Ar stopiem līdz Spānijai

Kāds mani var nosaukt par traku, stulbu vai ko tamlīdzīgu, bet piedzīvoto nenožēloju ne mirkli un pasākums bija gan jautrs, gan arī ne tik!!! Viss sākās ar to, ka ļoti iepatikās stopot un gribējās izbaudīt ne tikai latviešu stopēšanas kultūru, bet arī ārzemju! Uz to mani iespaidoja viens ceļojums pa Eiropu ar vecākiem, kad paņēmām 2 latviešu stopētājas, kuras devās uz Šveici, toreiz man tas likās traki, bet tas bija toreiz :) Nedomāju, ka apraksts par to, kā es nokļuvu līdz Spānijai te iederētos, bet tas viss aizņēma man 3 nedēļas, ieskaitot nedēļu Parīzē :) Pirmā pilsēta, kurā es iebraucu ar spāņu tālbraucēju, bija Barselona, viena pavadītā nakts mani tā aizkustināja, ka apsolījos tur vēlreiz atgriezties, jo piektdienas vakars un nakts pa "La Rambla" bija ievērības cienīgs, kustīgas figūras, ko attēloja cilvēki, krāšņums visapkārt, n-tie bāri, klubi utt., uzbāzīgie suvenīru tirgotāji, vienvārd sakot, dzīvība itvisur, vēl trakāk nekā Vecrīgā. Nākošā lielā pietura sanāca Malagā, apžilbināts ar Vidusjūras skaistumu un skaistumu visapkārt, apstāties Pikaso dzimtajā pilsētā nolēmu uzreiz, jo pabūdams krievu pilnajā Mursijā īsti negribējās un sanāca patālu no jūras! Neskatoties uz to, ka Malaga ir slavena ar Pikaso, tā skaitās arī Spānijas siltākā vieta un par to var nešaubīties, jo vēl decembrī termometrs rādīja +16 - +18 dienas laikā, novembrī pat vēl paguvu nedaudz pasauļoties, bet peldēties neriskēju! Malaga ir interesanta arī ar to, ka tur ir iespaidīgs jauniešu atpūšanās veids, varbūt ne tas labākais, bet iespaidīgi!! Katras nedēļas ceturtdienas, piektdienas un sestdienas vakaros notika tā saucamais "bataljons", tas izpaudās šādi - ap pulksten 22, slavenajā Plaza de Merced, sāka vākties jaunieši ar saviem alkohola krājumiem un vienkārši katrs savā kompānijā dzēra un izklaidējās, jauniešu tur bija sākot no 500 - 2000 atkarīgs no dienas, kaut arī Spānijā, tāpat kā Latvijā, ir aizliegts atrasties ar atvērtu alko pudeli publiskā vietā, Malagas dome šādu pasākumu ir atļāvusi un atvēlējusi tam vietu! Malagā satiku daudz lietuviešu un poļu (kur gan viņu nav) un izmēģināju roku papildlīdzekļu iegūšanai, parkot mašīnas, diezgan jautrs pasākums, ko, pēc man esošās informācijas, iesākuši rumāņi, viņi stāv brīvā vietā, kur var noparkot mašīnu un rāda braucējiem, ka var pieparkoties, par to saņemot dzeramnaudu! Es arī, pāris leišime, pamēģinājām - rezultātā pie 30EUR dienā varēja nopelnīt, pietiekoši iztikšanai, jo Spānija ir salīdzinoši lēta! Nākošā lielā pietura bija Madride! Godīgi sakot, biju gaidījis vairāk no šīs valsts galvaspilsētas, itkā ir visādu veidu parki, pieminekļi utt, bet likās kaut kā garlaicīgi un pelēcīgi, ļoti iespaidoja karaļa pils ar parku, kurā ir visu valdnieku skulptūras, kā arī slavenais Madrides Real stations :)! Izklaides iespēju, protams, vairāk nekā Malagā, bet viss vienveidīgs, vai arī nezināju pareizās vietas, pārsvarā karaoke bāri un diskobāri, kaut kas līdzīgs Vecrīgai! Madridē dabūju arī savu nopietno darbu, angļu valodas pasniedzējs, darba daudz, jo spāņiem ir ļoti sliktas angļu valodas zināšanas, viņi labāk pārzin franču! Darbs bija interesants, un tā kā es strādāju uz izbraukumiem, tad, itkā, bija iespēja redzēt visu Madridi - īsti nesanāca, jo pa metro logiem varēja redzēt tikai tuneļus! Vismaz zināju kur kurš metro dodas :) Brīdinājums tiem, kas staigā vieni paši pa Madridi (arī Barselon un jebkuru valsts pilsētu), ejot pa Gran Via, jāuzmanās no āfrikāņu un rumāniešu ielasmeitenēm, viņas, pirmkārt, mēģinās Jūs savaldzināt, kā arī var apzagt, jo viņas uzmācās virsū, apkamdamas utt, pat atteikuma gadījumā mēģinās tikt līdz Jūsu maciņam, īsti rupji arī nevar izturēties - suteneri ar visu bandu var noķert mazā ieliņā un tad var šķirties ne tikai no maka! Centrālajā Madrides stacijā vēl ar vien var redzēt terorisma pēdas - grūti braukāt, zinot, ka tur ir noticis sprādziens! Izbaudīju arī Madrides Real fanu skaļumu, es dzīvoju kādus 300m no Santiago Bernabéu, spēļu vakaros, naktis bija negulētas, jo fani ārdījās visu nakti un apklusināt viņus ir grūti :), vismaz drošības ziņa, viss bija kārtībā, pāris stundas pirms spēles tika bloķēti n-tie kvartāli, lai fanu autobusiem būtu vieta parkoties un policija bija lielā daudzumā! Es vienreiz nosolījos, ka atgriezīšos Barselonā!!! Tā arī bija, kur pavadīju pāris mēnešus, paspēju iepazīt Gaudi ēkas, redzēt Sagrada Familia (laikam tā viņš saucās) un daudzas citas lietas! Patika, ka no kalna var pārredzēt visu Barselonu un skats ir iespaidīgs! Arhitekts arī bija gudrs cilvēks, jo paskatoties no augšas, var redzēt, ka Barselona sastāv no tādiem kā kvadrātiem :), bet tā ir vieglāk apmaldīties! Cilvēki ir laipnāki nekā Madridē un tas ir saprotams, jo Barselona ir vairāk kā tūristu pilsēta, cilvēki daudz labāk zin angļu valodu, kas atvieglo komunicēšanos, bet ar viņiem tik un tā ir viegli sarunāties, jo viņi visu parāda arī ar rokām :) Ja izbaudat nakts dzīvi, tad iesaku pabūt Barcelonetā, tas ir tāds kā izklaides rajons pie jūras, skaisti, bet dārgi :) Arī nakts laikā, staigājot pa La Rambla, labāk nenovirzīties no tās ielas, jo apkārt ir, tā saucamie, getto rajoni un baltie tur nav laipni gaidīti! Visvairāk iepatikās šovs pie Plaza Espana, kur katru piektdienas un sestdienas vakaru ar gaismām apgaismoja strūklaku, skats ir ļoti iespaidīgs! Īsumā par Spāniju! Katram trešaajam pieder bārs un viņiem ir vienalga vai tas nes peļņu vai nē! Spāni ir komunikabli, bet bailīgi, jo ir daudz rumāņu un marokāņu, kas ir ieviesuši neuzticību cilvēkos! Bāros var neprasīt pelnutraukus, jo viņiem ir pieņemts visu miskasti mest uz zemes, gan izsmēķus, gan salvetes, pēc tā tiek spriesta bāra popularitāte - jo netīrāks, jo populārāks, bet regulāri tiek uzslaucīts un savākts! Ja jautā kaut ko spānim angļu valodā, viņš var nesaprast vai nemācēt angļu valodu, bet vienalga mēģinās paskaidrot! Sodi par braukšanu bez biļetes sabiedriskajā transportā nav lieli - Madridē 20EUR, Barselonā 40EUR, kaut biļetes ir dārgākas nekā mums, viens brauciens 1EUR, Barselkonā 1.25EUR (ar metro vai autobusu pa pašu pilsētu)! Daudz dažādu vīnu, bet neiesaku ņemt tos lētākos, kas ir zem 1EUR par tetrapaku - nebaudāmi, bet sākot ar 3EUR ir diezgan garšīgi! Garšīgi ēdieni itsevišķi ar jūras veltēm, bet tā saucamais "jamon", jeb buļļa gaļa man likās nebaudāma un ar nevisai patīkamu smaržu, bet par gaumi jau nestrīdās! Īsumā būtu viss, ja kaut ko atcerēšos, tad noteikti pievienošu! Spānija - vieta, kuru ir vērts apmeklēt un patika tur daudz labāk nekā Francijā, Anglijā vai Vācijā!