Uz laimīgo zemi Dāniju.

Beidzot tas brīdis bija klāt. Es devos projām. Ceļojumā uz Dāniju. Vēlme aizbraukt bija tik liela, ka man laimējās. Arī ar busa šoferi laimējās, viņam laba muzikālā gaume. ES (Eiropas Savienība) ir viena ļoti laba lieta. To izbaudīju visa ceļojuma laikā. Robešu nav, vienkārši ceļazīmes mainās, policisti smukāki (man tie smukie uz mocīšiem ļoti patika), tāds estētisks baudījums, ja vēl piebildīšu, ka mūs ne reizi neapstādināja, bet vēl smaidīgi atbildēja manam draudzīgajam rokas mājienam, sapratīsiet, ka mums gāja labi.

Interesanti bija redzēt tās skaistās celtnes, kur sienas vienos stiklos. Braucām naktī, caur Poliju, un skaisti. Polija atstāja mazas un ļoti mīļas valsts iespaidu. Patīkami, arī ceļu kultūra laba. ES standarts jūtams visur. Cilvēki laipni, arī nokārtoties iespējams estētiski, nemaksājot par to nevienu naudiņu, ceļojot jau tas būtiski. Vācija arī jauka, braucot pa nakti, bija prieks par uguntiņām - pilsētas, ciematiņi, garām un pretī braucošās mašīnas - visur mirdz dažādas krāsas gaismiņas, pastiprinot prieku par ceļojumu pretī nezināmajam.

Dānijā iebraucām no rīta un veiksmīgi atradām mazo ciematiņu, kur mūs sagaidīja laipni un draudzīgi. Veselu mēnesi dzīvojām Dānijā kā liela ģimene, pastrādājām, atpūtāmies, braucām iepirkties un baudījām dāņu viesmīlību.

Ar fermas īpašnieku Džeku iepazinos caur netu. Jāsaka, ka man ļoti veicās. Džeks bija ļoti viesmīlīgs un laipns cilvēks, kārtīgs un akurāts. Arī dāņu valoda patīkama, sarežģīta gan, savā starpā sarunājāmies gan latviski, gan angliski. Es dzīvoju hostelī, man palaimējās, ka vienai pašai tika vesela mājiņa ar visām labierīcībām. Tas man izmaksāja nedaudz vairāk kā 5.00 LV dienā, kamēr tur ciemojos, mazliet arī nopelnot. Arī jauni draugi bija patīkams bonuss.

Dānija ir patīkama vieta, kaut vai tāpēc, ka tāda laba un droša sajūta. Cilvēki kulturāli un uzticas viens otram. Ceļmalās ir burvīgi, mazi veikaliņi, kur var nopirkt svaigu, ekoloģiski tīru pārtiku. Princips vienkāršs. Piestāj ar mašīnu, paņem, ko esi izvēlējies, un ziedojuma kastītē ieliec prasītās kronas. Pārdevēju nav. Ļoti ērti un izdevīgi.

Dāņi ir ļoti strādīgi un turīgi cilvēki. Ekoloģiski tīra pārtika ir padārga, tomēr tā atbilst kvalitātei un prasītajāsm kronām. man radās pat azarts, ko var nopirkt līdzvērtīgu 1kg eko kartupeļu. Secinājums, ka visu kaut ko. Piemēram, 0,5 kg šokolādes ruleti ar putukrējumu un 1 L pienu, tas maksā tikpat. Tikpat maksā arī pāris ar pludmales sandalēm. Veikalā, kurā iepirkos, bija patīkama atlaižu sistēma. Pamatīgi ietaupīju.

Dānijā daba interesanta, vasarā var piedzīvot arī exstreem. Spēcīgi vēji un krusa vasarā nav retums. No rītiem vēsi, bet pa dienu karsts. Arī stiprs lietus nav reta parādība. Jūtams okēana tuvums. Līdz tam šoreiz neaizbraucu, to citrreiz.

Vācija dāņiem kaimiņi, kārtības mīlestība jūtama, piemājas mauriņi puķēm un skujkokiem pilni. Smuki.

Kur skaties, visur lauki ar labību, zemenēm, katrupeļiem, zirņiem, kukurūzu.

Tos apstrādāt viegli, jo katrai vajadzībai savs traktors.To tur pa pilnam. Visvisādi.

Zemenes varēja pieēst pilnu punci visvisādas, jo Džeks neskopojās, šķirnes piedāvā tur dažādas, dažas pat ekskluzīvas.

Šīs domātas manam dēlam.

Estētiskais un gardais baudījums tikai par 35 kronām. Ļoti normāli, tā ir eko pārtika. Veselība jau cilvēkiem svarīga, tādēļ zemenes dāņi ēd daudz. Salīdzinājumam, piemēram, var nopirkt maizes klaipu ar kaviāru.

Maksā apmēram tikpat. Dārga ir baltā gaļa (vistas gaļa), piemēram, 0,300 kg maksā 40 kronas, tā ir ļoti garda un ir pamatīga sāta sajūta pēc pusdienām. Lociņu bunte maksā ap 8 kronām, dilles tikpat. Man ļoti garšo šokolāde, bet veikalā tā dārga. Labāk to pirkt Latvijā, bet 0,500 kg labu kafiju ar atlaidi es nopirku pa 19 kronām. Lētāk, nekā 0,500 kg normālas zemenes.

Cilvēki smaidīgi un laipni, atbild sveicienam, un ir izpalīdzīgi. Tas ļoti patika. Satiekot mani otrreiz, dāņi jau paši sveicināja un bija viesmīlīgi.

Ne velti Dāniju nodēvēju par laimīgo zemi. Ja tur var atrast darbu, algas labas un nopelnīt var labi. Man ļoti patīk braukt ar velo, dāņiem arī. Veloceliņi bija patīkami.

Dāņu nauda arī interesanta, daudzām monētām vidū caurumiņš. Biju neviltoti pārsteigta, kad pirmoreiz veikalā izmainīju papīrnaudu.

Ja tev Dānijā ir draugi, tad ceļojums daudz vienkāršāks un patīkamāks. Biļete ar busiņu turp un atpakaļ izmaksā ap 200 LV. Ja atradīsi darbu, nopelnīsi sākumā munimālo algu mēnesī, bet arī tas ir daudz. Ja labi strādāsi, daudz nopelnīsi, bet ja paveiksies ar priekšniecību, dzīvosi un slavēsi visus, un ļoti, ļoti raudāsi, ka jābrauc prom, jo ir patīkami, un nemaz nevelk uz dzimto pusi. Būt ar naudu kabatā un velo pa brīvdienām nomainīt ar mazu, jaunu auto - tādas iespējas tur ir. Dāņi jau ES savienībā sen. Latvijā daudzi pukst par ES standartu, bet tur tas ieviests jau ļoti sen, un ir dzīves norma. Patīkama.

Debesis pasakainas.

Dānijā biju ap jāņiem, un bija prieks šos svētkus svinēt kopā ar jauniem draugiem, pie liela ugunskura, dziedāt latviešu tautasdziesmas un paklausīties dāņu dziedātās. Dānijā arī kā pa jāņiem, uzlija lietutiņš, bet kopumā jauki.

Pa ES valstīm ceļot patīkami, lai arī negribīgi, tomēr devos atpakaļ uz Latviju. Bezmaksas tualetes ļoti atvieglo ceļojumu. Bijām pa nakti piestājuši pie vienas. Ieej, un jūties droši kā seifā, tas gan jau bija Vācijā. Durvis tādas, ka neuzlauzīsi. Droši.

Atpakaļceļš. Negaiss mūs baidīja gandrīz visu ceļu, laipnais šoferītis bija ticis pie atļukušām, melnīgām ausīm, busiņš, dažbrīd likās, tūlīt aizšļūks uz citu joslu (lietus gāza spēcīgi). Busa citi pasažieri, kā buss apstājās, lai cilvēki varētu ieelpot svaigu gaisu, rij pašu pirktos dūmus (uzpīpē) svaiga gaisa vietā, piebildīšu, cigaretes tur dārgas, bet citādi labi. Atbraucām normāli, piekabē pat atvedot traktoru. Dānijā traktoru daudz, traktorservisi ceļmalās arī un laikam izdevīgi tur tos pirkt.

Man prieks un liels paldies par šo ceļojumu manam sargeņģelim. Ceļojumos jau var visādi gadīties, man ļoti palaimējās. Atbraucu smuka, nosauļojusies, laimīga un ļoti nogurusi, bet gandarīta!