Ja nu Rumānija !

Izvēloties valsti ceļojumam uz īsu laiku – aptuveni nedēļu mēs bieži vien klausamies draugu padomus, kā arī dažādus raidījumus, vai vēlamies būt piligrīmi, lai kaut ko izbaudītu pirmie. Jocīgi , bet Rumānija īsti neietilpst nevineā no kategorijām. It kā atrodas tuvu un ir Eiropas savienības valsts, bet, kad vēlējos noskaidrot kaut ko tuvāk par Bukaresti, tad bija lielas grūtības atrast noderīgu informāciju, tāpat kā par pārējo rumāniju kopumā. Tapēc nolēmu lidot pilnīgi uz dullo , izbaudīt jauno gadu un tad jau redzēt ko tur redzēt. Tas man arī pilnībā izdevās. Ielidojām Bukarestē naktī. Viesnīcā kuru bijām norezervējuši vietas nebija un mūs pārsūtīja uz blakusviesnīcu kuru atradām ar milzīgām grūtībām, jo Bukarestē praktiski nav ielu nosaukumu plāksnīšu un visu nākas meklēt aptuveni un uz izjūtu. Arī taksisti absolūti neorientējas pilsētā, un no 8 reizēm kad braucām ar taksi tikai 3 reizes nokļuvām kur vajag. Izkāpām un meklējām vajadzīgās vietas kā mācēdami. Tikai ar dažu izpalīdzīgu viesnīcas darbinieku palīdzību dabūju kaut nelielu priekšstatu, kur kas atrodas. Rumāņiem ir viss kārtībā ar nacionālo pašlepnumu, vislielākā egle Eiropā, vislielākais parlaments pasaulē un daudzas ievērojamas vietas ir saistītas ar Parīzes kopēšanu, tikai diemžēl ne tajā labākajā tehniskajā stāvoklī. Visur jūtama Čaušesku roka. Daudz ko šis diktators arī nebija pabeidzis un šo ēku vietā tad nu ir grausti, arī vecpilsētu netraucētu atjaunot. To daļu ko nenojauca un nepārvērta jaunbūvēs. Viņš bija pat slēpis baznīcas jaunbūvju ielokā, tā kā nabaga baznīcas nācās meklēt , lai apskatītu. Rumāņi ir nesen pārgājuši uz naudu (ļoti jauku un simpātisku), ar mazāku nuļļu skaitu, bet no naivā tūrista vēl cenšas nokāst veco summu jaunajā naudā , tā kā no tā ir jāuzmanās. Nacionālais dzēriens brendijs „zaraza „ ir pat 7 *******, ļoti garšoja kukurūzas putra , dažādās brinzas īpaši viena ar skuju garšu, otra raudzēta aitas kuņģī. Svin jauno gadu cilvēki ārpus pilsētas, bet tie kas ir pilsētā visi uz ielām un dzer šampaniešus vīniņus un šāuj petardes, pilns ar policiju, tā kā uzvedas jautri, bet ar saprātu. Nokrita tas mūžīgais aizliegumu loks, to nedrīkst tur nedrīkst, nejutāmies kā cietumā – Latvijā. Ja kādam nav žēl naudas var palikt viesnīcā „Venezia” protams brokastis varēja būt dāsnākas , bet jauka 3 *** vienīca, tiešām necerēju tādu atrast. Triumfa arka pašlaik remontā, kā daudz kas , tāpēc fotografēt maz ko bija vismaz pašā Bukarestē. Nākamo dienu nolēmām veltīt izbraucienam ārpus galvaspilsētas. Paņēmām privāto gidu ar mašīnu , lai paspētu izbaukt Sinaju, kur atrodas brīnišķīga 19.gs pils, ko cēlis pirmais Rumānijas karalis Karols pirmais. Tā kā minētajam kungam bijusi laba gaume, tad pils ir uzcelta krietni vāciskā stilā bet ļoti omulīga un patīkama, pie kam kolosālā karpatu ainava. Nesaprotu ko mūsējie tur nebrauc slēpot. Ja nu vienīgi tāpēc, ka diezgan slikta slēpošanas infrastruktūru, bet daudzos maskaviešus tas nebaida, jo turpat krodziņā var nogaršot dažādu medījumu par mūsu makdonalda cenām. Netālu kalnā ir 2. Pasaules karā kritušajiem uzstādīts krusts, kas naktīs tiek izgaismots. Un izskatās, ka krusts būtu debesīs, jo kalnu tumsā neredz. Pa ceļam uz Vlada Tepes pili iebraucām arī jaukā cietoksnītī augstru kalnos, kur vietējie zemnieki slēpās, ka viņu ciematam uzbruka. Vlada Tepes pils ir senāka un arī ļoti jauka, senlaicīgi galdi un leilsika pietransilvānijas ainava ar vakariņām mūsu Lido līdzīgā rumāņu krodziņā kalna galā . Būtu redzējuši vairāk, bet nepārtrauktie pirms jaunā gada sastrēgumi tomēr nedaudz traucēja apskatīt vēl kādu pilsētu, bet iespaids radās. Pēc lieliskā jaunā gada noskaidrojām , ka no rita nokritusi lidmašīna Bukarestē, bet paldies dievam visi dzīvi un veseli,. Nolēmu atgriezties pēc 10 gadiem, lai apskatītu ko viņi paveikuši un kā viss mainījies, jo perspektīva ir milzīga .