Dzīve kā pasakā - neaizmirstamas emocijas un atmiņas...

Dzīve kā pasakā, kur ir vienmēr silti, apkārt smaida, gaišs, miers, brīvība un ne samākslotība...neskatoties uz citu civilizāciju, uz pilnīgi citu pasauli...tik tiešām Ēģipte ir burvīga, skaista un tā vienkārši apbur...paņem savā varā, ja, proti, saskatīt to skaistumu visā, ko šī vieta piedāvā... Mans ceļojums sākās š.g. 20. novembrī, kopā ar draudzeni devāmies uz Šarm El Šeihu...ceļojumu izvēlējāmies Novatours aģentūru un nenožēlojām, viss bija pa pirmo... Šarm-el-Šeiha pamatoti tiek uzskatīta par vienu no krāšņākajiem Ēģiptes kūrortiem un tā skaistumā tiešām ir, kas apburošs. Tā pievilkšanas spēks slēpjas saules, jūras un smilšaino pludmaļu dabiskumā, neparastu ziedu un koku daudzveidībā, smaragdzaļajos zālienos un brīnišķīgajos koraļļu rifos. Tad nu tā 20. XI apm. pēc plkst. 22 ielidojām Šarm El Šeihas lidostā...izkāpām no lidmašīnas un jau sajūtas bija brīnumainas, cik patīkams, silts un smaržīgs gaiss...atbrauca pakaļ mums autobuss un aizveda līdz pašai lidostai, lai nu mēs varētu tik tālāk :))...nokārtojām formalitātes, tikām pie savas bagāžas un devāmies lūkot, kur ir mūsu tūrisma aģentūras pārstāvji, mūs sagaidīja divas jaukas meitenes, kuras mums norādīja, kur ir mūsu autobuss, kas mūs visus no Latvijas izvedās pa viesnīcām...ar smiekliem aizgājām līdz autobusiem, visi raugās, smaida...ka nezinu, kur acis vērst...pirmais, ko man jautāja viens no Novatours pārstāvjiem, kas bija vietējais iedzīvotājs vai es esmu Ēģiptiete...tad nu sākās smiekli līdz asarām, jo līdz viesnīcai tā pagrūtāk bija tikt, jo dzīve Šarmā sākās ar vienu smiešanos... :):):)...Braucot autobusā mums pastāstīja kā apm. jāuzvedas Ēģiptē, lai nu mēs galīgi nebūtu muļķa lomā vai arī neaizskartu vietējo iedzīvotāju jūtas...nu, ko, lai saka – uztinām to uz auss...:):):) Tad nu beidzot mūsu autobuss piestūrēja pie mūsu viesnīcas „Falcon Inn Viva Sharm”..., tikām pie laba numuriņa un nu dzīve sākās kā pasakā...mēs esam Ēģiptē...tā nu mūsu 1. diena beidzās ap plkst. 4 rītā, jo mums takā bija jāaplūko viesnīcas apkārtne...skaisti...sapazināmies ar krietnu daļu viesnīcas apkalpojošo personālu un kļuvām par princesēm...smieklīgi, bet fakts...mūs pazina un aptekalēja visi...bet nu tad jāsaka tā - tas ir viņu darbs...ņemiet vērā...ārābs paliek arābs, ja pie kā vēlas tikt, tad nu lišķēsies klāt...izklausās jau patiesi un iespējams arī tādi bija...:)))))) 2. diena. Modāmies ap plkst. 8 rītā, atvērām biezos aizkarus (no sākuma brīnījos, kam tik daudz aizkaru un + vēl brezenta, kamēr no rīta sapratu), un bāc, kāda gaisma, kāda saule – apžilbu vēl nepamodusies...cik vien spoža saule nebūtu Latvijā, tur, tomēr, tā ir krietni vien varenāka un kā nekā ziemā ārā... Saposāmies ar draudzeni, aizgājām brokastīs, grūti bija aptvert kas un kā, jo visi lido apkārt smaida, kaut ko jautā...sākums visai panisks, jo visi vēlas iepazīties... Tad nu devāmies izpētīt apkārti...ārā karsts laikam ap grādiem +30, bet ir forši, visapkārt skaisti... Nu un tad sākās, uz katra soļa Tev pa taksim, arābu visapkārt, nespēj pat pārvietoties, kā Tev piedāvā taksi pa brīvu vai precēt – tā nu viņi piesaista uzmanību, dažam labam jau, protams, bija vēlēšanās iegāzt, bet, ko tur, ej un tik smaidi...ar mokām aizstaigājām līdz rifu pludmalei, tā no mūsu viesnīcas apm. 500 metru un pārliecinājāmies, ka patiešām sarkanā jūra ir brīnumaina... Tā kā pirmajā rītā bijām nomocītas no uzmanības, devāmies uz viesnīcu, jo mums bija jātiekas ar Novatours pārstāvi, kura mums jauki visu pastāstīja un tad nu mēs izvēlējamies ekskursijas, uz kurām doties...nu un mēs pirmais, ko izvēlējāmies bija Ras Mohamed parks, Abu Galum ar džipiem pa safari, un, protams, Kaira...vēl mums bija daudz ideju, kur doties, bet nu vietējā dzīve mūs noveda pie citām jaukām izklaidēm un Šarmas iepazīšanu...Pirmās dienas vakars nebeidzās, devāmies mēs uz tūristu iecienīto vietu Old Market...kur var iegādāties dažnedažādus suvenīrus un daudz, ko citu...mūsu mērķis bija snorkelēšanas maskas un speciālie apavi, lai bradātu pa rifiem...tas viss bija paredzēts mūsu pirmajai ekskursijai uz Ras Mohamed parku, kas sākās 7:35 no rīta, kur baudījām sarkanās jūras burvību... Ras Mohamed Nacionālais parks dibināts 1989.gadā un atrodas pašos Sinajas pussalas dienvidos, parks aizņem 480km2 lielu teritoriju, ko no vienas puses apskalo Suecas līča nosacīti seklie ūdeņi, bet no austrumiem dziļie Aqaba līča ūdeņi. 35 km no Šarm el Šeihas. Braucot ar busiņu Ras Mohamed parka teritorijā redzējām fantastiskas tuksneša ainavas, lūzumus, kas radušies zemestrīces rezultātā, mangroviju audzes, sālsezeru, kura ūdens satur divreiz vairāk sāls, nekā jūras ūdens, mežonīgas pludmales un brīnišķīgus koraļļu rifus. Tika laiks arī dots, ko pavadīt pludmalē, un iepazīt snorkelēšanas burvību.! Pēc parka apskates devāmies pie beduīniem uz pusdienām, un ticiet man bija grašīgi...tad nu sekoja mājupceļš... 3. diena. Ekskursija ABU GALUM Abu Galum dabas parks atrodas Akabas līča piekrastē, skaistā vietā pie koraļļu rifa. No rīta apm. 7:30 savāca mūs no viesnīcas, iesēdināja džipos un nu gaidījām, kas un, ko...piebraucām pie sapulcēšanās vietas – pie degvielas uzpildes stacijas, tur nu gan kaut kā viss kavējās, kaut kā muļķīgi jau bija, nācās visus gaidīt, kad savāks, neaprēķināja, tomēr, laiku, kas neapmierināja. Pāris stundas ar džipu izbraukājām tuksnesi, apskatījām nabadzību, kas vērojama beduīnu nomalēs, traki, bet tādu nu viņi to dzīvi ir izvēlējušies...un nosodīt mēs nevaram... Beduīnu sievietes un bērni piesienas, lai nopērc pie viņiem paštaisītas krellītes un citus roku darinājumus. Ir vēlēšanās pērc, negribi – atsaki...uzplīsies briesmīgi, bet jāmāk tajā visā raudzīties ar vēsu prātu...nabadzība tur briesmīga, bet bērni nav izbadējušies...tā ir viņu pastāvēšana... Bijām pie beduīniem uz tējas dzeršanu, jā tēja patiešām garda...un salda...bet tas jau cits stāsts, kāpēc salda... Pēc tam turpinājām ceļu pa Abu Galum parku, tad devāmies ar kamieļiem izjādē gar jūras krastu uz beduīnu apmetni, kur tikām pie pusdienām. Mājup ceļā uz viesnīcu bijām kūrortpilsētiņā Dahabā, kur atrodas viena no slavenākajām niršanas vietām Blue Hole. Šajā ekskursijā bija arī pamuļķīgas lietas, bet ar visu var samierināties, ja negribi sabojāt sev brīvdienas... 3dienas nakts. Plkst. 1:00 naktī mums atbrauc pakaļ autobuss ar, kuru mēs dodamies caur saharu 6 stundu braucienā uz KAIRU...uz Ēģiptes galvaspilsētu...un, kas tad pats svarīgākais apskates objekts, mūsuprāt ir 7. pasaules brīnums – Gīzas piramīdas... Nakts autobusā nav viegla, salīdzinoši auksts, izgulēties nesanāk, bet jāmēģina, lai jaunās dienas rīts netiktu sabojāts...Ap plkst. 7 rītā pirmā pieturas vieta ir kāda kafejnīca, kur mēs brokastojam, sakopjamies un morāli sagatavojamies vēl 1 stundas braucienam līdz Kairai...autobusā mūs pavada Novatours gide – teikšu atklāti, nepatika man šī gide, nemāk darīt savu darbu, salīdzinot ar visām pārējām, kas pārstāvēja citas mūsu ekskursijas...nekādas dzirksteles...vienvārd sakot man pret viņu radās antipātijas no tā vien, kad viņa sāka, ko stāstīt... Bet nu tās visas antipātijas apslāpēja gids, kas mūs sagaidīja Kairā pie nacionālā muzeja – vietējais iedzīvotājs vārdā Ihabs – cepuri nost...visu cieņu...bet šis cilvēks ne tikai zina kā strādāt, bet viņš spēj stāstīt tādas lietas, parādīt tādas lietas un savākt visus kopā ar pāris īsiem un kodolīgiem izteicieniem...viss viņa stāstītais par vēsturi, faraoniem, cilvēku dzīvi pirms civilizācijas un dzīvi šodien viņa valstī pārsteidz un ir vēlēšanās to klausīties vēl, vēl un vēl... Kairas stāsts mums sākās ar Kairas nacionālo muzeju, patiesi apburoša vieta, kur ir, ko redzēt, bet žēl, ka to nevar iemūžināt mūsu aparātos...vai nu jāatstāj autobusā, vai jānodod glabātuvē...skaidrojums ir tāds, ka, lai nesabojātu vēstures lietas ar zibspuldzēm, tad nu labāk tām nenodarīt skādi... ....muzeja telpās ir skatāmi tūkstošiem eksponātu un galvenais uz, ko visi tiecas ir redzēt faraona Tutanhamona sarkofāgu, zelta masku un dārgumus...Ja spētu Jums stāstīt visu, kā mums par faraoniem, piramīdām, sarkofāgiem un citiem vēstures dārgumiem un dzīvi stāstīja gids Ihabs, ticiet man Jūs jau šodien vēlētos tur atrasties...burvība un vēstures dvaša, kas jāizbauda ikkatram... ...pēc muzeja izbraucām ar kuģīti pa Nīlu, tā tiekot līdz mūsu restorānam, kur pusdienojām – super, un nu tad beidzot apmierinājuši savu kāri pēc ēdiena devāmies pie piramīdām – bāc – iespaidīgi...un neticiet ne vienam, ka tur nav, ko redzēt...jā tur apkārt tuksnesis, netīrība, tas nav iemesls...tomēr, tās ir vērtības, kas vēl šodien ir saglabājušās... ...Pēc piramīdām apmeklējām papirusu institūtu, kur parāda un pastāsta par papirusa vēsturi...apskatījām un iegādājāmies tos....juvelierizstrādājumu rūpnīcu....un parfimērijas rūpnīcu, kur ir dažnedažādas smaržu, masāžas un ārstnieciskās eļļas mūsu skaistumam...stāsts garš tāpēc daudz ar stāstāmo neaizraušos...bet eļļas patiesi vērtīgas un aromāti super noturīgi...tā kā, ja esat Kairā, tad droši tur tos arī iegādājieties...par tirgū nopērkamajām eļļām neizteikšos, bet, tomēr, atturieties tās tur iegādāties... Salīdzinājumā ar kūrorta pilsētām, jā, Kaira, atšķiras...Ēģipte patiešām ir kontrastu zeme...izteikti...Kairā ir ļooooooooti daudz iedzīvotāju, tā ir netīra...kaut kādi noteiktumi autovadītājiem cik noprotu nepastāv, bet arī nekādas avārija nemanīju, tad nu viņi brauc ar Alaha palīdzību, gan būs labi... Interesants stāsts ir kā viņi iegūst autovadītāja apliecības, bet, ja interesē, pajautājiet... Kā arī pats trakākais ir tas, ka Ēģiptē katru 27. sekundi dzimst bērns, tā kā nekas nemainās...nabadzība pastāv, bet dzimstība ar to nerimstas...lūk...cilvēki dzīvo... Ir tik daudz stāstāmā, bet nu nevar visas emocijas izlikt...vieglāk pastāstīt, nekā uzrakstīt, bet dikti jau gribējās savas emocijas kaut mazliet izstāstīt visiem...ja nu tas arī Jūs ietekmēs aizceļot uz saulaino zemi Ēģipti... Tā nu ekskursija pa Kairu beidzās un nu mēs atkal garo ceļu caur tuksnesi dodamies mājup...viesnīcā ierodamies pēc plkst. 12 naktī, un, kas nu vairs atliek...duša un gulēt...pēc 24 stundu ekskursijas, kas tai momentā liekas bija trakoti nogurdinošs mēs liekamies uz auss, lai jauns rīts sāktos ar jaunu stāstu... Tā nu mūsu izvēlēto ekskursiju dienas beidzās, pārējās 8 dienas mēs baudījām iepazīstot kūrorta vietas Hadabu, kur bija arī mūsu viesnīca, pludmales, sarkano jūru, peldi, sauļošanos, old marketu suvenīru iegādi, arī tā bija piedzīvojumu un tagad arī atmiņu bagāta izklaide...caur smiekliem un asarām...kaulēšanās, dāvanas un cilvēki...viss tas bija patiesi jauki...noteikti bijām arī apčakarētas, bet to jau sen esam aizmirsušas un īstenībā par to jau nedomājam... O, un, vēl brīnumaini pasakaina izklaides vieta Hadabā „Alf Leila Wa Leila”, citi varbūt to pazīst kā Fantāziju vai 1001 nakts izklaides vietu...izveidota pēc Šehirizādes pasaku motīviem...brīnišķīgs arhitektūras veidojums ar krāsainiem kupoliem un tornīšiem. Katru vakaru tur norisinās priekšnesumi – vēderdejas, akrobātus, brīnumdarus, nacionālās dejas un citus brīnumainas izrādes. Šajā kompleksā atradīsiet arī daudz suvenīru veikaliņu un restorānu. Ieeja šajā valstībā maksā apm. 25 $ Tad baudījām Naama bay vēl vienu izcilu pilsētu Šarmā, kur labi atvilkt elpu un baudīt izklaides vietas...veikaliņus...ūdenspīpes labās garšas...restorānus...disco...palmu alejas un vietējo uzbāzību... Pa ceļojuma laiku iepazināmies ar daudz vietējiem arābu iedzīvotājiem, kuri arī mūs izvadāja pa skaistām Šarmas vietām, tuksnesi, citu pasauli...iepazinām viņu sadzīvi, mazliet valodu un viņu patieso cilvēka būtību...un tā nemaz nav tāda, kādu daudzi uzskata...to ir vērts iepazīt un saprast, kas aiz tās slēpjas... ...un, kas vēl mēs ekskursijas izvēlējāmies caur mūsu aģentūru, bet tagad iepazīstot cilvēkus, zinu, ka ekskursijas ne tikai izdevīgāk, bet arī noteikti ar informāciju bagātākas būs no vietējiem ekskursiju birojiem...nebaidieties... Ticiet man – man vēl tik daudz, ko stāstīt par to mazo laiciņu, kuru pabiju iepazīstot mazo daļiņu Ēģiptes...ar asarām acīs esmu atgriezusies mūsu vēsajā, bet, protams, skaistajā Latvijā, tomēr, mājas...BET...es vēlos un es zinu, ka es atgriezīšos Ēģiptē...tā man uz mūžu ir manā sirdī...un es vēl tik daudz, ko vēlos tajā redzēt...!!! Ar laba vēlējumiem Jums, ja arī Jūs plānojat aizceļot uz saulaino un brīnišķīgo vietu!!!...droši rakstiet man, ja, kas ieinteresēja...stāstāmā ir ļoti daudz... Ar cieņu, Linda:)) P.S. pieminēšu, ka ne no ūdens, ne pārtikas mums nebija slikti un dažkārt arī zobus izmazgājām ar krāna ūdeni un uz zālēm mēs nedzīvojām...bijām jau nu riktīgi optimistiski gatavojušās Ēģiptes ceļojumam un ar labu, emocionālu noskaņu to pametām... Ko vēl nepieminēju - MANGO svaigi spiesta sula...patiesi garda...izbaudiet...!!!!!!!!!!!!!!!! Nu un, ja, tomēr, daudziem liekas, ka šis stāsts tiešām ir naivs, pie tā arī paliekat, bet negācijas un tās sliktās, ne īpaši tīrās un sakoptās vietas nu negribu te rakstīt...jo tas jāredz pašiem...un vēl emocijas mums ir dažādas tās nevar pielīdzināt pēc kāda standarta...tā nu šīs emocijas ir un paliek manas... Jau iepriekš paldies visiem, kas komentē un izsaka savas domas...kā arī dalās ar saviem Ēģiptes piedzīvojumiem...!!!