Kanāriju salas-Tenerife.Vieta,kur gribu atgriezties vēl un vēl...

2.decembris. Beidzot ir pienākusi šī diena un mēs dosimies ilgi gaidītā un izlolotā ceļojumā uz siltajām zemām-Kanāriju salām.Vēl nespēju noticēt,ka rīt jau būsim vietā,kur vidēji +24,okeāns,palmas,bezrūpība! 3.decembris. Esam klāt!!!Galamērķis sasniegts!Gaisā virmo vasaras un okeāna smarža,gaisa temperatūra vidēji +22.Super,esam aizbēguši tālu prom no bargās ziemas un baudam silto klimatu! Visi dikti saguruši no garā,nogurdinošā ceļa.Lidojām caur Dublinu,tur mums nācās pavadīt 4.stundas līdz nākamajam pārlidojumam. Saņēmām savu noīrēto mašīnīti (starp citu šeit ļoti lēta auto noma-107 euro/7.dienas),dodamies uz saviem apartamentiem (Los Cristianos pilsētiņā),kuri jau mūs gaida.Atradām veiksmīgi!Ar apartamentiem mums ļoti paveicās,zolīdi un omulīgi.Tikai pirmais iespaids bija,ka esam ieradušies pensīšu pansionātā.Jo mūsu kaimiņi visi pensionāri,pārsvarā laikam briti.Bet tas mūs īpaši neapbēdināja,tikai viņi vēl nenojauš,ko nozīmē pavadīt 10 dienas un naktis letiņu jauniešu kaimiņos. Iekārtojāmies un nedaudz nosnaudāmies,jo visi neesam gulējuši.Devāmies iepazīt apkārtni un ievērtēt Los Americas nakts dzīvi.Vakaros te notiek liela rosība-bāri,krogi,veikaliņi,tusiņi,visur rosība,jautrība un tūristu plūsmas.Pilsēta mirdz no Ziemassvētku rotājumiem,visur Salaveči un izpušķotas palmas.Skaisti,jūtama Ziemassvētku noskaņa! 4.decembris. Pirmā ekskursiju diena.Piecēlāmies agri un jau laicīgi devāmies ceļā.Pirmais apskates objekts mums šodien bija pilsētiņā Adeja,kalni ar mežonīgām aizām un ūdenskritumu.Bet izrādījās,lai apskatītu visus šeit skaistos skatus,bija jādodas 4.stundu garā pastaigā pa kalniem,bija jābūt speciāliem apaviem un 2.litri ūdenim uz cilvēku.Šādam pārgājienam šodien nebijām gatavi,tāpēc nācās atlikt to uz citu dieniņu :( Apskatījām apkārtni,no skatu laukumiņa un devāmies tālāk uz pilsētu La Arena,apskatīt melno smilšu pludmali.Smiltis šeit patiešām melnas un smalkas kā mannas graudiņi!Prikolīgi!!!Nākamais pieturas punkts bija Garachiko,melnās klintis un klinšu veidojumi,kurus ieskauj okeāns un milzīgi viļņi dauzās pret tām un šļakato gar visu krastu!Skaists skats,un skaistas klintis!Ūdens zils un dzidrs!Redzējām dzīvu krabi!!!Milzenis! Nākamais apskates punkts-2000.gadus vecs pūķa koks.Ļoti liels izaudzis,iespaidīgs milzenis.Tāds vienīgais pasaulē!Pastaigājāmies tur pa botānisko dārzu strausu un gaiļu pavadībā.Apskatījām tur visādus interesantus,eksotiskus augus un kokus.Izrādās,ka kaktusa auglīti nevar tāpat noraut no koka,pamēģināju,rezultātā rokā salipa daudz dzeloksnīši,tā it kā stikla vatē būtu iegrābusies.Ielīdām interesantā aliņā,krāsaina ar spilgtām krāsām un čillīgu mūzoniņu. 5.decembris. Šodien braucām uz pilsētiņu Candelaria.Maza pilsētiņa salas dienvidu piekrastē.Šeit pirms vairākiem gadsimtiem krastā esot izskalota melna Dievmātes-Kanāriju aizbildnes statuja-kuras vārdā tad arī nosaukta šī pilsētiņa.Tā ir izvietota un apskatāma bazilikā.Šodien bija stiprs vējš,tādēļ ilgi nevēlējāmies uzturēties okeāna tuvumā.Tālāk devāmies apskatīt Guimar piramīdas.Iespaidīgi!Piramīdas izveidotas no lavas gabaliem,kas izskatās pēc apaļiem laukakmeņiem un ir rūpīgi apstrādātas.Nav zināms cik senas tās ir.Pēc seniem zīmējumiem var noprast,ka tādas piramīdas ir bijušas daudzās salas vietās,bet ir nojauktas,jo uzskatītas par nederīgām.Ļoti skaisti skati visapkārt pavērās.Nu tādi skati ir visur braucot pa salu,bet no katras vietas viņi parādās citā leņķī un katrā vietā redzama savādāka panorāma.Vismaz man tā izlikās :) Tālāk braucām uz pilsētu La Laguna.Tā ir senā Tenerifes galvaspilsēta.Nevarējām iedomāties,ka būs tik grūti atrast.It kā pēc kartes likās vienkārši,maršruts bija skaidrs.Bet uz tām autostrādēm viegli apmaldīties.Apmēram 30 km garš brauciens mums izvērtās par kādiem 120 km un aizņēma apmēram 4.stundas.Tur ir grūti saprotami tie ceļu izvietojumi un ir viegli apmaldīties,visur apļi un nobraucieni,uzbraucieni,un ceļa virziens parādās tikai tad,kad jau jānogriežas un par vēlu jau ir ieņemt vajadzīgo joslu,un tad jāmeklē apvedceļš un tā vairākas reizes,nobraucām no vajadzīgā ceļa.Ceļam ļoti daudz atzarojumi un nesaprotami sadalās.Kad bijām sasnieguši galamērķi,bijām jau noguruši,dusmīgi,pēc visām neveiksmēm,izgājām cauri parkam,aizgājām tur pat netālu uz vecpilsētu,padzērām tēju un griezām uz māju pusi.Atpakaļ ceļā iebraucām mazā zvejnieku ciematiņā Los Abrigos,tur arī ieēdām vakariņas-svaigas jūras veltis.Tādas Latvijā var dabūt tikai saldētas,šeit tikko svaigi izzvejoti!Ņam,ņam...:) 6.decembris. Šodien nolēmām paņemt brīvdienu no visām ekskursijām un pavāļoties pie okeāna un okēnā.Gribējām arī kādu pigmentiņu noķert.Vilnīši te maziņi,jo pludmalēs izveidoti moli,pret viļņu uzbrukumiem.Baudījām okeāna priekus,ar piepūšamo matracīti šūpojāmies okeāna vilnīšos.Ja gadījās kāds liels vilnis,tad ar visu matraci izlidojām krastā,jautri!!!Šodien arī saulīte mūs lutināja!Pēc tam aizgājām uz vietējo krodziņu paēst.Apkalpojušais personāls šeit ļoti laipns un visi runā angliski,lai gan dažus vārdus jau esam iemācījušies spāniski,varējām arī kaut ko pavāvuļot viņu valodā :) Vakarā nolēmām nedaudz pastaigāt pa promenādi,patīkams vakars.Visur krodziņi,bāriņi,dzīvā mūzika,kas tā vien vilināja mūs kādā iegriezties.Divos iegriezāmies.Ar mūsu iegriešanos ienesām arī negaidītu jautrību.Dziesmas,dejas,ovācijas.Pakomunicējām ar vietējiem un muzikantiem.Nu katrā ziņā ienesām Latvijas vārdu Tenerifē!Ja’daudzi nezināja,kur atrodas Latvija,tad tie noteikti nākamajā dienā kartē meklēja to valsti no kuras ieradušies šie atraktīvie jaunieši :) 7.decembris. Pēc vakardienas pastaigas mūsu veselības stāvoklis nebija apmierinošs un nācās paņemt vēl vienu brīvdienu,kuru pavadījām pensīšu sabiedrībā,pagalmā pie baseina un lielu daļu baseinā.Visi viņi dikti komunikabli,mēs jau arī neatteicāmies.Sūcām atspirdzinošo martini veselības uzlabošanas nolūkos un vāļojāmies pie baseina latviešu mūzikas pavadībā :) 8.decembris. Šodien bija superīga ekskursija ar galvu reibinošiem skatiem-devāmies uz Teides Nacionālo parku,lai apskatītu unikālu ainavu,Spānijas augstāko virsotni-Teides vulkānu.Braucām pa šauriem kalnu celiņiem apmēram 2000 metru augstumā virs jūras līmeņa.Skati visapkārt ir neaprakstāmi,skaistas klintis,vulkāniskie ieži un skats uz Teidi satriecošs.Iespaidīgs bija brauciens virs mākoņiem.Ļoti bija jūtama gaisa spiediena maiņa virzoties arvien augstāk virs jūras līmeņa un virs mākoņiem.Pats Teides vulkāns atrodas apmēram 3500m virs jūras līmeņa uz stāvām klintīm. Nākamais apskates objekts bija pirātu ciematiņš Maska.Agrāk šeit varēja piekļūt tikai no okeāna piekrastes,tāpēc arī šī apdzīvotā vieta bija patvērums pirātiem un kontrabandistiem.Grūti iedomāties kā šeit dzīvo vietējie iedzīvotāji.Kalnos saceltas mazas mājiņas un pa ciematiņu var pārvietoties pa šaurām taciņām.Mājiņas blīvi,viena pie otras.Nespēju iedomāties kā šeit var iebraukt mašīna,jo vienā sētā stāvēja auto.Interesants skats. Beidzot man izdevās noraut apelsīnus no koka!!!Ņam,ņam... 9.decembris. Beidzot uz Loro Parku!Es kā dzīvnieku mīļotāja ļoti gaidīju šo ekskursiju.Biju redzējusi daudz skaistas bildes ar šī parka ainavām un dzīvniekiem un patiešām,tas bija tā vērts!!!Lieliska iespēja vienā vietā iepazīties ar atsevišķiem mūsu planētas atšķirīgiem nostūriem,protams daudz samazinātākā modulī. Patiešām skaisti izveidots šis parks un dzīvnieku mājvietas plašas,pielāgotas tam,kā šie dzīvnieki dzīvo savvaļā.Redzēju īstu gorillu!!!Dažādi eksotisku dzīvnieku,kurus biju redzējusi tikai discovery un bildēs.Pastaiga alejās un daudzveidīga eksotiskā flora,un eksotiski dzīvnieki.Okeanārijs ar daudz interesantiem okeāna radījumiem,dzīvas haizivis virs galvām peldēja!!!Pingvīnu planēta ar daudz skaistiem pingvīniņiem,kuri apmetušies uz dažādiem ledus veidojumiem.Gluži kā dabā! Šeit arī ir apskatāmi 4šovi.Vaļu šovs pārsteidza ar to kā šādi milzeņi spēj tik aktīvi darboties un kā tādiem milzeņiem kaut ko var iemācīt.Izlikās,ka visus trikus viņi veic ļoti centīgi un apzinīgi,un ir ļoti uzticīgi un uzticami saviem treneriem!Delfīnu šovs mani dikti aizkustināja.Pat asariņa notecēja...Skaisti.Viņi bija 4 ģimenītes,katrai savs treneris,bet visus trikus veica kopā,veidojot tādu kā ansambli.Aizkustinoši bija,kā viņi mazu meitenīti no skatītāja vidus vizināja laivā.Viens veda pārējo delfīnu pavadībā,kuri meitenītei rādīja dažādus trikus un beigās visi atļāvai sevi samīļot un sabučot.Dikti mīļi un skaisti radījumiņi.Roņu šovs bija smieklīgs.Bija iestudēts tāds kā īss teātrīts,kur pārsvarā spēlēja jūras lauva ar diviem treneriem,ronīši sēdēja uz koka laipas un par katru uzvedumu aktīvi tirinājās un aplaudēja:) .Papagaiļi šovā pārsteidz ar savu galanto skaistumu un bija smieklīgi.Gaidījām kaut ko vairāk,jo bija dzirdēts kādi citur ir papagaiļu šovi.Bet tāpat bija interesanti redzēt,kā piemēram papagailis sadzērās alu un piedzēries vārtījās,mīnās ar miniatūriem velosipēdiņiem un pat risināja matemātikas uzdevumus.Man arī ļoti skaisti likās kā visi papagaiļi pēc šova lēnas mūzikas pavadībā veica tādu kā goda apli pa pārīšiem apkārt zālei,saceltām daudzkrāsainajām spalvām un it kā sveicina un uzrunā.Krāšņi šie putniņi.Vispār Loro parks ir slavens ar to,ka šeit ir lielākā papagaiļu kolekcija.Bet tas mani īpaši neaizrāva,man viņi īpaši neatšķirās,visi krāšņi un krāsaini,lielāki,mazāki,bet vairāk vai mazāk līdzīgi. 10.decembris Ar šodienu mūsu ekskursijas ir galā.Atdevām mašīnu un turpmākās divas dienas atpūtīsimies pludmalē,ķersim iedegumu un iesim šopingā.Pa šīm 5dienām nobraucām 900 km.Protams palika šis tas arī neapskatīts,jo te patiešām ir daudz ko redzēt,to citreiz.Bet savu ceļojuma plānu izpildījām!Guvām daudz patīkamu iespaidu un gribam atgriezties šeit vēl!!! Pēdējā diena Kanārijās :( Šodien 12.decembris un rīt jau dosimies atpakaļ uz auksto dzimtenīti.Pēdējo dienu novāļājāmies pludmalē.Vakarā devāmies svinēt ceļabiedrei vārdiņa svētkus.Pēdējo vakaru tā skaļi atzīmējām,tā,lai mums un apkārtējiem būtu ko atcerēties.Pasēdējām vietējā karaokes bārā,dziedājām latviešu dziesmas un komunicējām ar vietējiem.Pēc tam turpinājums sekoja mājās,jo visur viss bija beidzies.Pa ceļam savācām arī namiņa apsargu.Visus iepriekšējos vakarus,ja skaļāk uzvedāmies,pie mums nāca apsargs un dusmojās,šovakar mums nekas netraucēja,jo apsargu bijām ievilinājuši savos slazdos.Tā nu uz jautras nots ir beidzies mūsu 10 dienu ceļojums Kanārijās...