Amazing London

Sveiki! Padalīšos arī savā pieredzē par pirmo braucienu uz Londonu. Rakstu pirmo, tapēc, ka esmu pārliecināts, ka šajā vietā vēl noteikti atgriezīšos. Tāpat gribēju šo rakstu uzrakstīt kā padomu un pieredzes dalījumos ar tiem, kuri plāno aizceļot līdz Londonai un smeļās idejas šajā aprakstu kaudzē, jo arī es pat smēlos informācijas šeit. Tātad Londona... Apciemot Londonu man ienāca prātā pavisam vienkāršu apstākļu dēļ. Londonā dzīvoja man draugi, kurus tad arī pamatā biju nolēmis apciemot. Rezervēju lidmašīnas biļeti trīs mēnešus iepriekš, un sanāca, ka Londonā ielidoju sestdienā gandrīz februāra beigās. Turklāt biļetes sanāca par brīvu, vajadzēja tik nomaksāt lidostu nodokļus un līdz ar to kopējā lidojuma cena sanāca ap 40 latiem turp un atpakaļ. Ielidoju Stanstedas lidostā, kur mani savāca draugi ar mašīnu. Nemaz negribu iedomāties, kas būtu, ja man pašam būtu no šīs vietas jānokļūst līdz Londonai. Pirmā stunda jau sagādā pirmos piedzīvojumus. Tikko izbraucot no lidostas iekuļamies sastrēgumos. Mēģinot rast labākus apvedceļus, iekuļamies avārijā. Paldies dievam neesam vainīgi, arī konflikta risināšana notiek savādāk, nekā pie mums, anglis atzīst savu vainu, un pēc desmit minūtēm jau varam turpināt ceļu. Tālāk jau iebraucam Londonā. Pirmo nakti nolemju palikt pie draugiem Criclewood, kaut gan apmešanās vieta man ir citā Londonas pusē. Nolemjam iziet pastaigāties pa vietējo rajonu, kur arī rodas pirmais iespaids par dzīvi Londonā, kurš nav visai iepriecinošs. Uz ielām visdažādāko nacionalitāšu un rasu pārstāvji, īstus angļus nemaz īsti nemanu. Nolemjam arī veikt nelielu šopingu, jo vakarā ir paredzēts aiziet uz sporta klubu. Veikali pārsteidz ar to, ka izvēles dažādība ir ļoti liela, pie tam cenas zemākas nekā Latvijā, atsevišķos veikalos stipri zemākas nekā Latvijā. Nākošā diena iesākas ar Londonas centra iepazīšanu, jo tas tak tomēr ir mans mērķis. Izlemjam sākt ar vaska figūru muzeju, bet cilvēku tik biezs, ka nolemjam doties uz pašu Londonas centru. Dodamies ar metro. Te sākas mana iepazīšanās ar Londonas transporta sistēmu, par kuru varu teikt, ka tā ir vienkārši apbrīnojama. Metro, vilcienu un autobusu tīkls nodrošina fantastiskas Londonas izbraukāšanas iespējas, jo uz jebkuru vietu var nokļūt salīdzinoši īsā laikā. Tā no vaska figūru muzeja dažu minūšu laikā jau esam citā centra pusē, un izlemjam izstaigāt Tower of London muzeju. Muzejs, kas atrodas Temzas upes malā, pārteidz ar krāšno arhitektūru un ir bijušo Anglijas karalisko ģimeņu apmešanās vieta. Ekspozīcijā dominē pārsvarā visdažādākā veida tā laika bruņojums, kā arī muzeja iespaidīgākā daļa – karaliskie dārgumi. Tāpat šī vieta ir ievērojama ar to, ka ir bijusī ieslodzījuma vieta, līdz ar to ekspozīcijā dažādi moku rīki un kambari. Šeit arī atrodas Londonā vecākā baznīca. Tālāk nolemjam doties uz vietu, kas Londonu raksturo visvairāk, t.i. parlamenta ēku un Big Benu. Dažu minušu laikā esam jau tur, un iznākot no metro stacijas, uzreiz jau priekšā ir lielais Big Ben tornis. Parlamenta ēku kompleks ir apskatāms tikai no ārpuses, un slēgts iekšējai apskatei, tapēc pēc tā apskates un dažu bilžu uzņemšanas, nolemjam izbraukt ar London eye panorāmas ratu, bet drīz vien viļamies, jo ir vēl ļoti daudz citu gribētāju. Kā nekā svētdiena. Tāpēc nolemjam to atlikt uz citu dienu. Ieejam tuvākajā pabā (krogā) izdzērt pa kādam alus kausam un tad jau dodamies mājās. Beidzot nonāku līdz savai apmešanās vietai, kas atrodas pašā Londonas galā tieši pie Hitrovas lidostas. Saprotu, ka Underground (metro) būs mans lielākais draugs. Nākamajā dienā nolemju izstaigāt National gallery, kas ir viena no labākajām un lielākajām mākslas galerijām pasaulē un kurā ir apskatāmi vairāk kā 2000 pasaules slavenu gleznotāju mākslas darbu sākot no 13. gadsimta sākuma. Pēc šī visa apskates, nolemju vienkārši pastaigāties pa Londonas centru, un drīz vien saprotu, ka esmu nonācis Londonas shoping (iepirkšanās) rajonā, kas ir Oxford street, kā arī ielas ap tām. Shopingu esmu nolēmis atlikt uz pēdējo dienu, tapēc pēc vienkāršas pastaigas, nolemju doties uz māju pusi nedaudz atvilkt elpu, kā nekā vakarā ir ieplānots iepazīt Londonas nakts dzīvi. Vakarā sarunāts ar draugiem satikties Londonas slavenākajā satikšanās vietā (līdzīgi kā Latvijā pie Laimas pulksteņa) - Piccadilly circus. Pārsteidz ar lielajiem reklāmas stendiem, kas izgaismo galveno laukumu un statuju laukuma vidū Eros (grieķu mīlas dievs). Šeit arī sākas it kā Londonā centrālā izklaides vieta, un rajoni ap to -Leicester square un Soho. Izstaigājam trīs naktsklubus, kas ne ar ko īpašu neizceļas, ja nu vienīgi ar to, ka dzērieni ir ļoti dārgi. Gribētos teikt, ka Latvijā ir daudz labāka līmeņa klubi. Saprotamu iemeslu dēļ (darbs), mani draugi nolemj mani pamest diezgan agri, jau ap diviem naktī. Nolemju tik ātri mājās nedoties, tapēc izdomāju iepazīt Londonu ar fotokameru naktī. (bildes – www.fotoblog.lv/?f=23&id=203). Pārsteidzoši ir tas, ka galvenie Londonas apskates objekti, kur dienas laikā mudž kā biezs no cilvēkiem, nevar sastapt pat nevienu dzīvu dvēseli. Pat gar parlamenta ēku ejot nakts melnumā, nejūtos absolūti traucēts ar fotoaparātu uzņemot šo stratēģiski svarīgāko ēku Londonas centrā. Pēc gandrīz trīs stundu pastaigas, nolemju doties uz māju pusi. Ar transportu nekādu problēmu nav, autobusi kursē visu nakti un ļoti bieži, tapēc jau pēc kāda laika esmu mājās. Tāpat brauciens ar autobusu ir ļoti izglītojošs Londonas iepazīšanai, jo autobusi ir divstāvīgi, līdz ar to skatu laukums apkārt vienkārši lielisks. Skats gar Hitrovas lidostu naktī ar ir lielisks, simtiem izgaismotu lidmašīnu, kā nekā lielākā lidosta pasaulē. Drīz jau esmu mājās. Nākamā diena sanāk atpūtas diena. Kaut gan nemaz nav plānā un nebraucu uz centru, izvēršas par vienu no interesantākajām dienām. Sākumā ķīniešu restorāns, vēlāk nolemjam vienkārši pasēdēt pabā. Sarunas pie alus kausa. Arī interesanta izrādās iepazīšanās ar paba īpašnieku, kas ir bijušās Dienvidslāvijas bēglis. Mājās jau esmu pavisam vēlu, un jāiet gulēt, jo rītdien plāns ir atkal Londonas centrs. Ir jau trešdiena, un šo dienu iesāku ar Buckingham palace apmeklējumu, kas ir galvenā valdnieku apmešanās vieta pēc karalienes Viktorijas stāšanās tronī 1837. gadā. Cilvēku daudz, jo notiek apsardzes maiņa, kas ir vesels priekšnesums. Neliela pastaiga pa līdzās esošo parku. Pēc visa šī apmeklējuma nolemju ar kājām pa Londonas ielām aizstaigāt līdz pat zinātnes muzejam – labs veids kā saprast Londonas dzīvi. Izeju caur Hyde park. Ir jau ap diviem, cilvēki daudz, īpaši studenti, kas acīmredzot pēc studijām iziet vienkārši parkos uzspēlēt futbolu vai vienkārši tāpat atpūsties. Nokļūstu līdz zinātnes muzejam. Liela un plaša ekspozīcija, ietverot gandrīz visu informāciju par konkrētās zinātnes, tehnoloģijas, industrijas attīstību. Daudz interaktīvu ekspozīciju, kurās var piedalīties un izteikt savu viedokli. Tas viss aizņem diezgan daudz laika, tapēc vakars jau klāt, un neatliek laika apmeklēt blakus esošos Natural History (dabas) un Victoria&Albert muzejus. Ar tiem arī iesāku jauno dienu. Dabas muzejs nav liels, toties ekspozīcija interesanta. Visinteresantākā man liekas dinozauru ekspozīcija, kura ļoti aizrauj ar savu izkārtojumu. Tāpat muzējā vēl ir iekļautas dzīvnieku, augu valsts, minerāļu, dārgakmeņu un meteorītu ekspozīcijas. Turpat blakus esošajā Viktorijas un Alberta muzeja apskatāmajā ekspozīcijā ir aplūkojamas no visas pasaules savāktās dažādās skulptūras, keramikas un metāla izstrādājumi, dažādas mēbeles, dārglietas u.c. Ekspozīcija ir ļoti plaša, tapēc sīkumos neiedziļinos, bet veicu vispārīgu apskati. Nākamais apskates objekts ir British museum. Ēkas iekšējais interjers mani vienkārši fascinē, tapēc sākumā laiciņš aiziet labu bilžuku uzņemšanai. Eskpozīcija ir ļoti plaša, un ietver visu pasaules nacionalitāšu arholoģisko izrakumu, zīmējumu, dažādu monētu un etnogrāfisku materiālu. Jūtu jau lielu nogurumu, kā nekā vienā dienā trīs apskates objekti, tapēc dodos uz mājām. Nākamo dienu beidzot atkal sanāk pavadīt kopā ar draugiem, izkārtojuši brīvdienu. Dodamies beidzot izmēģināt panorāmas ratu – London eye. Trāpam retajā reizē, kad nav rindu, un drīz jau esam iekšā. Brauciens ilgst aptuveni pustundu. Skats, protams, ir lielisks. Laiks lieki netiek tērēts, tiek apskatīta Londona un iemūžinātas dažas lieliskas bildes (www.fotoblog.lv/?f=23&id=197 ). Tālāk dodamies uz turpat līdzās esošo London Aquarium. Ļoti patīk, jo ietver salīdzinoši plašu ekspozīciju par zemūdens pasauli neskaitāmi daudzos akvārijos. Skati un atmosfēra šeit iekšā ir lieliska, tapēc arī tikai pēc kāda ilgāka laika dodamies prom. Diena jau gandrīz iet uz beigām, tapēc veicam vēl nelielu pastaigu pa Londonu un drīz jau dodamies pa mājām. Ir jau sestdiena, vēl tikai divas dienas, un jādodās atkal uz māju pusi. Šo dienu arī nolemju vairāk vai mazāk veltīt shopingam. Dienu sāku ar to, ka nolemju vēl iziet caur sev mazāk zināmo Londonas daļu, kur atrodas banku un ofisu kompleksi. Lielas un skaistas ēkas. Īpaši izceļās olai līdzīgā ēka. Pa ieliņām tālāk dodos uz Temzas upes pusi, pārēju pāri Tower bridge,kas ir paceļams tilts. Ir arī muzejs, bet muzeja apmeklējumu neveicu. Tālāk gar Temzas upi veicu pastaigu līdz pat London eye. Gabaliņš paliels, bet ir ko redzēt. Dažādas halles, galerijas, lielu korporāciju administratīvās ēkas. Tā lēnām staigājot, nokļūstu līdz Millenium bridge, kas ir jaunākais gājēju tilts pār Temzas upi, un kas tika uzcelts par godu tūkstošgades maiņai. Turpat blakām ir Tate modern modernās māklas muzejs, ekspozīja nav plaša, bet man liekas interesanta. Kā nekā, tuvāk mūsdienām. Dodos tālāk gar Temzas upi, tuvojoties London eye, jūtams, ka cilvēku arvien biezāks, uz ielas dažādi interesanti priekšnesumi. Tālāk jau sēžos metro, jau atlikušās pāris stundas jāvelta arī kādu mantu iepirkšanai. Dodos uz Londonas pazīstamāko iepirkšanās ielu – Oxford street. Cilvēku pilns, veikali viens pie otra, piedāvājuma klāsts ir ārprātīgi milzīgs un arī cenas ir pieņemamas, salīdzinot ar attiecīgo “brandu” veikaliem Latvijā, cenas lētākas. Kad šī procedūra ir galā, dodos uz māju pusi. Pirmo reizi arī metro mani pieviļ, jo pa vidu bojāts siežu ceļš. Lai nokļūtu līdz mājām, jāpārsēžas kādas septiņas reizes. Jāsāk gatavoties rītdienai, jo beidzot braucam kaut kur ārā no Londonas – uz Oxford. Nākošā dienā jau esam Oxfordā, kas kā jau visiem zināms, ir slavena ar savām izglītības iestādēm, kas šeit tiešām ir ļoti daudz un ļoti senas. Daudzas no tām ir tūristiem pieejamas, ko arī izmantojam un apskatam. Pilsēta ir ļoti interesanta, un salīdzinājumā ar Londonu, daudz lielāks tieši vietējo īsto angļu pārsvars, tapēc atmosfēra šeit ir vienkārši lieliska. Tā paiet visa diena un sāk jau satumst, tapēc dodamies uz mašīnas pusi un braucam uz mājām. Vakarā vēl fiksa visu somu pārkrāmēšana, sarunas ar draugiem un trijos naktī jau došanās uz lidostu. Atpakaļceļš mājup.