Kaads spontaans notikums iz shodienas! Jeb Pico(2350m)!

Ieprieks atvainojos, ka rakstiisu ne ar iipashi pareizajiem burtiem, bet taa nu ir sanaacis, ka shai datoraa nav atradusies vieta ne latvieshu, ne chehu valodai. Taatad, pieceelos gultaa, uz Faial salas, kaa vienmeer, 7:15 riita agrumaa. Tuudal pat atcereejos, ka shodien, pateicoties veiksmiigai darbiibai nedeelas garumaa (ieskaitot lieliski padariitu darbu pagirainajaa otrdienaa), man ir pieskirta briivdiena. Mans praats apmaacaas, jo ko gan lai es iesaaku piektdienaa bez darba! Taa nu apbeedinaats es vaartiijos pa gultu veselu stundu liidz leeni pieceelos, aizvilkos liidz virtuvei, nedaudz iestuukjeeju maagaa kaut ko liidziigi brokastij. Ja godiigi, man sagaadaa gruutiibas eest brokastis tik agri. Man patiik ap 10.00 vai biski peec. Kad ir nedaudz pastaigaats. Bet nu labi, ne par to ir staasts. Peec brokasts paveeru nedaudz aardurvis, lai paraudziitos uz Pico salu un kalnu taa varenumaa. Un manu prieku - nav redzams nekas. Salu un kalnu ir ieskaavushu druumi, gandriiz melli lietus un negaisa maakonji - taatad, radiits lai beidzot iekarotu taa virsotni, kas ir prasiijusi daza laba un daza slikta cilveeka dziiviibu vai tikai veseeliibu. Praamis uz Pico ir 9:00 taadeel man nav laika sagatavoties, kas pa rokai , tas mugurenee un hops! - lejaa uz ostu. Uzkaapjot uz praamja mana sirds jau saaka drebeet, jo 2350m veel ne reizi nav pievareeti - ir bijis Rigi kalns Shveicee, dazas virsotnes Kanaariju salaas, bet ne dizjaas Portugaales augstaakaa virsotne! Jutu, ka ir jaabuut piedziivojumam. Tiesa, zeel, bez fotoaparaata, bet tas nomierinaaja, jo labaakie piedziivojumi allaz ir bez taa. Cels no Hortas Faial salaa liidz Madalenai Pico salaa prasa nieka 30 minuutes un jau 9:30 juutu zemi zem kaajaam. Taakaa esmu apsoliijies draugiem buut atpakal liidz plkst. 17.00, man nav daudz laika un tuudal pat traucos uz tuurisma info ofisu, lai uzzinaatu, vai laika apstaaklu deel ir atlauts kaapt. Atbilde ir : Yes, Mr. Gunnarson, vari dariit ko vien veelies, taadeel traucos uz veikalu nopirkt 1.5l pudeli uudens, riekstus, Lion shokolaades batoninju un kaut kaadus shokolaades cepumus. Peec tam centos atrast celju, kas mani vestu tik aukshup un auksup, bet Tavu nerazju! Vieteejie saceelushi savaas jaukaas maajinjas tik haosiaali ap centra dalju ar taaadaam mazaam ielinjaam un maziem viinogulaaju daarzinjiem, ka speeju atrast savu celju tik peec 40 minuushu klainjoshanas. Un ne shii nerazja vien mani piemekleeja. Arii laiks saaka noskaidroties un viss mans ekstreemais paargaajiens saaka izzjuut kaa rasas laases ap 10:00 no riita. Lai nedaudz paceltu adrealiinu turpat devos aprunaaties ar kaadu aazi. Isstu aazi ar ragiem. Taa teikt, pabadiities, bet tas centaas no manis atkratitiites kaa parasti es censhos atkratties no piedzeerushaas urlas, taadeel vien turpinaaju celu. Mans cels veda mani taisni augsup. Tas ir labi, bet piepuule un loti mitrais gaiss man izsviedreeja ne pa jokam, taadeel jau saaku uztraukties par uudeni. Peec 5-6 km gaajuma mani beidzot uzneema kaads pavecs fermeris tik pat pavecaa Toyotas pick upaa. Ar manu loti, loti primatiivo portugaalu valoda sarunaajaamies par goviim, laika apstaakliem, skaisto dabu un citaam jaukaa lietaam, par kuraam vari sarunaaties ar jauku, pavecu viiru vecaa salmu cepuree un Toyotaa. Saruna gan vareetu izklausiities aptuveni saadi: Luuk, mana govs! - Aha, govs.... Luuk, skaists kalns ar govi! - Aha, kalns,govs.... utt. Lai gan pavecajam viiram nevajadzeeja doties tik taalu, vins aizveda mani liidz pashai kalna baazei un mans kaapiens vareeja saakties. Baazee, pirms manis izvadiishanas, man izrakstiija atlauju, paskaidroja labas manieres kaapjot, paraadiija drosiibas filmu un pirms durvju aizveershanas aiz manis apjautaajaatas vai man ir pietiekoshi daudz uudens, shokolaades un cigareshu. Ok, par uudeni es jokoju. Plkst. 11:05 mans kaapiens saakaas. Viss cels ir sadaliits 45 posmos liidz kraaterim, katrs atziimeets ar stabinju, plus veel kaapiens no kraatera liidz patiesajai virsotnei, kas ir pati staavaakaa dalja. Pirmie 10 posmi ir saliidzinoshi gari un staavi, taadeel biju jau nobijies par savu nogurumu un bezspeeku, tacu taalu , taalu augsaa ieveeroju kaadu nelielu cilveeka grupinju, kas dodas augsup. Tas deva man speekus turpinaat celu un apdziit vinjus. Pietam, laiks beidzot kluva apmaacies, dreegs un veejains. Tiesi tas ko veeleejos. Pie 20 atziimes jau speeju ieveerot savu progresu redzot, ka starpiiba starp mani un grupu saruuk, turklaat, lejup devaas kaads paaris, kuru prieksaa neveeleejos izskatiities peec iesaaceeja. Tas mani motiveeja virziities veel aatraak, kas nenaacaas viegli deel staavuma un lielajiem sacieteejushaas lavas akmenjiem. Pie 24 stabinja, taapat kaa pie 12, ietureeju 5 minuushu pauzi. Taads bija mans leemums, pie katriem 12 ietureet pauzi. Liidz 36 stabinjam satiku veel dazas grupas, kuras bija naksnojushas teltiis kraaterii, un nu devaas lejup. Pie 35 stabinja beidzot satiku grupu , kuru centos apdziit. Vinji bija noleemushi atpuusties. Taa bija gjimene- teevs, maate un divi, aptuveni, 8 un 10 gadus veci beerni. Taatad, nekaads lielais gods nebija vinjus apdzit. Turklaat vinji skatiijaas uz mani itin diivaini. Varbuut mana aatruma deel, varbuut taadeel, ka bija franchi. Lai nu kaa, uz shiem skatieniem atbildeeju ar vaardiem: Nee, paldies, es censhos iztikt bez pauzeem! - Un tikai tad es pamaniiju, ka 36. stabinsh ir turpat, netaalu, tik viegli saredzams! Nu neko, buus jaaiztiek bez shiis pauzes, taadeel devos raitaa solii uz prieksu, tik taalu , lai franchi mani neredzeetu. Pie 39. stabinja sajutos droshi, apseedos un saaku grauzt riekstus kas likaas tik gardi, kaa gardaakie rieksti pasaulee. It iipashi lazdu. Bet Tavu negalu! Dzirdu naakam kaadu grupu lejup, taadeel aatri, aatri sataisos un turpinu iet! Neviens nedriikst redzeet, ka Gunaars atpuushas! Starp 40. un 41. stabinju caur miglu pamaniiju divus cilveeka staavus, kas likaas nokliidushi no takas, taadeel uzkliedzu vinjiem un tie no paarsteiguma nokrita no klints. ok, iisteniibaa vinji jutaas pateiciigi un apmainiijushies dazjiem jokiem, turpinaajaam savus celjus - es augsup - vinji, lejup. Tad pienaaca 45. stabinjsh un skatam paveeraas kraateris. Vispaar jau nekas iespaadiigs tur nepaveeras maakonju deelj. Labi, ja 20 metrus taalu vareeju ko redzeet bet sajuutas riktiigaas. Melnbalti akmenji, peleekie lietus maakonji turpat pie deguna, (vispaar sajuuta kaa melnbaltaa bildee) un nedaudz baisaa skanja no veeja. Devos kraatera ieksienee, lai atrastu celju uz iisto virsotni, kas nebija saskataama. Tacu peec dazju minuushu klainjoshasnas uz mirkli noskaidrojaas. Bet tikai uz tik iisu mirkli, lai saprastu, ka esmu tur pat pie taas pakaajes- staavs un augsts! Daudz nemeegjinot atrast kaadu celinju, vienkaarshi saaku kaapt auksup, kas saakumaa nenaacaas viegli deel traki irdenas pamatnes, bet sasniedzot pusi no virsotnes, palika vieglaak, jo vareeju tverties pie riktiigas klints, un peec dazju minuushu raapshanaas - hop, tur jau tas ir betona podests, kas liecina par virsotni un mazs Polijas karogs uz taa. Jaa, polji ir visur. Pulkstenis raada 13:03 - taatad tieshi divas stundas! Loti, labi, jo tuurisma gidaa paredzeetas 3 stundas augsup un 4 lejup. Noseedeeju tur liidz 13:25 eedot garsiigaakos riekstus pasaulee un izbaudot pilniigu diskomfortu - stipru veeju, lietu un auk/gstumu. Un tad saakaas mans trakais skreejiens lejaa! Ok, pirmais posms, tikt lejaa no virsotnes nebija skreejiens. Iisteniiba Pico kalnaa par skrieshanu vari aizmirst. To vari aizstaat ar leekaashanu. Taa es to arii aizstaaju. Ik pa laikam balanseejot uz krishanas robezas, jozu lejaa kaa traks apdziidams dazas grupas kuras sastapu kaapjot augsup. Vienu reizi arii kritu, bet ne saapiigi. Tiesi taa, lai nomierinaatos un saprastu, ka seit jokot nedriikst. Bet peec dazaam minuuteem tas ir aizmirsts un traucos lejup cauri turpat necauredzamajiem maakonjiem un speeciigajam lietum. Jaa, esmu cauri slapjs un arii takas kluvushas slapjas un slidiigas, kas paliidz paarvietoties lejup pat aatraak. Pie 21. stabinja esmu nokjeeris paari, kuru izglaabu no aizkliishanas ejot augsup. Tas ir taads jauks paaris no Niiderlandes (interesanti skan - jauks paaris no Niiderlandes, bet tas ir iespeejams), parunaajamies un norunaajaam njemt taxi kopaa no baazes liidz Madalenai. Turklaat arii vinji cer paspeet uz praami plkst. 16:00. Bet peec 5 minuushu kaapshanas es no vinjiem atvadiijos un pateicu, ka gaidiishu vinjus lejup. Plkst. 14.45 ierados baazee kopaa celjaa pavadiidams 3 stundas un 45 minuutes, pilniigi izmircis un laimiigs. Nokaapu lejaa, noskalojos, izvilku tiiru kreklu un devos uz baaru iemalkot capuchiino. Saaku sarunu ar kaadu austrieti un liidz briidim, kad ieradaas dutch paaris, bija jau sarunaats auto liidz Sao Mateus, kur buutu vieglaak, aatraak un leetaak nokert taxi. Bet celjaa runaajot, soferis noleema muus aizvest liidz Candelariai, kur nokert taxi buutu veel vieglaak, veel aatraak un veel leetak. Bet ja jau esam Candelaria, tad jau var aizvest arii liidz Madalenai. Un taa, ieradaamies Madalenas ostaa 15:51, lai izbaudiitu 30 minuutes garo celju liidz Hortai veejainajaa aizmguruses kabiinee kur ik pa laikam ieslaacas Atlantijas okeaana uudens atsauktdams sviedru garsu. Sis nebija staasts par to cik aatrs es biju, bet gan par to, cik labi ir dazreiz buut spontaanam un izbaudit to, kas ir apkaart, nedaudz riskeet, lai ieguutu lieliskas emocijas, un justies izpumpeetam, slapjam un laimiigam, lai vdazas stundas veelaak vareetu ielaisties diivaanaa, lasiit zinjas, ka Girgensons ir nosleedzis 3 gadu liigumu ar Sabres unjust kaa kakjeens murraa pie manaam kaajaam.