Amsterdama. Kāpēc man to neviens nepateica?

Pirms Holandes ceļojuma izrakņāju visu internetu, arī draugiem.lv, un vēl ceļojumu žurnālus. Jāteic, ka iegūtā informācija man nenoderēja galīgi nemaz. Toties to, kas būtu interesējis, uzzināju pusstundu pirms prombraukšanas no Amsterdamas.

Īsie iespaidi:

Amsterdama

Pilsētas karti var dabūt jebkurā hotel booking stendā. Vai hostelī. Un labāk jau nobukot naktsmītni pašam internetā, manējā izrādījās pašā centrā, tuvu kofīšopiem, bet tālu no ballīšu vietām :( Jāņem vērā arī, ka nedēļas nogalē cenas par naktsmītni krietni palecas.

Seksa muzeju var arī neapmeklēt, ja vien neesi tīnis, kas neko vairāk kā savu krāniņu nav redzējis.

Spīdzināšanas muzejs arī atstātu kādu iespaidu varbūt vien tad, ja tas būtu interaktīvs, teiksim, ar iespēju uzsēdināt kādu no grupas uz mieta.

Sarkano lukturu kvartālā pa dienu strādājot resnas un nolietotas prostitūtas. Toties pēc tumsas iestāšanās tur ir īsts skaistumkonkurss. Nopietni! Missenes nobāl!

Audiogids mākslas muzejos ir super lieta. Rembranta namā tas sniedz aizraujošu ieskatu par laikmeta garu. Turpretī Van Goga muzejā sāku nepacietībā dīdīties jau katra audiofaila vidū – protams, stāstījums diezgan pamainīja manu priekšstatu par šo mākslinieku, tomēr bija pārlieku stiepts un bez tekstiem “glezna ieturēta pelēkās krāsās, tajā attēloti pieci cilvēki” varēja arī iztikt.

Sajūsmināja, lūk, šis mākslas leļļu veikaliņš. Iesaku! www.outlandstore.com (Zeedijk 22).

Turpat atradās reklāmiņa par alternatīvām ekskursijām (mani būtu interesējis grafiti) – www.alltournative-amsterdam.com

Un vēl es labprāt izmēģinātu www.black-bikes.com audiotūri, ja vien būtu to pamanījusi agrāk. Divriteņa noma uz 24 stundām 10 eiro.

Utrehta kā pilsēta man patika labāk par Amsterdamu – tāda mīlīgāka. Tomēr, ja uzskatāt, ka tūrisms – tā ir arhitektūras vērošana, tas Holandē nedarbojas, kā viņi paši saka: “Mēs esam pragmatiska tauta. Galvenais, lai mājā var dzīvot, bet vai tā piesaista skatu, vai no citām ar kaut ko atšķiras – tas jau ir nesvarīgi.”

Ja gribat apbraukāt vairākas pilsētas, ir vērts mēģināt noķert vilciena dienas biļeti ar atlaidēm (16 eiro un brauc, cik gribi), bet tur, kur es atradu to pārdodam, viņi diemžēl biļetes piegādāja tikai uz Holandes adresēm un pa e-pastu nesūtīja. Taču kaut kur kaut kad reizēm esot arī e-biļetes.

Eindhovena (wizzair lidostas pilsēta) ir garlaicības kalngals :) Taču tajā nupat notika grafiti festivāls – var aizstaigāt uz Insulindeplein jeb Berenkuil apskatīt mūru gleznojumus. Labprāt apmeklētu Ton Smits huis (http://www.tonsmitshuis.nl/) – karikatūrista māju ar karikatūru ekspozīciju, bet tā ir vaļā tikai trešdienās vai pēc telefoniskas vienošanās.

Brīvdabas muzejā nav ko darīt, ja vien tur tai brīdī nenotiek kāds nedēļas nogales pasākums. Vispār tas radīja iespaidu, ka senie holandieši dzīvojuši cauros šķūņos un segušies ar aitādām, lai nenosaltu. Skolasbērni gan izklaidējās uz nebēdu, beržot graudus starp akmeņiem, pinot prievītes, skaldot malku, metot ar greiziem pīķiem pa salmu cūkām un tamlīdzīgi.