--==Itālija-Slovēnija-Horvātija_2012 - Day06-07==--

Day 06 un 07

6. dienā ļoti liels gabals nobraukts. Aptuveni 600 kilometru. Startējām no naktsmītnes salīdzinoši laicīgi. Braucām gar krastu, pa D8 ceļu. Attiecīgi tas ir tāds lēnāks ceļš, bet daudz skaistāks. Vējš vēl joprojām nebija nomierinājies. Vienkārši jau otro dienu kārtīgi pūta. Ne lietus, ne mākoņi, nekas. Vienkārši kārtīgs vējš!! Auksti arī nav... nobraucām kādus 100-150 kilometrus, un sapratām, ja šādi turpināsim, tad Itāliju šodien nesasniegsim. Dzināmies pāri piekrastes kalnu grēdai un pa ceļam vēl izbaudījām kārtīgus piekrastes vējainos skatus no serpentīnu ceļmalām, kuras veda mūs kalnā. Labi, ka bijām novērsušies no krasta tik ātri. Izrādījās, augstāk, gar krastu, ir sākušies mežu ugunsgrēki, kuri šādā vējā, ļoti labi zināt, kā izplatās. Ceļi slēgti, tūristi tiek evakuēti no dažām piekrastes pilsētiņām. Attiecīgi mums nākas mest vēl lielāku līkumu. Lielu laika posmu ik pa laiciņam braucām iekšā ciemos, kuros bija bloķēti ceļi un mūs atkal novirzīja tālāk, lai neiebrauktu ugunsgrēku teritorijā. Tālumā pāri kalnu ielejai vērojām kūpošus mežus un ļoti daudz ugunsdzēsēju automašīnas. Šis lielais līkums mūs arī atrunāja apmeklēt Pulu. Jebkurā gadījumā, mēs beigās tiekam līdz pilsētai Senj. Pilsēta pēc 6 gadiem ir pozitīvi izmainījusies un nu jau tur ir vairāk kā 1 hotelis! :) Senj pilsētā paēdam kārtīgas pusdienas. Secinājums viens, Horvātijas restorānos, diemžēl, ēdienkarte ir visur pa lielam vienāda. Ļoti iecienīta ir grillēta gaļa, dažādu dzīvnieciņu… Cipari, sākot no 5 Ls līdz pat 10-13 Ls par personas paēšanu. Pametam Senj pilsētu diezgan baltā mašīnā, jo autiņš tika atstāts piekrastes stāvvietā, kuru bieži apšļakstīja sāļās jūras viļņi :) Pēc Senj tiekam jau uz žiperīgāka ceļa un salīdzinoši ātri tiekam līdz Slovēnijai. Slovēnija paskrien „garām” ļoti ātri, tie man liekas, nebija pat 50 km. Pēc mirkļa jau bijām atgriezušies starta valstī – Itālijā. Uzreiz jau arī tikām uz autostrādes un pēc pāris nogurdinošām stundām bijām pie La Gardas ezera. Mūsu mērķis bija Sirmione, bet, diemžēl, šī pilsēta nespēja piedāvāt mums naktsmītnes. Viss pilns. Devāmies tālāk gara ezera dienvidu krastu virzienā uz austrumiem. Sasniedzām pilsētiņu Peschiera. Tur iebraucām vienā Albergo Rossetta un vieta atradās, glauns, vēsturiski iekārtots privāts hotelītis ar baseinu un nelielu bāriņu. 120Eur uz trijiem. Iekārtojāmies, salīdzinoši nelielajā istabiņā un devāmies apskatīt Gardas ezeru. Nonākuši pie ezera, sapratām, ka ezers no visiem krastiem ir ļoti apdzīvots. Visu ezera krasta līniju, cik nu varēja redzēt, klāja gaismiņas, kuru koncentrācija mainījās. Daži mazi ciematiņi, daži lielāki, bet viss krasts gaišs. Smuki. Silti. Neliels vējiņš mums palīdzēja atslābt no lielā brauciena. Nedaudz pabaudījām Gardas promenādi un devāmies atpakaļ uz Albergo (kas itāliski nozīmē viesnīca). Paķēru notebuku un devos lejā uz āra terasi, lai baudītu kādu longdrinku un pacenstos sakomunicēt ar mājiniekiem kā arī uzrakstīt dienasgrāmatu. Nogurums darīja savu un tā arī dienasgrāmatu neuzrakstīju. :) Nu, nekas, nedaudz paspamoju twiterī, pasēdēju soctīklos un devos gulēt.

Day 07

Modušies un gardi pabrokastojuši kāpjam autiņā un dodamies Sirmiones apskāvienos. Biju jau šeit bijis, bet man tik un tā vēl patika šeit pastaigāt. Vecākiem jau lieli prieki un bauda. Pastaigājām pa šaurajām vecpilsētas ielām, rezultātā nonācām pie pludmales, kurā ērti iekārtojāmies uz akmeņiem un pabaudījām Gardas klātbūtni. Auksts alus, saule, vējiņš un Garda pie pašām kājām. Idille. :) Pienāca brīdis doties tālāk. Protams, ka arī Sirmionē pacienājāmies ar burvīgo saldējumu. Devāmies lēnām uz auto pusi, lai dotos vakar rezervētās viesnīcas virzienā netālu no Bergamo. Ap kādiem 15:00 bijām iečekojušies viesnīcā Art&Hotel, 99 EUR ar brekfestu inklūdētu. Tad apmeklējām OrioCenter iepirkšanās centru, kurā tika, protams, veikts neliels šopings un nogaršota ļoti garšīga itāļu pica. Tad atdevām savu ceļa zirgu atpakaļ nomā. Autiņā aizmirsu mob.tel. turētāju :( Devāmies atpakaļ ar taxi uz viesnīcu un baudot lēnām kādu dzērienu, sazinājāmies ar mājiniekiem par rītdienas ierašanos Rīgā un lēnām sagaidījām vakaru.

Day08

Īsais ieraksts. 8:45 viesnīcas šatls mūs aizvizina līdz lidostai un caur taxfree veikaliem jau 10:20 sēžam savā Ryanair kuģī.

Rezumē:

Nedēļa, 2500km, kādas aptuveni 3 bākas dīzeļa. Horvātijā degvielas cenas ir OK, ~ kā pie mums. Itālijā gan ir kosmoss. Itālija, izdevumu ziņā, dārga kā parasti, vismaz tūristam. Horvātijas cenas, ļoti līdzīgas kā jau senāk, var būt nedaudz augstākas. Izgulēšanās tur no 10-15 Ls no personas, protams, privātajās, mazajās pansijās. Slovēnija vispār ir atsevišķs stāsts. Tur ir jābrauc atsevišķā ceļojumā. Budžets, nedaudz gan lielāks par plānoto, vismaz man. Bet nu, tas bija to vērts! :) Tiem kas nav ceļojuši kopā ar vecākiem (ne bērnībā, protams), iesaku, daudz labāk varat iepazīt paši sevi :)