ZEMGALE. 2.DIENA

Beidzot laiks turpināt. Pēc bezdievīgas svīšanas ķiplokos un sekojošajajām lietus dienām esmu atgriezies Dobelē (par pilsētas kruīzu texsta nebūs), lai atsāktu blandīšanos Zemgalē. Lai nejustos pārāk iedomīgs, lietus gariņš mani apveltī ar pēdējo, bet visai pamatīgo sveicienu. Labi, ka vēl pilsētā. Trakākais, ka tagad jāizšķiras, jo šodien arī vecās pils svētki. Par laimi klejoņa gars ņem virsroku un lasos prom. Izbraucot no pilsētas ir izvēle vai pagriezties uz Apguldi tūlīt, vai pēdējā vietā. Kartes pētīšana un km rēķināšana priekšroku atstāj otrajam. Tikām garām aziet pamatīgs gāziens. Labi, ka nepaliku Dobelē. Pēc kādiem 4km šoseja šķērso Sesavas upīti. Otrā pusē a/p "Pavāriņi". Iespējams, tā pati vieta, kur sākoties Kurzemes kaujām vācu štukasi nolika pie vietas krievu tanku pulku. Ja man mājās nebūtu visas G.Birkmaņa grāmatas, par to pat nezinātu. Auros vēl viena iespēja raut pa labi, tikai... nevienas norādes. Abpus šosejai zeltī kviešu lauki, gar pamali aizducina pēdējais vakara negaiss, pretvēja tik pat kā nav. Šobrīd gribētos no sirds iespļaut purnā visiem. kuri tīmeklī aprej savu dzinto zemi. Ļoti šaubos, ka kāds no viņiem ir kaut reizi pacēlis savu pakaļu no krēsla un paskatījies aiz loga. Tīri ciešams ceļavējs mani aiznes līdz pakalnam, aiz kura paverās ieleja un priekšplānā dz.c pārbrauktuve. Norādes kārtējo reizi nav un atliek vien pētīt karti. Sasodītie Dobeles ceļudraņķi, uz vienas no galvenajām trasēm (Dobele-Bauska) slinkums izlikt lieku norādi? Nākas vien rullēt kādus 0.5km atpakaļ, lai tiktu uz pareizā ceļa.Toties šitais, izcili labs, kurš līkumo starp jaunās ražas laukiem un pamazām paliek arvien šaurāks un mazina uzticību, ka tikšu tur, kur jānotiek. Par laimi pēc dunduru karagājiena (kr. p. bija mežs) ieraugu pirmās mājas. Labākais, ka no šitās puse nav pat vajadzīgās robežzīmes. Nogriežos uz dullo. Pareizi jau ir. Kā raksturot Apguldi? Nožēlojama sādža. Vienā pusē dažas krievu laku kolhoza divstāvenes, otrā kaut kas līdzīgs parkam, kurā kāds mēģina sakopt muižkunga namu un ezers, kura pieejamā teritorija pārvērsta par privātīpašumu. Šoreiz labā nozīmē. Izbraucu pa nomali. Tveida + beidzot norādes. Uz Penkuli un Dobeli. Burtiski pēc 50m celā malā īpašuma zīme "Brieži. Orhidejas. Eksotiski dzīvninieki". Parauju sānis. Uz zvanu mobilajā (sk. piezīmes galerijā 3. diena Zemgalē) atbild sīcis. Papucītis izvelkas pēc dažāminūtēm, Nav sajūsmā ieraugot tikai vieny noputējušu klaidoni. Esot tikko no lauka un vienai personai visa apskate būšot krietni dārga. Vai nu tā ir neņemos spriest. Ticamāk liela vēlēšanās atšūt sestdienas pievakarē uzradušos riteņnieku. Ka nav, nav. Tinos tālāk. Elegants asfalts aizved līdz līkumam, no kura atzarojas sākotnēji visai nožēlojams Penkules ceļš. Visai paugurains, ļoti ainavisks. Pasakaini skati. Diemžēl foķika atmiņā paliek vien pāris, jo dabā viss izskatās krāšņi, bet bildē ne pēc kā. Nu nav profesionāļa acs. Pēc pāris km apvidus kļūst krimināli vientuļš. Ne māju ne kārtīgu lauku. Kad parādās pirmās Penkules kolhozņicas jūtos kā civilizācijā atgriezies, Tagad skatāmās vietas, tad bode un launags.Vēl gadus 10 atpakaļ t.i. pirms tizlajām novadu reformām Penkule bija sakarīgs un itin dzīvīgs miestiņs. Tagad pussprāgusi Bēnes (?) pagasta nomale, kurā vienīgais tūristus piesaistošais objekts ir baznīcas aizžogā redzamais trīstumbru dižosis. Līdz Zīļu skaistulim tālu, bet ko redzēt ir. Vienīgi žēl, ka laiks apskādējis pāris stumbrus. Tgad laiks meklēt norādi uz Bukaišiem, kas reizē ir man vajadzīgais pagrieziens, lai nokļūtu Krūškalnu Garezeros. Kāds naivums manos gados un pēc pieredzes pirmajā dienā. Ceļu atrodu pateicoties kartei un muldamajam. Tas ir tkai sākums kreņķiem. Pēc kādiem 2km priekšā dilemma bez norādēm. Kārtējais Tveida + .Trakākais, ka kartē šitā huiņa vispār nav iezīmēta. Gribu jau raut kreiso, kad tuvojas autiņš. Par laimi apstājas pēc pirmā lūguma. Esot jāturas pa labi un tikai taisni. Tgad gan jāblenž kartē, lai neaizbrauktu par tālu. Šoreiz miegains līdzenums. Kad pēc kādiem 2.5km tieku pie +. pirmā un vienīgā (pēc kartes), saprotu, ka jāpazūd mežos. Izvēles pareizību apstiprina ceļā satiktā busiņa šoferis. Kas ir šī līkuma mērķis - līdzīgi kā Svētes Ruļļu kalni arī šie vēl Latvijas brīvvalsts laikos tika pārvērsti grantī aiz sevis atstājot vienu lielu un 1/2duci mazus ezeriņus. Ceļš vijas gar pašu krastu un tur, kur netaucē krūmi atklājas patiesi skaisti skati. Te var atrast krietnu birumu labu nakņošanas vietu. Vienīgā nelaime, katrā apstāšanās vietā sarodas pāris duči nogribējušos dunduru. Vadoties pēc kartes Krūškalnos iezīmēta interesata celtne. Starp diviem ezeriņiem (rupja kļūda) rauju pa labi. Ceļavējš un skaista aleja mani aizved paugura galā. Kreisajā pusē totāli brikšņi, labajā ierastie tīrumi. Krustā rauju pa kreisi un pēc pārdesmit mrtriem labajā pusē parādās "elegants" 1/2grausts. Var jau būt, ka tā arī bija tā interesantā celtne, Demžēl ar tādām pilna Latvija, ko apliecina nākošie kilometri. Jauks lauku celiņš vijas cauri zeltainām druvām, gar apdzīvotām un pamestām mājām, kuru saimnieki savu zemīti izandelējuši dāņiem vai lielsaimniekiem un paši kapos vai rietumos. Bet mājas brūk apliecinot Latvijas valdoņu nespēju domāt par savu zemīti un tās attīstību Jau pie pašas Bēnes liels graudu pieņemšanas un kaltē'šanas komplekss. Kā uzzinu nakšņošanas vietā, kārtējais dāņu īpašums. Bēne. Apskaužami dzīvelīgs miests. 2 pārtikas veikali, čupa citādu bodīšu, sakoptība, kārtība. Foršais ēstūzis gan bankrotējis. Izmetu līkumu tikai pa pa vienu Stacijas ielu, laikam pašu ievērojamāsko, par ko liecina daudzie veikaliņi. Ciematiņa sāls jāmeklē otrā, labajā Auces "šosejas" pusē. Atzīstami sakoptais bijušo ūdesdzirnavu aizsprosts un sakārtotais 18.gs. tilts pār Auci. Dzirnavas, protams, nedarbojas, bet to vietā ierīkots kārtējais hesiņš. Šoreiz nav ko pārmest, jo šitais neko no dabas nav sacūkojis. No šejienes pavisam netālu Bēnes muiža.Nokrāsota, apdzīvota ar glītu parku priekšpusē. Prieks skatīties. Nedaudz tālāk vietējā estrāde, kurai apkārt kārtīgs žogs. Laikam vienīgais līdzeklis kā izvairīties no visādu salašņu izpriecām.