--==Itālija-Slovēnija-Horvātija_2012 - Day05==--

Day05 – Svētdiena, 22. jūlijs

9:26 – Izbraucam no Boris Apartment, jau pabrokastojuši. Iepriekšējā vakarā ar Tēvu domājām, ka jāiet arī šorīt peldēties, bet kaut kā no rīta bija pārgājis gribulis. :) Attiecīgie lecām savā fordā un braucām uz rietumiem. Šoreiz Waze mani izveda kaut kā savādāk, bet daudz labāk. Beigās izrādījās, ka waze ir malacis un bānis rietumu virzienā ir daudz tālāk sabūvēts nekā uz DAustrumu virzienu. Nice. Esam ātrāk uz sakarīga ceļa un gāžam Zadaras virzienā.

10:11 – Bosnija, 10:30 – Horvātija. T.i. izraujam cauri atkal vienīgajai BiH’as kūrortpilsētai Neum.

12:25 – Ierodamies ļoti nepopulārā tūrisma objektā, lai gan, žēl, ka tas ir tik neizreklamēts. :( Šādus skatus, man liekas, ka Eiropā nekur nevar redzēt. Divi ezeri, viens no otra pāris kilometru attālumā, BET… Tādus skatus redzēt. Tas ir neaprakstāmi.. Tu stāvi aptuvena kalna grēdas vidū, un skaties uz bedri, kura sniedzas precīzi 200 metru dziļumā. Un tās bedres apakšā ir tirkīzzils ezers. Mmm.. un tajā peldas, mazi, mazi cilvēciņi, un tikai tad Tu apjaut, cik tas viss ir dziļi un gigantiski. Labi, tas ta būtu štrunts, bet pabraucot 1 kilometru tālāk, Tu saproti, ka tas, ko Tu redzēji iepriekš ir štrunts!!!! Šis ir vēl lielāks un vēl dziļāks. Bilde viena bija man šodien twitterī, bet, jebkurā gadījumā, tas ir jāredz. Lai gan, teikšu godīgi, ka objekts nav nekam citam pa ceļam. Ir jānobrauc no bāņa apmēram uz 1-1.5 stundu. Toties tas ir to vērts. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Lake_%28Croatia%29 un http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Lake_%28Croatia%29 Iesaku.

Tālāk lecām atkal uz autostrādes un braucām uz Zadaras pusi.

16:00 – Ierodamies Zadarā. Šī pilsēta nebeidz pārsteigt. It kā es šeit esmu bijis, bet man viss, ko es redzēju, bija jaunums. Protams, ir episkas un pazīstamas vietas, kuras uzjundīja 6 gadu vecas atmiņas, kas tika iemūžinātas un nosūtītas konkrētām personām, lai atmin vietu! J Ārpus šīm vietām viss man bija jaunums. Patīkami, protams. Vecākiem mutes vaļā un kopīgi baudām Dubrovņikiem līdzīgo auru. Saldējums, piciņas, suvenīru veikali un tūristu noslīpētais marmors ir šīs pilsētas zīmogs Eiropas kartē. Informācija citiem: pastāvvietu piekrastē ir jāmaksā 12HRK stundā. Toties, ja ātri iet, tad var izstaigāt vecpilsētu pa ~1h-1,5h. Ja nav vietas, tad apgriezies un brauc atpakaļ, vieta jau būs! :)

Pēc Zadaras apmeklējuma devāmies Rijekas virzienā, bet ne pa autobāni. Devāmies gar piekrasti, ceļš – D8. Super ceļš un super skati, iesaku visiem, kuriem ir laiks, kuru veltīt tam. Apartamenti un pansijas ir ik pa solim, izgulēties varēs. Paši ierāvām pa kreisi pie jūras ciematā, kas saucas Starigrad. Villa Marija. 34 Ls uz trīs personām! Visas ierīcības, balkons un skats uz Adriju! Kā parasti, phe! :D :D Šoreiz jūra ir dikti tālu, kaut kādi 30 metri.. šaise.. ko nu!? :D

Arlabunakti!

p.s. maršruts papildināts par Pulas pussalu. Rīt ievērtēsim šīs vietas amfiteātri.