Latviešu studenti iekačā Regīnu Balticu...

Kad sesija un Ziemassvētki jau stāv uz sliekšņa, kārtīgiem studentiem, protams, jādodas atpūsties... Tā nu mēs - četri studentiņi no Rīgas - izlemjam ļauties Tallink Silja reklāmai un dodamies kārdinošajā kruīzā ar prāmi Regina Baltica. Plānojot braucienu, nelielas problēmas sagādāja 21 gada vecuma ierobežojums, kas darbojas no ceturtdienas līdz svētdienai. Acīmredzot, apkalpe nevar tikt galā ar trakojošajiem jauniešiem, kad pasažieru ir pavairāk... Pārsteigumu sagādāja arī cenas par ēdināšanu uz kuģa - 6 Ls par brokastīm un 18 Ls par vakariņām, tomēr nospriežam, ka tā kā kruīzos tik bieži nebraucam, ir jāņem arī ēšana - un nenožēlojām! Kruīza pirmie iespaidi nav tie skaistākie - Rīgas osta tāda pabriesmīga un pats kuģis diezgan noplucis, tomēr visai bagātīgi ietērpts Ziemassvētku rotājumos. Arī tunelis uz kuģi ir jauns un moderns un remontdarbi ostā notiek pilnā sparā... Igauņu grupa, kas visu vakaru spēlē dzīvo mūziku, patīkami pārsteidz ar savu centību un profesionalitāti - neskatoties uz to, ka braucienā ir tikai 100 pasažieri no iespējamajiem 2000. Žēl tikai, ka kūtrie skatītāji īpaši negrib dejot... Arī pusstundu garais "banānmeiteņu" šovs ir interesants, taču atpakaļceļā vēl foršāks (laikam tāpēc, ka atpakaļ brauc 400 pasažieri). Diskozāle diemžēl ir tukša - nav neviena, izņemot dīdžeju... Arī mūzika tāda ne visai. Palūdzam, lai nomaina plati, taču šis liek pagaidīt stundiņu - gribot pabeigt skatīties šausmeni uz sava portatīvā... Vēlāk gan mūzika bija OK, sākām dejot un pamazām diskozāle piepildījās ar skatītājiem... Arī karaoke bārā esam pirmie apmeklētāji un, protams, tiklīdz sākam dziedāt karaoke, bārs ātri vien piepildās ar zviedru un lietuviešu tūristiem. Lai gan jūra ir diezgan mierīga, izmēģinām arī saunu un baseinu uz 1. klāja zem H2O līmeņa. Mums par prieku, kuģa šūpošanās rada baseinā Līvu akvaparka cienīgus viļņus, kuri ieskalo baseinā arī malā stāvošās čībiņas... Rīta pusē iebraucam Strokholmā, kur par Ziemassvētku noskaņu liecina vien dažas zaļas eglītes - pilnīgs pretstats Rīgas daudzajām elektrozilajām eglēm. Stokholmas apskatei atvēlētajās 6 stundās mēs: 1) iemācamies nopirkt autobusa biļetes 2) apmeklējam Vasas muzeju 3) izstaigājam vecpilsētu Novērojām, ka autobusu pieturas biļešu automāts sagādā problēmas ne vienam vien latviešu tūristam. Mēs, kā jau studenti, ātri vien apgūstam šo procesu un izpalīdzam arī citiem nopirkt 2 Ls vērtās biļetītes 1 stundas braucieniem pa Stokholmas centrālo daļu... Vasas muzejā, protams, pavadām kādas 3 stundas. Žēl tikai, ka fotogrāfijas nekādas labās nevar uztaisīt apgaismojuma dēļ. Toties kuģis ir skaists un ekspozīcijas interesantas - īpaši tās, kur analizēti noslīkušie Vasas jūrnieki (cik veci bijuši, ar ko slimojuši, ko ēduši un kā miruši) un kur pats datorā var uzbūvēt savu Vasu un notestēt tās stabilitāti. Vecpilsēta vakara saulrietā izskatās burvīgi. Ļoti šaurās ieliņas pilnas ar veikaliņiem un tūristiem. Pie Nobela muzeja izvietojies omulīgs Ziemassvētku tirdziņš, kur nopērkam zviedru tradicionālo eliksīru (var liet pie ūdens vai vīna un garšo pēc krustnagliņām). Pateicoties līdzpaņemtajam GPS mēs laicīgi atrodam ceļu atpakaļ uz kuģi, taču komandtiltiņa apskati gan nokavējam par 3 minūtēm... Pienācis laiks izbaudīt karaliskās vakariņas par 18 Ls personai! Jāatzīst, ka izvēle tik tiešām ir trīsreiz plašāka nekā brokastīs. Žēl tikai, ka vēdera ietilpība ir tā pati vecā... Toties nogaršojam no visa pa druskai - kalmārus, ikrus, siļķes ar sinepēm, lasi, 5 veidu salātus, svaigus un žāvētus augļus, piparkūkas, marmelādes, torti un vēl saldējumus ar putukrējumu... Pat es - veģetārietis būdams - šoreiz atļaujos pārkāpt savus principus... Paēdām vairāk nekā labi (nākamajā dienā varēja iztikt bez ēšanas). Kruīzs bija neliels, bet foršs bez gala! =) Iesaku arī Tev uzaicināt draugus un doties Baltijas jūriņā! ;-)