--==Itālija-Slovēnija-Horvātija_2012 - Day01-02==--

Tātad, pašreiz esmu ar vecākiem ceļojumā, kura mērķis ir Itālija, Venēcija, Slovēnija, Horvātija, Dubrovņiki u.c. Dienasgrāmatu sāku rakstīt tikai otrās dienas vakarā, attiecīgi teksti būs konspektīvāki un konkrētāki. Mamma veic analogo dienasgrāmatas pirmsdokumentāciju savā blociņā ar sirsniņu. :) No kura tad mēs vakarā digitalizējam faktus.

Day 01

14:50 – Izlidojam no Rīgas ar Ryanair uz Bergamo. Biļetes pirktas martā un maksāja ~320 Ls. Sākumā plāns bija braukt četratā, t.i. kopā arī ar manu sieviņu, bet notika tāda forša lietiņa kā pieteicās bebis un, tomēr, neriskējām ar punci kopā lidot. Tātad, rezultātā esam es, mana mamma un tētis. Viņiem tas ir unikāls ceļojums, jo kopā viņi nav bijuši Eiropā ārpus Baltijas valstīm. Mans uzdevums – izvizināt vecākus pa D-eiropu. Ņēmu talkā savu pieredzi un piedāvāju Itālijas dienvidus, Slovēniju un Horvātiju visā viņas garumā.

16:25 – Nolaižamies Bergamo. Pēc aptuveni stundas esam tikuši pie sava auto, kurš šoreiz ir Ford Focus universāls SW, 1.6 TDCI. Mells :) Izbraucam virzienā uz Venēciju, kas ir arī mūsu pirmais ceļojuma mērķis.

20:30 – Ievācamies savā rezervētajā Villa Crispi. http://www.villacrispi.it/en/index.htm 99 Eur.+ tūristu nodoklis. 1.5 Eur/persona. Šeit jāpiebilst, ka pierādās atkal Itāļu laika laika izjūta, t.i. viņš būs tad, kad viņš būs, nevis kaut kad ātrāk vai vēlāk, bet ar uzsvaru uz ātrāk. :)

21:00 – Sākam kursēt Venēcijas virzienā, t.i. meklēt autobusu tajā virzienā. Diezgan ātri to atradām, 2.50 Eur no personas, ekspresis buss. Ierodamies Venēcijā, jau dziļa krēsla. Sākam doties iekšā Venēcijā. Tikko kā Mamma ieraudzīja Gondoljieri un viņa gondolu tā uzreiz šausmīgi sapriecājās un 100 Eur nebija šķērslis, lai mēs visi trīs turpmākās 40 minūtes baudītu naksnīgo Venēciju burvīgā klusumā un tiltu ēnās.

22:30 – Pēc ļoti lielas epopejas, kura jāizveic, lai iegūtu ar VISA karti biļetes uz Venēcijas ūdens autobusu ir iegādātas. 7 Eur no personas par viena virziena biļeti līdz St.Marco laukumam. Ierodamies St.Marka laukumā, kurš mūs apbur ar dzīvo mūziku, āra kafejnīcām un tumšādainajiem tirgoņiem, kuri mums mēģina ietirgot somas, diožu rotaļlietas un visādu citu crap. .. bet vispār, kā saka Mamma, neaprakstāmi. Naktī Venēciju var baudīt daudz savādāk, jo, pirmkārt, ir vēsāks un tūristu pūļi ir minimāli. Kādu stundiņu baudījām šo šarmu, iekodām vietējā Amerikan Bar, kur desertā saldējums, kuru baudām pieminekļa piekājē. Labi, ka šinī vietā bijām īsi pirms pusnakts, jo tieši pusnaktī visu Venēcijas dienvidu daļu pieskandināja iespaidīgas zvanu skaņas. Šīs skaņas secīgi radās divos zvanu torņos. Pirmajā zvanu dimdināja divas zvaniķu skulptūras ar lieliem veseriem. Otrais cēliens atskanēja no augsta, sarkana ķieģeļu torņa. Protams, katra serenāde sastāvēja no 12 dimdieniem.

00:16 – Nomedījam atpakaļceļa kuģīti, kurš mūs aizvizina gar gleznainajiem Venēcijas dienvidu krastiem. Vējš matos, neliels dzestrums un bauda neaprakstāma.

00:30 – Saprotam ar kuru busu, varbūt, varam tikt atpakaļ uz viesnīcu un to arī okupējam. Biļetes mums neviens, pat šoferis, negrib pārdot, attiecīgi braucam pa zaķi.

1:30 – Pēc 1 kilometra veselīgas pastaigas esam atgriezušies savā viesnīcā un čučēt!!

Day 02 – ceturtdiena

8:00 – jau sākam lēnām mosties un kasīties uz brokastīm.

9:00 – esam brokastīs. Brokastis, kā jau parasti, itāļu stilā. Daudz maizes, džemi, medus, 1 siers, 2 sviesti, ļoooti garšīga kafija, multi sula un skābs jogurts. Ne gaļas, ne desas. Eehhhh…. :)

9:30 – Startējam no viesnīcas. Mērķis Skocjancke Caves, Slovēnijā.

11:45 – Iebraucam Slovēnijā. Daudz šosejas un ceļa, bet tieši…

12:03 - ierodamies Slovēnijas tūrisma un dabas pērlē Skocjancka Caves - http://www.park-skocjanske-jame.si UNESCO World Heritage, protams. :) Esam kā reiz 3 minūtes nokavējuši ekskursijas tūri uz alu un attiecīgi nākas gaidīt nākamos, kura būs 13:00 Pa to laiku aizčāpojam 200 metrus uz norādīto skatu laukumu. Ierodamies tajā un paliekam bez elpas, gan tiešā gan pārnestā nozīmē. Tas nav aprakstāms, skats, ala, upe, dziļi, tālumā pilsēta, mazi, mazi cilvēciņi kaut kur lejā. Super. Daudz bilžu, neliela atpūta un dodamies atpakaļ uz starta vietu, lai dotos alā.

13:00 – Pabeidzam vienu garšīgu un vienu negaršīgu alu, labi, ka bija lēti. Sākam ceļojumu alu sistēmā, gida pavadībā. Suņiem un fotoaparātiem jāpaliek ārā. Garākiem pa 1.80m jāuzmanās. Vajag siltu apģērbu, jo tomēr, 12C. Stingrus apavus, jo mani salielītie ECCO apavi mani pievīla Tulzna šeit. :(

15:00 – Nu, šo aprakstīt var tikai ar mana tēta vārdiem – Uhhh, ahhh. Ehhh.. Mamma: Aaaaahhh… eeeehh.. Apskaties tur, aaaa… baill.. BEZDIBENIS.. uuu.. Ārprāaac.. aaaaa… es nevaru.. :) Nu, jebkurā gadījumā šis bija dzirdams pusotras stundas garumā no mūsu mutēm…. Ārpācccc cik skaisti un iespaidīg. Es varu teikt tā, ka esmu bijis daudzās un visādās alās, bet šī pārspēja visas manis redzētās. Super. Iesaku visiem, kas ir tuvumā, jebkad. Ziemā vai vasarā.

16:00 – Iebraucam Horvātijā. Ātri un nesāpīgi.

17:00 – Esam Rijekas pilsētā, pirmo reizi satiekam Adrijas jūru. Lielveikalā iepērkam proviantu un Ģirts sadabū internetu visai nedēļai.

18:40 – Braucam virzienā uz Pļitvicas ezeriem. Mērķis ir kaut kur līdz Pļitvicas ezeriem izgulēties. Vecākiem daudz patīkamu iespaidu par dabas skaitiem, tuneļiem, kur daži ir 2 km gari un kuriem jābrauc 100km/h ātrumā cauri. :)

21:15 – Īsi pirms tumsas raujam iekšā vienā SOBAS/ROOMS/ZIMMER piedāvājumā un izaicinām Horvātu pensionārus. :) Viss izrādās ļoti labi. Esam tikuši pie lielas istabas ar labierīcībām un balkonu tikai par 300 HRK, t.i. ~28 Ls. http://m.google.com/u/m/dpDzeW Tante ļoti forša, pozitīva un īsi pēc manu ienešanas otrā stāva apartamentos tiekam uzaicinātu uz šļivovicas reģistrācijas rituālu. Super, patīkami, laipni un visādi citādi forši. .. mums regulāri šeit uzbrūk milzīgie sienāži, jeb cikādes. Tētis jau divus nomedījis. :)Rīt mostamies, brokastojamno sava provianta un dodamies pa taisno iekšā Pļitvicas ezeros, kuri ir pārdesmit kilometru attālumā. Ceļš ir tepat aiz loga. Kā gulēsim, nezinām. Cerams, ka Russkijs standarts palīdzēs, bet beidzās. :) Bet zinātājiem, kuri maniem ceļojumiem jau seko no 2006. gada, varu palielīties, ka rīt es būšu pašā SLUNJ!!! :) :) :) Ja nu kāds ir tankā, tad - http://www.itpeople.lv/blog/2009/04/22/triproadtrip-hrvatska-days-1-9