..baudām skaistās ainavs , garos tuneļus , kur garākais bija 8976m, un tā lidz Polijai , kur mūsu naktsmītne . Otrs rīts jau sagaida vēsāks , jo nav vairs karstuma , bet jau tikai 20 ...ceļš , ceļš , ceļš ...Rīgā iebraucam jau ..rīta pusē 2.30 ..ne īsti nakts , neīsti rīts ..visi priecīgi , apmierināti .Nu ko ..lidz nākošajam gadam !!! Paldies Ozolciemam , Gidei Diānai un mūsu Superšoferīšiem Edgaram un Gatim , kas katrā apstāšanās vietā , izkāpjot sievietei pasniedza roku , koferi jau bija izlikti , paldies JUMS !!! (hug) (iloveyou) Bildes visiem pieejamas manā galerijā 3jās daļās, lai neapnīk skatīties !!!