Japan Highlights

Japaana.. Austrumi nekad mani taa liidz galam nevilinaaja, nezinu - taa ir taisniiba, ka liidz tam vajaga izaugt, lai saprastu. Arii tagad, kad esmu tur bijusi, man skiet ir nepiecieshams mazliet laika un distances, lai sho vietu noveerteetu! Viss notika loti spontaani - lidojuma biletes pec maza pierunaashanas un shaubiishanaas briizha ir kabataa, un naakamajaa dienaa Lonely Planet celvedis manaas rokaas. Liidz pat izlidoshanas dienai nebija iisti sajuutas, ka kaut kur jaabrauc, taapeec laavos vienkaarshi visam, kas notika. Laiks - Decembra beigas. Lidojums Riiga-Helsinki-Nagoya. Ieprieksheejaa dienaa svineetaa dz-diena mazliet sagurdinaajusi, bet shoreiz tas ir pluss - 10h garo paarlidojumu no Helsinkiem uz Nagoyu lielaakoties noguleeju. Nagoya - lidostaa diezgan atri tiekam cauri imigraacijai, vizas pases ieliek uz robezhas, uzdod paris pieklajigus jautajumus un esam Japaanaa!! Veestnieciibaa mums ir pateikts, ka vajaga liidz naudu vismaz 80 LVL dienaa, bet neviens neko neprasa :) Veelaak konstateejam, ka laabak jaanem liidzi skaidra nauda, jo ar ATM un karteem var buut probleemas. Liidz shim viss vienkaarshi - uzraksti gan japaansiki, gan angliski. Tiekam liidz autonomai, kur norezerveeta mashiina. Taa esam izdomaajushi, ka sanaaks eertaak un leetak - esam 4-i. Raivis ir uztaissijis starptautiskaas tiesiibas (par ko es vinu nemitiigi bombardeeju esot Latvijaa), tapec visi ar smaidu uz lupam un optimsma pilni esam gatavi sakt valsts izpeeti. Bet - autonomaa pavadam 3h, jo shiis tiesiibas izraadaas nav iistaas vajadziigaas!! Mees ar savu eiropeisko domashanau censhamies sarunat, bet bezceriigi - peec ilgaas pierunaashanas un neskaitaamajiem izskaidrojumiem utt, sanemam atbildi -sorry, but no. Saprotam, ka nav jegas teret vairak laiku. Dazhiem jau garastavoklis pusbojats, japaanishi nomocijushies ar mums (bet saglabaa mieru vienalga, spaida savus mobilos telefonu un megina kaut ko atrast - tajos viniem ir viss!! jo nomaa nav pat datora!) meginot saprast un parunat angliski (censhas jau loootiii, bet kopumaa runaa loti maz un slikti, tachu pat zinot, ka nesaproti ne vaarda japaaniski, taapat turpinaas tev visu pacietiigi skaidrot savaa meelee!). Pirmais iespaids - loti pieklajiigi un ietureeti! Tiekam pie vilciena bileteem (jebkuraa transportaa taas ir jaasaglabaa liidz brauciena beigaam un izkaapjot jaatdod shoferim vai jaaievieto kaadaa elektroniskaa ieriicee), nokluustam savaa hostelii (pajautaajam celu vienai japaanietei, kas pamet savus darbus un naak mums divus kvartaalus liidzi, lai aizvestu liidz pashaam hostela durviim un beigaas veel pazemiigi paklanaas un pasmaida - tipiski!! mees atbildam ar savu anglisko "thank you" un pashiem automaatiski smaids liidz ausiim), pa celam paspeejushi pagarshot vieteejo eedienu piedaavajumu un netiishaam nospiedushi "emergency" pogu tualetee, mekleejot, kur ir "flush". Aaraa jau tumshs. Iekartojamies japaanu stila istabinaas,atstaajot apavus pie hostela aardurviim, ar gulvietaam uz griidas, zalaas teejas pacinaam, kimono un visu paareejo.. Saimnieks laipns un vieta loti maajiiga. Skrejiens uz vieteejo veikalinu, karstaa japaanu koka vanna un nogurums dara savu! Pirmajai dienai emociju pietiek! Naakoshajaa dienaa seesham busaa uz Kyoto - eerti, nevienam nav jaastuuree, tapec tie, kas grib pa celam bauda vieteejo alu "Asahi". Esot labs! Paartikai iisteiibaa cenas apmeeram taadas kaa Riigaa. Arii buss neliekas loti daargs, taadi ir atrvilcieni shinkansen (Taapeec, ja plaano celot ar sabiedrisko transporu ieteicams iepirkt Japan Rail Pass veel esot maajaas - 7 dienam taa maksaa apmeeram 130 latus, ja nemaldos. Saliidzinaajumam - bilete bez Rail Pass Tokyo-Nagoya apmeeram 50 lati. Un ticiet man - ja celosiet, nobrauksiet krietni vairaak!!) Bet ta ka Kyoto ir paris stundu brauciena no Nagoyas autobuss liekas optimalakais variants. Kyoto viesniica izraadaas loti tuvu centraalajai stacijai, kur iebraucam, taapeec atrodam aatri pat neprasot celu. Saucas Rihga Royal Hotel un, ja var ticet Lonely Planet, tad skaitaas top-end viesniica. Divvietiigais numurinsh maksaa apmaaram 120 USD naktii, loti eerta, par visaam ekstraam gan jaamaksaa atsevishki. Stacija milziiga un skaitaas lielaakaa modernaa celtne pilseetaa! Taada taa arii izskataas! Dazhi ir izsalkushi peec McDonald's (To viniem ir daudz!!! Un izskataas, ka japaniem garsho, bet laikam jau vini loti pieturas arii pie savas paartikas, jo resnus cilveekus praktiski neredzeejaam. Man negarsho burgeri, es iztieku ar kafiju.) - izsalkums remdeets. Taa kaa ir Ziemassveetku vakars, iechekojamies viesniicaa un nolemjam doties araaa - pastaigaat pa pilseetu un peec tam vakarinaas, lai radiitu vismaz kaut kaadu sveetku noskanu! Pilseetas centrs izgaismots, bet taalaak mazas shauras ielinas, kas pilniigi tumshas (aaraa palika tumsh ap 5iem pecpusdienaa), maajinas liekas miniatuuras, arii automashiinas.. Viss ir loti tiirs (un ne tikai Kyoto), kaut gan miskastes briizhiem ir gruuti atrast! Baltos cilveekus praktiski nemana, mees vieniigie, tachu juutamies loti komfortabli, neviens pastiprinaatu uzmaniibu nepieveersh! Atrodam pec skata majigu restoraninu kada pagraba, pirms tam pie durviim papeetiijushi eedienkarti (vismaz ir arii angliskaa versija:) - ediens garshiigs, bet iisto noskanu svetkiem kaut kaa neguvam. Atpakal uz viesniicu, izdomaajm iet papeldeet - baseinu var lietot visi, bet saunas ir paredzeetas tikai viirieshiem! Naakoshaja diena kliistam pa Kyoto dienasgaismaa - skatamies templus, daarzus un baudam to, kaa senais sadziivo ar moderno! Ir skaisti!! Taada neizstaastaama sajuuta - tieshi taa, pavisam cita pasaule! Taa laikam tasiniiba, ka kirshu ziedeeshanas laikaa tur jaabuut fantastiski! Iztaigaajam arii tirdzinu un ar tumsas iestaashanos esam atkal pashaa centraa pie Kyoto station, turpat blakus - elektronikas lielveiklas. Tur dziiviba kuusaa un troksnis nerimst!! Reklaamas, saukli, kraasaini plakati etc. Pec pusstundas galva griezhas! Par Kyoto iespaidi guuti! Nakoshais pieturas punkts plaanots Hiroshima. No riita celamies un prom uz staciju - izraadaas, ka tieshais buss neiet. Jabrauc caur Osaku (apmeram 2h no Kyoto), tur 5h partraukums un tad 6h uz Hiroshimu. Kaa ir taa ir. Beigaas bijaam prieciigi - ja Kyoto ir saliidzinoshi mieriiga, Osaka jau smarzho peec leilpilseetas!!! Laikam ne velti sauc par mazo Tokyo ! Tads pacilaats garastaavoklis, shii pilseeta mums tieshaam patiik! Izbraucam ar panoraamas ratu un apluukojam to no augshas, eedam sushi vieteejaas eestuvees, aizkliistam liidz Umeda Sky Building, kas ir vena no augstaakajaam celtneem Japaanaa. Veelreiz baudam pilsetu no augshas :) Spid saule un liekas, ka gaisaa pavasaris. Laiks atpakal uz staciju - parasti pilsetaas vilcienu un busu satcijas ir vienuviet - eerti. Turklaat man palika taads iespaids, ka aktiivaakaa dziive norit ap stacijaam - restoraani, tirdznieciibas vietas, lielie universalveikali utt. ir koncentreets ap taam! Hiroshima muus sagaiada 10os vakaraa, viesniica atkal pie stacijas, ta ka talu nav jamekle :) Nakoshajaa dienaa dodamies uz Torii gate jeb "peldoshie vaarti" (taa skaitaas viena no trim skataamaakajaam vietaam Japaanaa) un Miyajima. Seno celtnu un templu komplekss uz salas. Braucam ar tramvaju un praami. Atkal saule! Salaa skaisti!Neparakstaami!! Tepat staigaa arii savvaalas stirnas un cilveeki bauda iipasho auru un jauko dienu :) Atkal sejaa automaatiski paraadaas smaids. Dienas plaanaa veel apskatiit A-Bomb Dome, kas atrodas pieminas parkaa atombumbas spraadzienam 1945.gadaa. A-Bomb Dome ir eeka virs kuras spraaga bumba, taadeel taa netika pilniibaa nopostiita. Skats taads padrums, bet pats notikums jau arii!! Aizstaagajam atkal paskatiities templus un klainojam pa ielaam - taa vislabaak sajust iisto pilseetu! Sheit redzam arii vairaak tuuristu, bet esam jau pieradushi pie "tikai japaanu kompaanijas":) Interesanti vienkaarshi paveerot cilveekus, jo taapat kaa citur, arii japaani ir loti dazhaadi!! Dazhi savilkushi muguraa visadus kankarus (apmeeram - jo trakaak, jo labaak), citi riktiigi pa smalko! Parstajos veikalos gan drebes lielaakoties visaadas lupatas, bet, saakoties izpaardoshanaam, dizaineru veikalos vienkaarshi chum un mudzh, kad vini skrien, un peerk un nesaas ar lielajiem iepirkumu maisiem!! Nakoshaa diena ir mana vaarda diena, ko mees pavadam vilcienos ar vairaakaam paarseshanaam no Hiroshimas un Kuwaguchiko, kas ir kurortpilseetina pie Fuji kalna. Pirmaa diena, kad visu dienu liist! No riita perkam vilcienu biletes - shkiramies no apmeeram 80 latiem un planojam pecpusdienaa buut pie kalna. Liidz Nagoyai, kur mums japarsezhas laizham ar shinkansen aatrvilcienu un baudam ertiibas. Tad atklaajas, ka taalaak jaabrauc ar parasto vilcienu parsezhoties vel 3 vietaas vai jamaksaa papildus, ja gribam braukt ar atrvilcienu. Izveelamies pirmo variantu un parbrauciens turpinas. Ar to parsteigumi nebeidzas, jo gandriz nokavejam pedejo autobusu un Kuwaguchiko, bet gandriiz neskaitaas :)) Atkal ap 10iem vakaraa esam hostelii - taa kaa esmu jubilaars pa celam vel paspeju iepirkt vieteejos saldumus un kaut-ko dzeramu sagrabinat! Garastavokla gan nav - visa diena vilcienaa un nogurums! Tiekam vakaraa atkal pie karstaas japaanu vannas un nosaknojums atgriezhas :) No riita mostamies ar garaam sejaam, jo apmaacies, tas noziimee, ka kalns buus pasleepies maakonos un vinu redzzet nevarees! Bet taapec tachu mees kulaamies uz shejieni! Eedot brokastis saak skaidroties un nolemjam vel palikt briitinu pilseetaa nevis traukties uzreiz uz Tokyo, kas ir muusu nakoshais pieturas punkts! Saak spidet saule un izklist makoni, visapkart kalni, vel jorpojam makonos. Uzbraucam ar paceelaaju liidz skatu platformai un veerojam kaa sveetais kalns ciinaas ar maakoniem! Taada sajuuta, ka tie sapinas kalna galotnee nelaujot tam pilniibaa atklaat savu vareniibu!! Bet sajuuta ir nokerta! Kaads plano atgriezties sheit veel atpakalcelaa, lai redzeet to pilniibaa. Tas iespejams tikai skaidraa laikaa, kas tik biezhi nemaz negadas! Tokyo - milziiga, skala, steidziiga metropole!! Kaa skudrupuuznii!!Pilseeta, kas sastaav no pilseetaam!! Pirmajaa dienaa tiekam liidz viesniicai (Paiet divas stundas, kamer noskaidrojam, kaa tikt tur, kur mums vajaga - ai, ai internacionaalaa anglu valoda :) un nolemjam aizbraukt liidz Shinjuku - viena no lielaakajaam stacijaam, kur dienaa iziet cauri apmeeram 2 miljoni cilveeku! Taa tas arii izskataas - apkaart ielinas ar eestuveem, restoraaniem, veikaliniem, pati stacija savienota ar lielajiem department stores. Kliistam.. Iekliistam "speelu zaalee" un apluukojam cik aizrautiigi japaani speelee pachinko (speelu automaati ar bumbinaam, kaa pin-balls)- zaales piepiipeetas, troksnis nenormaals, cilveeki izskataas kaa transaa iegaajushi un nenormaali aizraavushies, neko sev apkaart neredz!! Shis skats nu galiigi negaaja kopaa ar tiem klusajiem, mierigajiem japaaniishiem :) Laikam jau taa ir - pret sveishiem vini ir laipni, bet rezerveeti, tachu sava jautriba un emocijas vinos valda :) Nakoshaas dienas plaans - Disnejlenda! Ir 30.decembris un briivdiena! Seezhamies metro (Metro sisteema tur ir iisti laba, tikai no saakuma jaasaprot - viena liinija, kas iet pa apli, no taas var paarseesties jebkuraa citaa vajadziigajaaa! Beigaas jau bijaam eksperti, zinaajam kas, kur, kad un cik jamaksa.). Kaarteejaa saulainaa diena un labaa riita oma :) Visi aizraavushies ar domaam, ka nu tik buus amerikaanu kalnini, raketes un celojumi kosmosaa utt. Noperkam biletes, tiekam iekshaa un esam "pasakaa". Parks ir mazaaks kaa Eiropaa, bet atmosfeera valda. Tiekam liidz "kosmosam" un saprotam, ka atkal cilveku ir DAUDZ, rinda apmeeram 2h. Nestaavam, bet nemam "fast pass" - varam atgriezties ap 7iem vakara. Nu labi, daudz nebeedaajam, gan jau laiks paies nemanot! Turpinaajums - nostaaveejam 3 h rindaa uz Indiana Jones vilcienu, izaudiijaam 2 min braucienu un saprataam, ka cilveeku puuli un niikshana ir nenormaala! Neterejam laiku darot neko un 3os dienaa braucam atpakal uz pilseetu, lai guutu vairaak iespaidus par to! Disnejlenda - vilshanaas, bet cilveeku kvantums pie viniem ir un nav veerts skumt par to, ko nevari ietekmeet! Aizbraucam uz Shibuya, kas skaitaas iepirkshaanas rajons!! Paliek tumsh, visapkaart reklaamu gaismas, augstceltnes un cilveeku puuli - tipiskaa Tokija! Naakoshaa diena - 31.decembris. Vecgada diena, bet faktiski viss ir atveerts! Mees dodamies uz Roppongi (tas ir nakstdziives rajons, dienaa pavisam kluss un izmiris skiet) un Tokyo Tower. Apsakatam pilseetu no augshas. Ir jau forshi! Skaidraa laikaa no taa var redzeet arii Fuji kalnu, bet mums to saskatiit traucee smogs. Taalaakais plaans ir imperatora pils un Ginza apskate, bet lielaakaa dala tomeer nobalso par shoppingu, taapeec braucu uz turieni viena pti. Apstaigaaju daarzus ap imperatora pili, bet neko looti iespadiigu neredzu. Mazliet asociaacijas ar Njujorkas centraalparku, tikai krietni vien mazaaku. Atpuushos no visiem paareejiem, jo saakam jau briizhiem viens otram mazliet apnikt. Dodos Ginzas virzienaa - Lonely Planet saka, ka Ginza Tokijaa ir tas pats, kas Park Avenue Njujorkaa! Un es piekriitu, tikai manupraat sheit tas viss - dizaineru veikali, reklaaamas, eekas utt. ir daudz iespaidiigaakas!! Man patiik! Neesmu brendu vergs, bet ir interesnti taapat vien staigaat un skatiities, kert sajuutas:)) Vakarpusee esam sarunaajushi tikties viesniicaa un iet vecgada vakarinaas :) Pa celam atrodu Martini Asti - tas pusnaktij! Viesniicaa noskaidrojam, kur buus saluuts, jo tada viena konkreeta centra vai centraalaa laukuma nav! Izraadaas vieta, kur jaungada naktii viss notiek ir aarpus pilseetas (laikam jau piepilseeta tomeer), bet taa kaa metro iet visu nakti, tad izlemjam doties! Tie, kas grib palikt viesniicaa, taa arii dara. Mees dodamies pretii 2008-ajam :) Melo tie, kas saka, ka japaani Jaungadu nesvin! Bija pilns ar cilveekiem, bija pulkstenis, kas raadiija laiku un bija arii saluuts!!! Un liidzpanemtais shampanietis ar gabalinu shokolaades :)) Iztrakojaamies veel pa karuseliem (jo vieta bija taada kaa maz osta , kuraa kugi, atrakcijas utt.) un tad jau arii atpakal uz viesniicu! Tokyo dienas beigushaas (dariit ko tur veel butu daudz, bet sak gribeties ko mierigaku) - taalaak celsh atpakal uz Nagoyu. Dazhi uzreiz, dazhi gar Mt.Fuji!! Un tie, kas gar Mt.Fuji arii beidzot ieraudziija to visaa kraashnumaa :)))) Nagoyaa taja pasha parabaudiitajaa hostelii ar laipnajiem saimniekiem, apsildaamajiem japanu podiem un New Year's sake glazi :) Piedziivojums beidzies, bet taa kaa gribas gan mazliet maajaas!! Un kaa jau teicu saakumaa- ir nepiecieshams mazliet laika un disatnces, lai sajustu shii celojuma "peecgarshu" :) Patika jau :) Vieniigais, kas mazliet pietruuka - komunikaacija. Ne jau savaa starpaa- kompaanija bija jautra (nu, protams, ari mazi chee pee gadiijas:)), bet tieshi ar vieteejiem cilveekiem!