Pilnvertiga sestdiena Lajes de Pico

Piedodiet par miikstinaajumu un garumziimju truukumu, bet man pietrukst latvieshu valodas datoraa un kaut kaa tachu man ir jaaraksta!Zjirgts un nenogudinaams pieceelos vakar ap pulksten 7iem riitaa, saprotot, ka shii buus viena gara diena. Paedis kartiigas brokastis un palasiijis graamatu toletes telpaa, devos lejup uz ostu, lai veiktu vairak neka divas stundas garo laivas parveshanu no Hortas Faial sala uz Lajes de Pico, kas atrodas - tiesi taa Pico salaa. Merkjis - piedalities Azoru salu tradicionalo buru laivu ( ar kuram vietejie vel tikai dazus desmit gadus atpakalj mediija valjus) sacensiibaas, kas ir noziimiigaakaas sezonaa. Piedalaas vairaak nekaa 30 komandas no Santa Maria, Sao Miguel, Graciosas, Sao Jorge, Pico un Faial salaam. Ja godiigi, tad shii man ir tikai pirmaa sezona, bet ljoti paveicies ar komandu no Salao. Pieredzejushi viiri ar kuriem trenejos smagi jo smagi. Un veel smagaak visu padara fakts, ko pirmo sezonu shii komanda ir noleemusi starteet arii aireeshanas kategorijaa, kas nebuut nav viegla shtelle. Konkureet ar puishiem no Pico salas veel nevaram, toties stabili esam labakie Faial sala, ko pierada uzvara ieprieksheja nedelas nogale. Bet, labi, stasts ir par vakardienu. Lai ari laika apstaklji nebija tie labakie un ik pa laikam mus aplaistija Atlantijas lieti, tomer bija labi atrasties, tur aaraa, prom no sabiedriibas, nosaciitaa klusumaa, vienkaarsi veerot ainavu kas paveras uz garaamsliidosho Pico salu. (Taa pati, kur uzkaapu Pico kalnaa. Un nav jau taa, ka es apmekleeju tikai Pico- nesen pavadiiju teju nedeelu Sao Jorge sala, bet par to garaaks raksts taps veelaak). Lajes de Pico ir tipiska Portugales mazpilseta ar brugetam ielam (tadu pashu brugi, ka Liepaja un Ziepniekkalnaa), bazniicu viduu, bulku vekalinjiem jeb Paderias uz katra stuura un, protams, nelielu ostu, kur visas nedeelas garumaa norisinas festivals "Semana dos Baleeiros" jeb par godu valju medniekiem veltita nedelja ar koncertiem, izstadem un citam jautram izdaribam (izstades ir ljoti jautras), bet visslielakais notikums ir shiis sacensiibas. Pirms starta vel viens jauks parsteigums - satieku latvieshu meiteni Asnaati, kura dziivo Sao Miguel salaa un kura nedaudz uzdzen interesi maniem komandas biedriem. :) Ja godiigi, tas portugaalju viirieshiem ir izveidojushas jau legendas par Ziemeleiropas (kaut ka man patiik pieskaitiit Latviju tomer pie Ziemeleiropas) meitenem, kas mani pagodina un es necensos siis legendas izsveepeet, bet tiesi otradi - es taas uzspodrinu! Diemzel, ka jau lielaka dalja portugaalju organizaacija, arii seit viss notiek leeni jo leeni un starts tiek dots teju 2 stundas veelaak, kad veejs ir jau pierimis un , iespejams, lenakas sacensibas Lajes vesture var sakties. Seit nu ir jasaka, ka komandai (7 cilveki un divas kazas (ok, bez kazam)), ir jadarbojas vienalga ka vienam veselam, jo ir veidi, ka pat pie ljoti vaaja veeja padariit laivu nedaudz atraku par citam. Starts mums izdodas diezgan teicams, un pie pirmas bojas esam daliiti 2.-3. Pie pedejas bojas esam jau pirmie, toties ista ciinja sakas seit, jo puishi no Pico bija izvelejushies veiksmiigaaku trajektoriju, liidz ar to to atrums nedaudz lielaks un tie strauji tuvojas mums, bet dazji riskanti manevri no muusu puses, neticama veja virziena mainja un - UZVARA! Iespejams neliels ieraksts Azoru salu veesturee, ka pirmais latvietis , kurs uzvarejis sajas nozimigajas sacensibaas! (Megjinashu velak pievienot kadas bildes). Ja godiigi, tad tiek godalgotas tikai divas pirmas vietas, jo parejas 30 laivas neieklaavaas 2,5 stundu limitaa. Taa kaa man nav laika palikt uz apbalvoshanas ceremoniju, strauja tempa ar biedriem pasvinam uzvaru un skersoju teju visu Pico salu, lai paspetu uz pedejo praami no Madalenas uz Hortu, lai tikai stundu velak ierastos Salao ciemata uz drauga vecpuisu balliiti. Veel veelaak - ap 1iem no riita, seezju uz sava lievenja, klausos U2, malkoju baltviinu un domaaju - esmu par vecu shiim muljiibaam.