Vitrupe - Lāņi - Rakari - Svētupe - Salacas nēģu tacis III

Profesionāli laivotāji un dabas pētnieki iesaka trīs Salacas maršrutus un proti: 1. Šķirstiņu tilts - Salacgrīva (43 km)2. Pāle - Salacgrīva (29 km)3. Lauvas - Svētciems (18 km un veicams vienā dienā), ja ir pietiekami liels ūdens līmenis, tad līdz ietekai jūrā... Es personīgi Svētupes laivojumam iesaku savu maršrutu Lauvas - Lībiešu upuralas - Avotkalni - Ķuikules krāces - Jaunupe - mazā Svētupe - Vecais tilts - Vecsalacas tilts un šo laivojumu pats ar foršiem ceļa biedriem realizēju pagājušajā gadā - maijā, tīri drēgnā un lietainā dienā... Brauciens gan izvērtās debešķīgs, jo šķiet ka teicienam 'nav nepiermērotu apstākļu, bet ir tikai nepiemērotu laikapstākļu' ir taisnība un komanda bija vienkārši ģeniāla... - elegantais septītnieks. Bilžu bija daudz, atlasīju 41 un labākie momenti ir attēloti manā Svētupes laivojuma galerijā... ) Noderēs arī Svētupes orientieri, ja kāds grib izpētīt visu upi:53,2km :Izteka no Dūņezera49,4km :lkp Ludiņa45,9km :Grantskalnu tilts44,6km :lkp caurteka no Asteres ez.44,5km :Šķirstiņu tilts37,4km :Tilts35,5km :Koka tilts pie Dreiliņiem32,1km :Tilts pie Pāles30km :bij. Pāles dzirnavas29,7km :tilts pie Pāles baznīcas29,4km :lkp Pērļupīte28,1km :lkp Sausupīte27km :kkp caurteka no Turmatu dīķa25km :Tilts pie Kelderiem23,1km :Gājēju tiltiņš, kk Liepu mājas21,8km :bij.dzirnavu aizsprosts, kkp Arupīte21,4km :vecā tilta vieta21,3km :Dzelzbetona tilts pie Lauvām14,5km :lk Lībiešu upuralas14,2km :Koka tilts12,3km :Gājēju tiltiņš9,5km :Gājēju tiltiņš, lk kempings9km :Svētupe pa kreisi, Jaunupe taisni8,9km :Vecais tilts8,8km :Tilts Vecsalaca - Lauvas8,1km :Tilts7,7km :Tilts6,2km :Koka tilts, bij. dzirnavas3,4km :Dzirnavu aizsprosts3,3km :Gājēju tilts3km :Tallinas šosejas tilts0km :Jūra Vitrupe ir nežēlīgi grūta upe, vismaz es tā spriežu no savas laivotāja pieredzes, piemēram 2010. gadā man bija 11 laivojumi un citus gadus arī es esmu bijijs tīri aktīvs vai nu upju, ezeru izpētē, pat jūras šaurumu tūrēs, kad dodos uz kādu Igaunijas salu (piemēram laivojumi: Osmusāres cilpa, Pakrī arhipelāgs, Aegnas tūre) vai vienkārši braucu gar salas piekrasti (Pranglī salas ekspedīcija)... Jā un ne tikai pats esmu organizējis, tātad zinu citu laivotāju gaumi... Palikuši atmiņā Ģeoraliji (Ģeogrāfu ikgadējs pasākums), it sevišķi 3 dienu tūre pa Rēzeknes upi, Philipp & Kaisa Somijas ezeru tūre, kur es laivoju vairākas dienas kopā ar savu sieviņu un somu, vācu draugiem... Šķiet vistuvāk sirdij bija manas ģimenes, audzināmās 9.a un Špariņu 2 dienu laivojums pa Ogres upi!
Ar savu lielisko audzināmo 9.a klasi pa Ogres upi... - reāli fantastisks laivojums
Daniēls, Dagnīte un Lote arī ir sajūsmā par manis organizētajiem laivojumiem... Dažreiz gan tie viņiem ir par daudz un tad gribās atpūtu no mana ekstrēmā un aktīvā dzīves stila..., kas arī ir saprotams...
Ūdnes ir ģeniāls gan peldei, gan baudījumam.. Sieviņai iet pie sirds baltās ūdensrozes...
Lejup pa Salacu jeb es ar 4 lieliskiem jauniešiem
Bērniem draudzīga peldvieta starp Salacas krācēm
Vispār jau pa Latvijas upēm vizinu arī savus ārzemju viesus... Koen un Lieve ir sajūsmā par mūsu skaisto Latviju!