Lielceļš uz elli - Amsterdamas muzeji

Amsterdama mani aizrāva ļoti, šausmīgā kņuda, cilvēku bari, tūristu autobusi, mūžīgās rindas. Naktīs tik pat liela burzma kā dienā, burvīga pilsēta, uz kuru aizbraukt, lai aizmirstu ikdienu un baudītu tikai šo vienu dienu! (hug) Šis ir tikai pirmais brauciens, kura mērķis bija muzeji! 8h pa muzejiem un tad kafijas pauze pirms sēsties vilcienā. Papēži kūpēja un galva tā pat, tagad esam vieni no lielākajiem Amsterdamas faniem. (test) Viss sākās ar to, ka Bebe (mana ļoti jauka draudzenīte), uz vārda dienu, uzdāvināja manam vīram vilciena dienas biļeti. Ceļojums sākās 6:00 no rīta guļamistabā. Ak Dievs, kāpēc modinātāji nav ar likumu aizliegti!?! Ceļamies un veļamies! Pats galvenais - neaizmirst fotoaparātu un vilciena biļetes. 5km uz ričiem līdz vilciena stacijai, jo mēs esam sportiski un ar autobusu braucam tad, kad līst lietus vai ir ļoti ļoti liels slinkums! (kachok) Vilciens tukšs un vientuļš mūs jau gaida. Un nu jau aptuveni pēc 1,5h esam klāt!!!!! :)) Vēl ir agrs, muzeji , galvenokārt, veras vaļā no 10:00. Iegādājamies City Card (Your key to Amsterdam) 24h un sākam pētīt karti, kur nu ir tuvākais McDonalds :D Ja neesat lietas kurs par City Card, tas īsumā varu pastāstīt, ka šī karte atvieglo muzeju, atrakciju apmeklējumus, dažādos restorānos un kafejnīcās ir kafija un uzkodas par velti vai arī atlaižu kuponi to iegādei. 40 eiro viena karte, vienai personai, vairāk kā 40 muzejos ieeja par brīvu, mūsu gadījumā, visi mums interesējošie muzeji ietilpa kategorija - free entrance. Arī daži no kanāla kruīziem par brīvu uzrādot šo karti, mēs gan noslinkojām un neuzkāpām ne uz viena ūdens transporta. Līdzi nāk grāmatiņa, kurā ir sīki un detalizēti aprakstīt, ka nokļūt uz jums interesējošo muzeju, atrakciju, kafejnīcu, kā arī apraksts, kas tur ir interesants un liels plus ir tas, ka arī sabiedriskais transports ar šo City Card ir par brīvu. :)) Īsi sakot, ļoti labi par visu padomāts, ir tā vērts maksāt par šo karti! Lūk tā, ar savām kartēm kabatā čāpojam iedzert kafiju. Ejam garām Madame Tussauds Amsterdam vasku figūru muzejam, un tur jau veidojas rinda, līdz ar to nolemjam atstāt šo muzeju nākošajai reizei. Savu skrējienu sākām ar zinātnes centru NEMO (Science centre Nemo) Lielākais zinātnes centrs valstī. Tu redzēsi, dzirdēsi, sajutīsi, saodīsi kā pasaule tev apkārt darbojās un strādā. :) Šajā centrā ir parādīts pilnīgi viss, kā attīrīt ūdeni, kā tu izskatīsies pēc 30 gadiem, kas notiek skūpsta laikā :P , un kā darbojas satelīti un elektrība. Un vēl milzum daudz citu lietu. Mums nebija daudz laika, tāpēc ātri ātri palūkojām, kas tur ir un prom uz nākošo muzeju. Tālāk uz Jauno Baznīcu (De Nieuwe Kerk) Pa ceļam ieraudzījām un iespērāmies iekšā, ļoti skaista un savādāka ka līdz šim redzētās. Baznīcā nebija ne viena paša sola, kur cilvēkiem piemēram sprediķu laikā vai svētku mises laikā sēdēt, tikai sprediķu vieta, grezni izgrebta no koka un tad daudz daudz vietas kur stāvēt. Dīvaini, es jau slinka meita, pasēdēt nekad neatsakos :) Šī baznīca ir otrā vecākā Amsterdamā un tieši šeit karaliskās ģimenes pārstāvji tiek ievadīti amatā. Baznīca ir gotu stila ēka un lietpratēji ir sajūsmā par šīs baznīcas interjeru, tad jau atliek vien piekrist. Tipinam uz Amsterdamas vēstures muzeju (Amsterdam museum) Tajā laikā, kad mēs bijām, aktuāla bija Amsterdam DNA izstāde. Stāsts par pilsoņu rūpēm par nabadzīgajiem, par kuģošanu uz Āziju un Ameriku, apziņas brīvību, mākslas pārpilnību un protams par apspiestību, verdzību un karu. Interesanti tiem, kuriem, kaut nedaudz interesē vēsture. Cītīgi klausoties un lasot, izejot cauri visam muzejam, būsiet lietas kursā par visu, kas noticis šajā pilsētā. Turpinām tipināt tālāk..... :) Ļoti skaistā Kanālmāja 17.gs. stilā (Museum Willet Holthuysen) Mums ļoti patika sajūta, ka esi citā laikā. Vilinoši. Šī kanālmāja- muzejs parāda kā turīgie cilvēki dzīvoja Amsterdamā. Grezni, ar gaumi! Nav daudz ko piebilsts, ir paša acīm jāredz! (sun) Lielākais somiņu muzejs pasaulē!!! (Tassen museum Hendrikje) Ieraudzīju - sagribēju - piespiedu vīru aiziet! :) Pats augšējais stāvs, no kura arī tūre jāsāk, man interesēja visvairāk, jo tur izstādītas somiņas sākot no 16.gs. Tālāk jau ļoti mūsdienīgas un pirmajā stāvā jau zināmu dizaineru un pašmāju dizaineru darbiņi acis priecē. Lieki piebilst, ka vīriešus šajā muzejā ieraudzīt var reti. :D Ja neskaita manu vīru, tad vēl vienu ''tik pat ieinteresētu un smaidīgu'' vīrieti pamanīju. Bet tāda tā dzīve ar mums meičām! :D Muzejā ir arī somiņu veikals, kur plašā izvēlē vari iegādāties Dutch un cittautiešu dizaineru somiņas. Dimantu muzejs (Diamant museum) Liels brīdis. Gribam redzēt visa veida dimantus. Ejam iekšā, pie reception lodziņa aipildam anketu, kas mēs esam, no kurienes un kapēc :) un tad jau tiekam iekšā. Nu tā, divas vitrīnas ar ''mirguļojošajiem'' ir, viens kronis pa vidu telpai, skaists, bet gaidīgu dimanta strūklakas, statujas, mēbeles, drēbes un vēl visu ko biju izfantazējusi, bet nekā :( Nu labi, nav jau nekas īpašs tie dimanti :D Aiz darba galdiem sēz sirmi onkas un ''itkā'' slīpē vai veido dimanta gabaliņus, līdz ko mēs pagriežam muguras, tā šiem rīki atgulās uz galda un turpina vērot tūristus, kuri ķēpā dimantu vitrīnas stiklus. Protams arī veikaliņš ir, droši vari pa pāris naudiņām (tūkstošiem) nopirkt suvenīrā gredzentiņu, ir arī lētākas lietas, simtos eiro, tā kā katram maciņam ko tērēt :) Ļoti interesēja pati vēsture, kas, kā un kāpēc veicināja dimantu izplatību Amsterdamā. Bet šo informāciju es mājās - internetā atradu un palasīju. :P PA ceļam uz nākošo muzeju pieskrienam uztaisīt pa bildei pie I AMsterdam slavenās zīmes, par kuru es uzzināju tikai pāris mēnešus atpakaļ. (blush) Bet protams, tūristu jūra un skaistu foto divvientulībā iegūt nevaram. Toties tagad ir bilde ar daudz svešiem cilvēkiem kadrā, kuri, izskatās, ka pozē tieši tavai bildei :D Visu muzeju pērle- Van Goga mākslas muzejs (Van Gogh museum) Šajā ēkā atrodas pasaulē lielākā Van Goga mākslas kolekcija, nu bet protams, jo viņš ir dzimis Nīderlandē, Nuenen pilsēta. Kurā protams mēs arī esam bijuši :)) Ļoti smuka, maza un jauka pilsētiņa, ka jau vairums pilsētiņu šajā valstī. Man gan no visām viņa gleznām divas ir acīm tīkamas, bet vienreiz mūžā šis muzejs ir jāapmeklē. Mēs ar Maigo protams - lielie kritiķi - katrai gleznai plusus un mīnusus atradām. Visas gleznas pa vietām nolikām :D Šajā muzejā ir stingri aizliegts fotografēt, tāpēc atmiņai tikai muzeja ēkas foto un daži suvenīri un mūsu cītīgajām krustvārdu un visu citu mīklu minētājām - mammām pa skaistai pildspalvai iegādājāmies. :* Bībeles muzejs (Bijbels museum) Čakli čāpojam atpakaļ uz centriņu un pa ceļam paspējam vēl ieskriet bībeles muzejā, jo plkst.17.40 jau rāda!!!! Vēl 20 minūtes!!! Kasieris iedod mums virtuālos gidus un nu maratons caur pēdējo muzeju šodienā! Izskrējām visam cauri 10 minūtēs :D Apsargs tikai pabrīnījās cik mēs fiksi un uzsmaidīja, novēlēdams jauku atpūtu. Īpaši nesaista šīs bībeļu lietas, bez bukletiņus ar interesi mājupceļā lasījām. Tajos aprakstīt par ziedu ietekmi un nozīmi reliģijā. Tiešām interesanti! Kā jau iepriekš teicu, kaut vienu reizi uz jebkuru muzeju ir jāaiziet! Plkst.18:00 ejam gar kanālu, rosība liela, garāmgājēji smaida viens otram un cītīgi apspriež kaut ko, acis zib uz visām pusēm, paceļam acis no saviem bukletiņiem un saprotam, ka esam sarkano lukturu ielā. Kā mēs to sapratām? Pretī mums, aiz loga, korpulenta dāma apakšveļā smaida un māj ar roku. Ak Dievs, kājas putās, galvas dullas, īsti nevar saprast vai no iespaidiem vai ''zālītes'' smaržas, kas ik pa laikam novirmo gaisā, ļoti liels, bet patīkams nogurums un tie labākie iespaidi par pilsētu. Šis ir tikai brauciens nr.1. Otrajā reizē mēs iemēģinājām vecpilsētas ielas, īru pabus un šo to no nakts dzīves.