Vitrupe - Lāņi - Rakari - Svētupe - Salacas nēģu tacis II

Ja esi nokļuvis Rakaros, tad ir apkārtnē var atrast ļoti daudz interesantu vietu... Man šķiet ka visskaistākā vieta tuvākā apkārtnē ir Svētupe, kura plūst garām Rakariem un lai nokļūtu uz pludmali, tad ir jāšķērso oriģināls Svētupes tiltiņš, pat bez margām... un protams Lāņu muiža, kura atrodas pavisam netālu... Par Lāņu muižu būs īpašs stāsts... Patreiz padalīšos iespaidos par Svētupi... Protams varenā Svētupe pie Rakariem ir tīri švaka, jo tās ūdeņus paņem Salaca... 4 km garā Jaunupe tos aizvada uz Salacu jau pāris kilometrus pirms Svētupes ietekas jūrā... Pēc manas pieredzes varu teikt, ka var līdz Jaunupei, jo tad Svētupe paliek tīri pieticīga upīte, pat lielākā Svētupes kreisā Krasta pieteka - 16 km garā Ārupīte un abas ievērojamās labā krasta pietekas, vairāk kā 20 km garās upes - Lūdiņupe un Pērļupe pārspēj pašu Svētupi, tās lejtecē... Man mīļākās Svētupes pietekas ir Sausupe, Vedamurga un īsā Kulaurga, savukārt mans tētis bērnību ir pavadījis pie Svētupes baseina ezera - Āsteres ezera un tās pietekām - Lūdiņupes un Šķirstiņas... Labs ir... Šai sakarā te būs neliels fotostāsts!
Atā, Jāni! Šorīt, precīzāk pusdienas laikā aizgājām, es, Jānis, Andris, Gusts, Ilgas k-gs un dāmas līdz pludmalei un protams arī nopeldējāmies... Tagad škiet, ka es esmu vislēnīgākais no DEAC/E-klases un pats pēdējais pametu Rakarus!
Āsteres ezera lieliskā pelde...
Āsteres idille...
Daniēls, es un Lote pie ieejas Svētupes Lībiešu upuralā... Šķiet, ka tas bija 2009. gada jūlijā...
Svētupes meži ir pilni ar lieliskām sēnēm... Dažas gan varētu būt tīri bīstamas, ēdamas 1x dzīvē!..