Piedzīvojumi iekš un ap Open`er 2012

Open`er Festivāls:

Startējam 4tajā pēc 8iem no rīta. Pie Rīgas HES paņemam pārējos līdzbraucējus un braucam tālāk. Viss iet normāli, bet tad kādus 360km no Gdiņas gandrīz pilnībā pazūd auto bremzes. Apstājamies un redzam ka labā aizmugurējā riepa visa bremžu eļļā. Griežamies rinķī un braucam atpakaļ uz pilsētu caur kuru tikko bijām izbraukuši. Tur kautkādā riepu servisā 2 onkuļi saka, lai sekojam šiem. Tad nu piebraucam pie viena servisa, šie parunājas, bet nekā, saka lai sekojam tālāk. Otrajā servisā mēģina sataisīt auto. Liekas ka viss būs pilnīgā kārtībā, bet kad meistars beidzis darboties, prasam vai viss būs kārtībā? Meistars šūpojot galvu atbild: "Ņea, brauciet ļoti uzmanīgi!” :D Meistars ir salabojis tikai to lai bremzes nepazustu pilnībā, bet tās joprojām strādā diezgan slikti. Tikai kad pedāli nospiež līdz pašam galam, tad tās sāk strādāt un arī krietni vājāk kā parasti. Tā nu brālēnam bija super uzmanīgi jābrauc, lai nobremzētu laikā. Un protams kā bremzes saplīst, tā braucot pār ceļu pārskrien kaķis, tad uznāk nenormāls lietus un vēl kāds sīkaisgandrīz paliekas apakšā zem priekšā braucoša busiņa, labi ka ne mūsu auto priekšā, jo mēs visticamāk nenobremzētu... Vēl arī pirms paša festivāla sākas ļoti liela migla. Vēl tik vienīgi sniega nebija. :D Bet nu mazliet pirms 22iem esam festivāla teritorijā. The Kills esam nokavējuši, bet vēl jāpasteidzas lai paspētu uz Bjork. Tad nu ejam uz Ieeju, līdz kurai jādodas pārsimts metrus pa ļoti grumbuļainu pļavu. Bet tur mums pasaka ka jāiet apmainīt biļetes pret aprocēm. Ejam mazliet atpakaļ, bet tur mums pasaka, ka viņi liek tikai parastās aproces, kempinga aproces dod citur. Beigās sanāk ka jāiet vismaz kāds 1km atpakaļ uz pašu teritorijas sākumu. Tā nu no Bjorkarī sanāk nokavēt 30 minūtes. Bet tā kā koncerts ir apmēram 1:30h tad tāpat redzam pietiekami daudz un koncerts ir lielisks. Talāk skatamies kur paēst. Uzzinam ka jāapmaina nauda pret kuponiem par kuriem var nopirkt ēdienu festivāla teritorijā. Kamērbrālēns maina naudu uz kuponiem. Es paklausos New Order uz ratiņkrēslu platformas, kura atrodas diezgan tālu no skatuves un skaņai tur ir paliela atbalss. Ātri saprotu ka vairāk tur neko neklausīšos no koncertiem. New Order arī man patika tikai dziesma Crystal un vēl viena coverdziesma, pēc kādām 4. dziesmām dodamies tālāk. Jāiet Tent skatuves virzienā, Kura atrodas pašā otrā galā un no Main skatuves (kura atrodas pie pašas ieejas) vispār nav redzama. Attālums starp abām skatuvēm ir ap kādiem 3km, varbūt mazliet mazāk. Aizejam vēl paēst pirms Orbital. Tuvojas 1:30 un ejam uz Orbital. Tiekam mazliet pūlī, kur varu redzēt ekrānu, bet skatuvi gan ne. Koncerta laikā gan lēnām virzamies tuvāk skatuvei, beigās jau esam kādus 5m no skatuves. Un beidzot mans lielais sapnis, kādreiz redzēt Orbital dzīvajā ir piepildījies! Koncerts arī kļūs par manu vislabāko koncertu visā festivālā. Iespējams par labāko koncertu manā mūžā. Koncerta vidū gandrīz neticas ka es tiešām te esmu ieradies! Lai gan redzēt ļoti labi neredzu visu bet brāļus Hartnolus redzu un arī redzamība kļūst arvien mazāk svarīgāka, jo arvien vairāk iekarstot nav laika neko skatīties, ir jādejo! :) Pēc Orbital dodamies uz autostāvvietu, no savas mašīnas mazliet tālāk ieraugam busiņu ar LV karogu, tad nu dodamies iepazīties. Beigās ar šo kompāniju arī visvairāk notusējam. Mazliet patusējot ar Latviešiem, dodamies visi pie mūsu mašīnas un tālāk pie diezgan trakas poļu kompānijas. Mūziku gan šie diezko labu neliek savā auto un skaļums ir tāds ka skaņu kropļo un tā griež ausīs, bet paši poļi draudzīgi, iepazīstamies visi. Lielai daļai poļu angļuvaloda gan ir ļoti sliktā limenī, kāda poliete pat nezināja kur ir Latvija, tas gan pamatīgi nošokēja, mēs prasījām kā gan var nezināt gandrīz vai kaimiņvalsti? Beigās visa nakts paiet sarunās par visu ko, brālēns ap kādiem 7iem no rīta izdomā, ka laikam jāiet meklēt kur telti celt. Pēc pirmās apskates atnāk atpakaļ un saka ka nezin kur vispār var telti uzcelt jo visu ap un starp esošajām teltīm ir nenormāla dubļu zampa. Bet otrajā piegājienā tomēr atrod pašā teritorijas stūrī tīri labu vietu uz kuru arī nav tik traki dubļi, tikai mazliet pie ieejas. Tad nu 9:30 izdomājam, ka laikam būtu jāaiziet arī pagulēt. :D Ejot gulēt redzam ka daudzi jau mostas un lien ārā no teltīm.

Otrā diena: Pāris stundiņas paguļam un ceļamies, jo teltī tāpat ir tik karsts ka nevar vairs izturēt. Jau kad ieradmies festivālā, sapratām ka jau nākamajā dienā jābrauc un jāmēģina salabot bremzes, jo atpakaļ ar tādām neaizbraukt. Tad nu aizbraucam uz Gdiņas informācijas centru kurā pasaka Hondas autocentra atrašanās vietu un arī kur varētu līdz jūrai aizbraukt. Kamērservisā labo mašīnu, brālēns Dāvis paliek pie mašīnas, es ar pārējiem 2 līdzbraucējiem dodos līdz veikalam. Beidzot mašīna ir kārtībā, esam nopirkuši arī kautko brokastīm un braucam līdz jūrai. Pie jūras lai tiktu izrādās ir jānokāpj pa ļoti stāvām trepēm, jo krasts ir ļoti stāvs un augsts. Puiši protams nepadodas un nes mani lejā pa trepēm. Itkā ar to jau nebūtu gana, izrādās ka vēl jāšķērso kautkāda pārplūdusi taka, kura vienā vietā ir dziļumā gandrīz līdz ceļiem. Tieku pārnests arī tai pāri un beidzot esam pie jūras. Paēdam brokastis, kas notiek 6os vakara. :D Kā vēlāk izrādīsies, agrākās brokastis mums būs 15os. Kamēr sēžam pie jūras, no jūras sāk celties migla. Tāda migla jau bija ap visu gdiņu, iepriekšējā vakarā. Migla tāda, ka pirms tajā iebraucām, likās ka vienkārši ir tur viss apmācies un līst. Migla visu padara mitru un arī ir diezgan vēss un beidzās tā ap kādiem 12iem no rīta. Un nākamajā dienā ap 7iem vakarā jau atkal tā bija klāt. Bet pie jūras, puiši tomēr izdomāja nopeldēties, lai gan dēļ miglas galīgi vairs nebija silts. Bet nu pastumjot mani pa smiltīm līdz pārplūdušajai takai sasildas un tad fiksi iet nopeldēties. Kā ielien ūdenī, arī glābējs nosvilpjas ka dēļ miglas vairs nedrīkst peldēties. Tieku uzstiepts atpakaļ pa trepēm augša un braucam atpakaļ uz festivāla teritoriju. Teritorijā dodamies pie Latviešiem, līdz visi sataisas doties uz moderno klasisko mūziku - Penderecki/Greenwood. Es ar brālēnu par laimi teritorijā varu tikt ar kādu brīvprātīgo darbinieku pa asfalta ceļu, kur ir dažādas apsargu telpas un arī piekļuve main stage. Brīvprātīgajam paprasam cik vispār ir cilvēku festivālā, šis saka 80 - 90 000 :) Pēdējā dienā gan izskatījās ka ir vēl mazliet vairāk. Pārējiem ir jābrien pa pļavu un tad vēl visai Main stage apkārt uz kreiso pusi, jo tur arī ir visas ēšanas un arī pārējās skatuves ir gar asfalta ceļa abām malām. Modernā klasiskā mūzika ir baigi trakā, mazliet paklausamies un ejam uz Jamie Woon. Kurš atkal ir otrā teritorijas galā - Tent skatuvē. Bet kad aizejam tad baigi tuvu nevar tikt pie skatuves, bet arī mazliet paklausoties saprotam, ka par saldu tas džeks tomēr dzied, lai gan pati mūzika ir tīri ok. Tad nu dodamies prom. Aizejam paēst. Tad vēl aizgājām beidzot uz Beats skatuvi un tur tieši gāja labs Drum&Bass, padejojām, bet tad jau bija jādodas uz Main skatuvi, kur Justice sāka uzstāsies 00:00. Uz Justice koncertu skatuves esam pašā priekšā, pretī labāspuses ekrānam. Koncerts vēl nav sācies, kad no priekšas vidus tiek aizvesti prom pa kādam cilvēkam. Tad sākas koncerts un sargi vienu pēc otra pavada cilvēkus uz malu. Puse no tiem ir crowdsurfers, bet pārējie ir vainu savainoti vai pārkarsuši, jo priekšā ir ļoti liels spiediens un arī karstums. Dažus pat aiznes uz nestuvēm. Vienā brīdī jau rodas mazliet uztraukums, bet tākā esam mazliet vairāk uz malu, tad tur nav tik traki. Bet arī es sēžot kad visapkārt ir cilvēki,brīžiem jutu tādas izjūtas, itkā milzīgs ventilators no aizmugures pūstu karsto gaisu. Virs pūļa pašā vidū vispār esot tvaika mākonis bijis redzams. Bet nu koncerts ir ļoti labs un pūlis riktīgi lēkā līdzi, kas protams rada vēl papildus lieliskas izjūtas! Beigās Justice lieku kā 2o labāko koncertu pēc Orbital. Otrajā naktī gulēt aizeju ap kādiem pus 5iem, jo kājas ir nosalušas. Dodoties uz telti pēkšņi sākas baigais vējš, zibeņi tālumā un drūmi mākoņi. Tikko es tieku teltī, tā sāk lietus līt sanāk man perfect timing. :D Šajā naktī izguļos ļoti labi, jo brālēns vēlāk atnāk gulēt un no rīta gaidīju kamēr šis ar izgulēsies.

Trešā diena: Šoreiz braucam uz Gdiņas centru. Brokastis ēdam kādā itāļu ēstuvē, pasūtam visi lazaņju. Pēc tam dodamies mašīnas virzienā, bet pa ceļam ieraugam strūklaku. Ārā arī ir diezgan karsts. Un tākā festivāla teritorijā uz dušām tikt ir ļoti grūti dēļ nenormālajiem dubļiem un ļoti garajām rindām, tad puiši izdomā pastaigāties pa strūklaku kā to tur dara sīkie bērni. Pēkšņi sāk sarasties ap strūklaku daudz vairāk cilvēki un arī pašā strūklakā cilvēku skaits palielinas. Beigās izdomā arī mani iecelt strūklakā :D Apbraucu rinķi un vēl mazliet pabraukājos. Tad jau arī dodamies atpakaļ uz festivāla teritoriju. Dodamies uz Bloc Party koncertu 20:00. Koncerts ļoti labs, spēlēja arī dziesmu Banquet, ar kuru es šos sāku klausīties. Koncerta laikā pēkšņi parādās liels vējš un tāds drūms, bet ļoti iespaidīgs mākonis sāk nākt virsū. Kad tas ir jau gandrīz klāt, taisamies jau mukt zem jumta kautkur, bet var redzēt ka no tā nelīst. Tad nu palikām un tā ar tas ātri pārgāja pāri. Pēc Bloc Party devāmies drusciņ paskatīties Public Enemy, tur gan sanāca pabūt tikai kādas 10 minūtes. Bet tad es tā koncentrēti tur ietusēju. :D Uzreiz kā pienācām, pagriezu cepuri uz sānu un laidu vaļā. :D Grupā nu jau riktīgi onkulīši, bet tāpat laida uz pilnu klapi! Bet nu tad arī devāmies tālāk uz M83, kas uzstāsies 23os. Tiekam diezgan tuvu pie kreisās puses ekrāna Tent skatuvē. Pirms koncerta mazliet parunājos ar poļu meiteni Paulu, viņa pēc tā, kad uzzin, ka es pāri par 800km esmu braucis uz festivāli paķircina mani ar to, ka pati dzīvo Gdiņā un 20km no festivāla norises vietas. :D M83 koncerts gan bija mazliet īsāks apmēram 1h, bet to es lieku kā 3šo labāko visā festivālā. Šajā koncertā gan liela daļa ļoti slapji bija, jo bija ļoti silts vakars. Kā beidzās M83 koncerts, uzreiz sākās cardigans, bet tākā tas bija pašā otrā galā un gribējās arī paēst, tad turp nedevāmies. Bet paēduši aizgājām uz nākamo Tent skatuves izpildītāju - Julia Marcell, īsti gan nezinājām kas tā tāda. Bet beigās koncerts bija arī ļoti labs, tā poļu māksliniece, bet pamatā dzied angliski un viņai ļoti laba balss, vienā dziesmā ļoti atgādināja Tori Amos :) Pēc koncertiem atkal devāmies pie latviešu busiņa un gulēt aizgājām ap pus 6iem.

Ceturtā diena: No rīta domājām jau 11os celties un braukt uz Sopotu un Gdaņsku. Bet pamostoties 11os, ārā lija lietus, ap 12iem beidzās un tad arī cēlāmies. Nu jau dubļu bija vēl krietni vairāk visās malās. Aizbraucām mēs līdz Gdiņas robežai, lielveikalā saprikām pārtiku un braucām līdz jūrai, zālītē ar skatu uz molu paēdām un aizgājām pasēdēt uz mola, bet ilgi izturēt tur nevarēja, jo bija ļoti karsti saulē. Tad vēl aizgājām citā vietā pie jūras pasēdēt un braucām atpakaļ uz festivāla teritoriju. Tajā dienā 20:00 bija Mumford and Sons, festivāla teritorijā bijā 19os, bet sāka līt lietus, vienu brīdi jau pavisam viss nomācās un likās, ka viss vakars būs lietains, bet pirms 20:00 jau parādījās gaišums pie apmales un devāmies uz koncertu kamēr mazliet vēl līņāja. Kad koncerts sākās, lietus drīz beidzās, bet fonā joprojām pa brīdim zibeņoja. Pats koncerts bija ļoti labs, bet brīžiem priekš manis par mierīgu tās dziesmas bija. Bet mūzika ļoti augsta līmeņa. Pie tam solistam bija lauzta roka, bet viņš 2 dziesmās pat ģitāru spēlēja! Diemžēl Bat For Lashes bija 21os, un Mumford and sons mazliet kavējās, līdz ar to nevarēja paspēt uz Bat For Lashes, tas žēl, bet nevar īsti sūdzēties redzot tik daudz izcilas grupas. Tad nu es paliku tur pat uz Mars Volta. Biju atkal pie labās puses ekrāna. Brālēns pēc 2 dziesmām aizgāja skatīties Janelle Monáe, mani vairāk tomēr Mars Volta interesēja. Tā no viens pats tur iztrakojos pie Mars Volta. :)Man tieši gribējās kādu trakāku grupu ar ģitārām, tad nu šie bija tieši tas kas vajadzīgs. Pēc Mars Volta atkal paliku uz vietas un gaidīju The XX. Ja uz Mars Volta bija salīdzinoši maz cilvēku, jo pēc Mumford lielākā daļa devās prom. Tad uz The XX atkal saradās ļoti daudz cilvēki. Koncerts bija ļoti labs, bet man sāka nākt virsū baigais lūziens, jo viņiem ļoti mierīga mūzika un bija karsti pūlī iekšā. Koncerta laikā sapratu, ka viss man vairs nav enerģijas iekšā. Šķiet ka priekš manis 3dienu festivāls būtu labāks variants. Nu arī festivālu nobeigt ar tādiem mierīgiem nez vai bija prātīgi, bet es jau nezinu, varbūt viņi nevarēja citā laikā uzstāties. Tad nu pēc The XX aizgājām vēl paēst, pa ceļam sastapām meiteni no latviešu kompānijas. Un tad vēl mazliet aizgājām uz Beat skatuvi, bet nu man vairs galīgi nebija spēka dejot. Tā nu drīz devāmies pie latviešu busiņa. Tur mazliet parunājos, bet brālēns tikmēr gāja vākt nost telti, jo mēs izdomājām jau naktī braukt mājās. Katrā ziņā pārējie latvieši domāja ka neesam diezko normāli. Jo pus ceļu uz turieni gandrīz bez bremzēm braucām un atpakaļ pa nakti. :D Bet nu ap kādiem 5iemizbraucām. Pēc stundas benzīntankā brālēns pagulēja 15min. Tad pēc pāris stundām pabrauca kādu laiku viens no līdzbraucējiem un tad jau brālēns arī atlikušo ceļu nobrauca. Rīgā bijām ap 15iem un Suntažos kautkur ap 17iem.