Roadtrip day 8

Tātad, vakardienas vakars turpinājās ar to, ka pasēdējām apartamentos terasē un iedzērām viskiju. Izdomājām iet uz Vodices centru patusēt. Sataisījāmies un maucām tusēt. Lēni rāpojot, aizvikāmies kādās 40 minūtēs. Baloo, uz kurieni iepriekš bija paredzēts iet, bija nenormāli pārpildīts, tapēc izdomājām paiet mazliet atpakaļ uz barčiku, kur gājām garām un dzirdējām tādu labu, mūsdienīgu klubu mūziku. Paņēmām litru Long Island Ice Tea. Paprasīju oficiantam, vai nevaru norēķināties Eiro valūtā, un čalis teica, ka var, tikai kurs būs mazāks nekā maiņas punktos. Reāli sanāk, ka pie viņiem izmainot 50 eiro es zaudēju tikai kādus 2 ls attiecībā pret to, ja es valūtu mainītu maiņas punktā. Laba ideja ir tur, ka reāli ir tā, ka bārs Eiro nepieņem, bet čaļi paši savu naudu tev samaina pret Eiro. Itkā tu zaudē 2 ls, bet tev nekur nav jāiet, ērti un labi gan tev gan viņam - tev ērtības, viņam neliels čajs sanāk. Pasēdējām, izdzērām kokču un izdomājām doties tālāk - dziļāk centrā. Tur, kur pa dienu ir tirdziņš - pa nakti pārvēršas par klubu un bāru paradīzi :D Nu tad izdomājām ieiet OPIUM klubā/bārā - tur praktiski visi ir tādā stilā. Paņēmām vēl vienu litru tā paša Long Island, bet šeit viņš viņu uztaisīja nu nēnormāli jaudīgu !!! Pie kluba dejo kādas 6 meitenes, kas iesauc klientus klubā. Visas jaukas, runātīgas un smaidīgas, nav kā LV. Riktīgi jautra atmosfēra, visi tusējās, izklaidējās un priecājās par dzīvi. Tā kā bija plkst 03:00 un mums 06:00 bija jāceļās, izdomājām doties uz māju pusi. No rīta pamodāmies, sakravājām mantas un devāmies uz Budapeštu. Nobraucām ap 700 km. Ap plkst. 13:00 izdomājām, ka vajag iegriezties kādā tuvākā pilsētā pusdienās. Atradām kartē kautkādu nostūri, nobraucām no bāņa un apstājāmies restorānā. Viesnīca ar zolīdu restorānu. Protams angliski neviens neko nečirī, tu viņām kautko skaidro, viņš mauc tikai savā valodā, viņam vienalga. Nu tad galu galā pasūtījām zupu un otro ēdienu. Pasūtot frikadeļu zupu atnesa zupu, kurā bija viena milzīga frikadele - kotletes lielumā, par to pasmējāmies :D Tad, kad bijām paēduši, paprasījām rēķinu. Es viņam saku : Can we get bill ? Viņš kautko pārprata vai arī visdrīzāk pārteicās un ar tādu dīvainu izteiksi pateica : BYE ? :D:D :D Riktīgi ierēcām par čali, un čalis nesot prom traukus pats rēca :D Nu tad samaksājām par pusdienām. Izdevīgāk ir maksāt ar karti, jo čekā bija kautkādi 12.50 eiro, a no kartes man novilka tikai 7.5 ls kautkur. Aizmirsu pateikt, ka robeža starp Horvātiju un Ungāriju kārtējo reizi bija simboliska. Piebrauc pie tantes, iedod pases - viņa uztaisa skatu, itkā viņa paskatās bildes, bet reāli piefiksējām, ka vienu pasi atvēra pat nepareizu lapu. Atdeva pasi un viss - laimīgu ceļu, esam iebraukuši Ungārijā, pat neprasīja, lai bagažnieku atveram. Nu tad iebraucot Budapeštā bija sajūta itkā esam vai nu Baltkrievijā vai nu Padomju Savienībā :D Visas vecās mājas, autobusi - vecie Ikarusi, vecie tramvaji and so on. Bet, kad iebraucām pašā centrā, bija jau savādāk - skaisti tilti, pilis un ēkas. Ievācāmies viesnīcā - riktīgi laba viesnīca, ar svaigu remontu/ virtuvi katrā numuriņā, mums ir terase, WIFI, iekļauts pazemes pārkings, no Budapeštas centra 1km. Un tas viss tikai par 50 eiro diennaktī - divvietīgs numurs. Un kačājot vakarā filmu, lai nav garlaicīgi, netam ātrums kačājot torrentā filmu Bitcometā parādīja 9000 kb/s. Sanāk ka man mājās ir 18x vājāks nets :D Vienīgais, ka izejot uz balkona pretī ir tiešām vietējais ghetto kā to rāda filmās. Viens liels garš balkons iet caur visiem dzīvokļiem un viens čurbans auklē bērnu, otrā logā kautkas bļauj, citā nostūrī dzer alu vai kautkādu vietējo ļergu, kautkas mazgā veļu :D .. Pagulējām pāris stundas pēc ceļa un ap 9 izvilkāmies uz pilsētu. Pats debīlākais bija, kad izejot no viesnīcas, recepcijā pasaka - okey, bye, but be safe. Uzreiz zūd tāda drošības sajūta un liekas, ka pilsētā vieni gopņiki. Domājām, ka iesim tusēt uz kādu klubu, pat jau izgūglējām, kas un kur atrodās. Bet dodoties pa vienu no gājēju ielām radās tāds nelabs iespaids. Uz katra stūra stāv kautkādi "mutnie" čaļi, kurš vai nu grib pārdot kautkādu mēslu tev, vai nu skatās kurš turīgāks vai kautko tādu - karoče pilns ar gopāriem. Karoče tā tauta mums īpaši neieviesa uzticību un pārgāja gribēšana kautkur īpaši tusēties. Ejot pāri vienam no vairākiem tiltiem redzējām nenormāli garu atpūtas kuģi, ar kuru var braukt apskatīt pilsētu un vispār pilna upe un krasti ar tiem aspkates prāmjiem. Pati pilsēta smuka, tikai tā tauta mums gan nepatika. Bija doma kādreiz braukt tieši speciāli uz Budapeštu, bet tādas domas vairs nav, neieteiktu, tikai tā, ja garām braucot kā mēs. Izstaigājām nelielu pilsētas daļu. Protams, kad jau satumsa, pilsēta izskatījās burvīgi - visur apgaismojums, viss spīd un laistās. Pafoķējāmies pāris vietās, izgājām tādu palielu apli un devāmies atpakaļ uz viesnīcu. Nepatika tas, ka ieejot vienā restorānā, paprasot vienkārši : Do you accept CREDIT CARDS ? Viņa pat uz to nemāk atbildēt un nesaprot, ko tu viņai saki - pat elementārākās lietas. Un vairākos veikalos kredītkartes arī nepieņem. Nu tad atpakaļceļā uz viesnīcu iegājām veikalā, jo nenormāli gribējās padzerties. Uzreiz piegāju pie kases, lai palūkot, vai ir kredītkaršu termināls - par laimi bija. Nopirkām minīšus un devāmies uz viesnīcas pusi. Iegājām viesnīca, paņēmām savas atslēgas un aizgājām pa saviem numuriem. Šodien tā pa mierīgo - noskatīsimies filmu vai vairākas - redzēs, kā būs ar miegu. Plānos ir izgulēties un rīt doties dažādu vietu apskati pilsētā, uzņemt pāris foto, protams nopirkt kādus suvenīrus. Rīt solās būt +35 grādi, šeit tas ir smagi, jo nav jūras, kur peldēt, kā mēs bijām pieraduši Vodicē - ej kautkur un gar to ielu iet jūra, iemeties jūrā, atvēsinies un laid tālāk. Rīt būs pārējais apskats un iespaidi par šo pilsētu, ja būšu kautko no šodienas aizmirsis, ielikšu rītdienas aprakstā. CIAO ;)