Es redzēju Indiju!!

2007 g.1.oktobris divi džeki Rīgas lidostā iekāpj reisā Rīga-Maskava-DELI, kāda velna dzīti!? Vieni saka, ka pēc Mendeļejeva tabulas, citi Eksotika, vēl citi kaut vai Gangā pincīti iemērkt, varētu būt labākais ar Ziloni pajādelēt .Vārdu sakot divas nedēļas saucamā ekskursija. Bāze par Indiju bija lasītie apraksti. Lidojums es un Ervīns, Rīga-Maskava-Deli(ap Deli viena nedēļa),Deli-Mombaja(caurbraucot)-GOA un tā atpakļ. Divas reiz pa piecdesmit šmigas IL 96 un jau pēc 6st.ap 1-niem naktī Delī. Atceros lasīto, skatāmies, kas darās pie izejas, šausmīgs pūlis , visi grib aizvest, bet uz kurieni?? Sākam meklēt, kur nopirkt jau iepriekš biļeti lidmašīnai uz kūrortu GOA. Meklējam kasi visi piesienas , bet viens piesienas daudz vairāk-es neko nesaprotu Ervīns zina angliski ciparus un čut čut vēl(vēlāk vienam no šoferiem ERvīns izrādija nožēlu ka nevar izstāstīt angliski anekdoti, tad šoferis smējās un teica, ka viņa runa angliski jau ir anekdote)tādi mēs bijām. Indijā 99% pārvalda angleni. Veselu pusstundu staigājam un šujam to priļepučku prom-tā tak Indija, atšūt nav iespējams. Pēc nelielas bļaustīšanās aizgāja, bet, bet nu atskrien ar pilsētas karti .Labi sākam iedziļināties piedāvājumā. Lidosta vietējiem reisiem pavisam citur un sāk strādāt tikai kaut kad, bet ne divos naktī. Vienojāmies, ka brauksim uz tūristu INFORMācijas biroju. Trijos sākās ekskursijas uzmetums un cenas kaulēšana(ar domu agri no rīta prom no Deli, kamēr nav kustības-pēc iepriekš lasītā).Triju stundu laikā beidzot OK: -viena stunda maršruta izdomāšana (ekskursija bija jāsamazina, to sapratu jau velkoties no lidostas uz Info.biroju), -viena stunda uz kaulēšanos(poņas nebija nekādas par cik un kā to darīt, Ervīns izglāba, jo viņš gāja laukā smēķēt, bet viņi domāja, ka ejam prom-tā nokaulējām katrs 300$) - trešā stunda vēl reiz par visu pārliecināties (obligāti ar visiem apliecinājumiem zem zīmējumiem un parakstiem līgumos ar izskaidrojumiem, jābūt 100% pārliecībai-kuras tāpat nebija). Indijas ziemeļi atkrita uzreiz laika ziņā(dienu ziņā) - un izrādās, ka pie kalniem līst. Nokaulējot vienojāmies pa 850$(katrs): -šoferis ar mašīnu nedēļu -pilsēta AGRA-divi nacionālie parki-Džaipura-(ap 900km riņķis),ar trim viesnīcām, 6 dienas; -DELI viesnīca, visa diena pa pilsētu -būs nopirktas biļetes uz GOA un atpakaļ ar viesnīcu pie jūras uz nedēļu; -atkal diennakts Deli ar šoferi un uz lidostu. Teikšu priekš pirmās reizes ok! Ierausāmies mašīnā ar nelielām bailēm, jo par visu ir jau samaksāts(savādāk nevarēja). Dikti ātri laukā no Deli uz Agru 200km. Brauciens 7st.,ar TATU, tā ir kā 94g.OPELIS,normāla. 14.00 jau guļam viesnīcā. Braukšana vienreizēja, vēl līdz šim nevaru aptvert, kā tur notiek kustība : - pa vienu ielas joslu staigā indieši krustām šķērsām, tad zilonis, tad kamielis kaut ko velk, min ar rikšu, mocīši, mūsu autiņš un vēl smagais. -brauc pa pretējo pusi nekā Latvijā, visi pīpina neskatās ne pa labi ne pa kreisi, spoguļi mašīnām noliekti-evolūcija pa kārtām uz ielas, visi tie miljoni visu laiku kustībā un troksnī. AGRA tika apskatīta tanī pat vakarā, otrā dienā slavenā TADŽMAHALA-iepriekš tāds suvenīru klāsts par šo pili(kapeni) un uzbāzīgi piedāvājumi , pirmā dienā iešāvās doma: nē negribu! Tomēr pils(kapene) patika .Grandioza celtne no marmora- saules krāsota. Cena kā Eiropā ap 15Ls vienam. Ļoti laba lieta, ko es nopirku Rīgā- tā ir grāmata pa Indiju, kurā ir viss sīki aprakstīts par katras pilsētas vēsturi līdz pat šodienai. Nekādu tēriņu uz gidiem-kuri kā mušas šuvās klāt(tāpat nesaprastu). Tālāk uz nacionāliem parkiem. Varu iedomāties kā tur būtu pēc lietus- skaisti, bet tā kā viņiem šobrīd vasara , tad viss kalst, kalst . Mēs izsmējāmies, kā vienu rītu braucām uz safari skatīt tīģerus- rāda mums pēdas un pusstundu skatās krūmos it kā viņam būtu jāiznāk atrādīties-mēs gan latviski viņiem teicām : nevajag mums to tīģeri!! 3st.,11Ls.Safari bija labais arī ar citiem dzīvniekiem un super dabu. DŽAIPURA Tālāk Džaipura forša pilsēta ar saviem grandioziem Fortiem un ziloņiem. Gribējām nokaulēt braucienu ar ziloni uz pusi- ne par ko, tas mūs sadusmoja un nebraucām. (prasīja 7Ls no katra ). Viesnīcas patika, jo tām apkārt bija teritorija, kurā neviens vietējais nespēra kāju. Ieskrēji teritorijā svēts miers, izgāji ārā sākās trakomāja. Patika arī tas, ka valodas barjeru nejutu-viss skaidrs tāpat, izņemot vienu vakaru, tad sapratu, ka anglene noderētu. Džaipurā Vakarā izdomāju braukt uz masāžas salonu. Aizbraucu, iegāju, prasa rāda man kādu masāžu(sejai, mugurai utt.) saku kā jau letiņ puika "PILNU masāžu" .Pēc divām stundām biju viesnīcā Ervīns nāk pretī,-nu KĀ! Saku labi, bet mani masēja Čalis-tādu rēcienu atcerēšos ilgi .Jā nenoverņijās varbūt būtu palicis Indijā, vīzas dod uz pus gadu. Tad vēl apnika Indijā jautājums: vai māki angliski, izdomāju pirmais prasīt vai viņi māk vāciski, krieviski, latviski-tas mani uzjautrināja, jo pat muitnieki neko vairāk nejautāja. Nepagāja ne nedēļa piešāvāmies pie kaulēšanās. Paši noteicām cenu pēc garīgā, ļoti mazu(piem.ja 800 tad 200).Pateici, protams, nepiekrīt, tad ejam laukā no veikala, ja neskrien līdz un tu gribi nopirkt nāc atpakaļ jau pats pieliec kādas 20 rūpijas -viss nostrādā, pārsvarā jau skrien līdz. Psiholoģiski tas nav tik viegli, labi , ka ir draugs, kas pavelk prom. Deli apskatījām no agra rīta līdz vēlam vakaram un vēl: -unikāli parki tīri, lieli, klusi, interesanti tempļi, tikai beigās drusku piegriezās vienveidība. Kopumā sanāca divas dienas skatīt DELI, beigās šoferim nebija kur braukt(pilsētas kartē vieni krustiņi).Nožēloju, ka nepielauzu šoferi aizbraukt uz Gangu-noticēju teiktajā , ka tur maz ūdens. Staigāt pa pilsētu nāve: -ej kā pa tirgus laukumu-miskaste, tirgojas, pīpina, uzbāžas, sveicina- prasa manī, manī.... -ej, un liekās, ka kāds priekšā rauj zobus; -pilsēta sausa, nemanāmi putekļaina, ej kā gribi nesvīsti pat pie 35 grādiem - paralēli meklējām grādīgo-trijās stundās, neatradām-izrādās ļoti retās vietās tirgo. -ap 22.00 visas govis no ceļmalām ceļas un pa patukšām ielām kaut kur velkas(tumšs jau 18.00) -vienā mazā pilsētiņā redzēju, kā svētai govij iesita ar koku(padomāju, ka es sen jau to būtu izdarījis). Svētums ir: Govs iedeva vienam no Dieviem pienu un viņš palika vesels; Mērkaķu barvedis savukārt palīdzēja pievarēt kādam no dieviem pūķi; Ganga dod dzīvību, attīrīšanos, jo tā iztek no kāda dieva kājas pirksta; Zilonis ir Bizness- svēta lieta vienīgi cūka ir kā cūka, ar to pat nerēķinās. GOA Nedēļu ap galvaspilsētu pilnīgi pietika-kā šampja korķi aizlidojām uz kūrortu GOA. Laba pelde, aliņš ,izspiesta bambusa sula(slikti var beigties, bet necerēti garšīgi).Dažādi angļu krogi-laba atpūta. Īru krogā atzīmējāmies pirmā vakarā. Atceros angļi nesaprata kā mēs runājam . Jautāja , vai Krievi(pie tā bijām pieraduši)teicām, Jā! Jā! Viens no viņiem: nepatīk krievu mafija. Ervīns ļoti izsmalcinātā angļu valodā -neaizmirstiet, ka mēs nopirkām jūsu futbola komandu, tas bija super!!! Tikai pēc stundas pateicām, ka no Latvijas, uzreiz mūsu galdiņš bija pārpilns ar viskiju. Indiešu jautājumu salikums: no kurienes jūs, vai mākat angliski-Latviju izskaidrot nav jēgas, tāpēc skanēja Tadžikija, Krievija, Vācija u.tt Arī ar takšiem braucot nebijām jau vakarējie. Braucām GOA uz ziloņu parku (izdomājām, ka tomēr vajaga pavizināties).Brauciens ap četrām stundām kopumā. .Vienojāmies par lētu cenu, vēlāk sapratu kāpēc šoferis piekrita, jo pēkšņi pa ceļam viņš ved mūs pie Restorāna(viņam pa to maksā),mēs NĒ!, uzreiz brīdinām, ka arī nekādu veikalu (par to arī viņiem maksā).Dzirdam šoferis brauc un visu laiku bubina. Izbraukājām(protams arī uz ziloņa muguras, ļoti nestabīli, zināšu ko negribu). Kāpjam no takša laukā taksists kliedz, lai piemaksājam.Un tad es izvilku lapu uz kuras iepriekš bija norunāti izbraukšanas un atbraukšanas laiki, kā arī cena. Tikko to parādīju tā momentā paspiedu tam roku un miers mājās. Sapratu, ka sanāca.Otrā rītā vēsā mierā izejam no viesnīcas un pēkšņi kāds skrien pretī, vai nevajaga aizvest? izrādās bubinātājs.Un es ta muļķis domājuk ,ka mēs viņu nokaitinājām(jebkura iedotā nauda laikam viņiem sastāda pozitīvu bilanci). Visam sākumam ir arī beigas un tās beidzās ar lidojumu uz Deli .Viesnīcai bija jāaizgādā mūs uz GOA lidostu, un kāds taksis piebrauca, protams ,bubinātāja taksis-tas bija kronis.Šorez neteikšu vai mēs viņam samaksājām dzeramnaudu vai nē,bet visu ceļu līdz lidostai apm. stundu bija baltkvēle,jo pēkšņi viņš izdomāja pa Indiju braukt ātri-un ar tādu mašīnu,jāsaka paldies šoferītim aizgādāja..Deli nekas nebija nedēļas laikā mainījies. . Ielidojām vakarā sākam meklēt uzrakstu Ervins ,vienreiz otreiz-nav. Tātad firma nav parūpējusies. Paķeru mobilo un zvanu: laipni Edgars, Ervīns GOA-DELI, kur taksis. Dodu tālāk Ervīnam- sapratām, jāmeklē pašiem viņi apmaksās. Labi, sākās kaulēšanās. Beidzot vieni piekrīt pa 300(visi prasa 600rūp.).Aizbraucam uz biroju ievelkam taksistu iekšā : lūk taksists, maksājiet 300, ko! varot atbraukt pa 200!.Tas mums aizņēma kādu pusstundu skaidrojot visās zināmās valodās, ka tas mūs nerūp-piekāpās un aizgādāja uz viesnīcu(pa kluso taksistam iedevām dzeramnaudu).No rīta izdomājām vajaga pārmaiņas un teicām firmai, lai beidzamā dienā aizved uz Akvaparku- labi , ka tūrisma šefs dzirdēja un saprata, šoferis bez poņas, gribēja vest uz kādas viesnīcas baseinu. Deli tādas izklaides vienkārši nav. . Var jau saprast, meitenes pie jūras tikai lēkā pie pirmā viļņa un vēl ar visām drēbēm. Priekšspēle lidojumam atpakaļ - parks ar savu skaistumu . Ar 5 stundu rezervi braucam uz lidostu. Teikšu uzreiz , pirmās nedēļas šoferis firmai bija unikums humors un pietāte, kur gribi tur ved arī tējas nauda bija, bet pārējie...sū.. Un tā dienas beigās braucam uz lidostu, šoferis ieminas, lai mēs ielejam benzīnu, nofiksējam, bet mēs tak nesaprotam, labi, braucam uz lidostu, tad viņš apstājas kādu kilometru iepriekš un saka dodiet 500 rūpijas par vadāšanu (firmai tak mēs samaksājām). Skaisti sanāca nevajadzēja ne piecas minūtes, lai viņš saprastu, ka pat dzeramnaudu nedabūs(mēs tak Indijas augstskolu beidzām divās nedēļās).Pieskatījām šoferi, lai izgruzītu somas un Genoch. Protams, lidostā laiž 3 st. iepriekš, pagulējuši uzgaidāmā močijām ar šturmu uz lideni. Viss normāli. Lidostā šmiga, bet pēkšņi to iepako un saka , ka iedos pirms iekāpšanas lidmašīnā. Reiss atliekās uz 3 st. - ko darīt. Neaizmīsim ,ka braucam uz Maskavu-un tie Krievi izkoduši, ka suvenīru pudelītes 50gr. neiepako, evrika-laiks pagāja daudz ātrāk .Atlidoju uz Latviju un domāju, kliegšu: Lieciet man mieru kaut nedēļu ,bet miers jau te valda.... Tāda bija mūsu INDIJA. Ejot pa rīsu laukiem tu zini, ka tev obligāti iekodīs čūska, vai tevi nogādās 45 min. laikā slimnīcā -nezini, Ejot pa safari tev gribēsies dzert-izspiežot ziloņa sūdu tu padzersies, un tad tu uzdursies ziloņu baram-bēgt nav nozīmes, ja nu vienīgi bēgot pēkšņi pagriezīsi pa kreisi vai pa labi(zilonis redz taisni), ieskrien mežā,tas pilns ar mērkaķiem, priecājies, ka viņi nebļauj, jo tad tuvumā būtu tīģeris, ko tālāk... utt, utt - tā jau cita INDIJA IZMANTOJU:apraksti, grāmata Indija,ceļotāja veselības rokasgrāmata(labāk nelasīt), national geograpik(lidmašīnu katastrofas( ļoti palīdz),kalnu vadītāja daktera izrakstītās zāles ap 35Ls(kaut kāda drošības sajūta).