Ssalamu 'lekum - Wa 'lekum salam Marokā!

2 nedēļas iepriekš izdomāts brauciens uz Maroku pilnīgā nesezonā no 21.decembra līdz 31.decembrim, BET nenožēlots, jo temperatūra tāpat bija +18-+20 C. Varbūt vienīgi nebija tik daudz krāšņo ziedu apkārt un peldēšanai nepiemērots laiks, bet bija labi. Maršruts Casablanka-Marakesh-Ait Benhaddou-Ouarzazate-Drā Valley - Agadir - Essouira - Safi -El-Jadida -Rabat - Casablanca. Jau iepriekš internetā tika noīrēta mašīna, neteikšu ka lēti 38 eiro dienā , labākais ieteikums ir aizbraukt uz Maroku un Kasablankā uz vietas noīrēt mašīnu - būs stipri lētāk, benzīns ap 1eiro litrā- uzpildstacijā tev ielies benzinu un vēl nomazgās logus :) Marokāni vai drīzāk lielākais vairums berberu (70% no iedzīvotājiem) ir diezgan laipni cilvēki, bet lai vinš tev būtu draugs ir jāiziet cauri tirgošanās likumam - vari arī neko nepirkt , tas nav obligāti , bet ja nopirksi tas būs vēl labāk - viņiem ir ļoti nozīmīgi, ka tu ar viņiem pļāpā un dalies ar domām, kā viens puisis no Safi teica vajag taisīt -conversation. Braucot uz Maroku ieteicamais un uzticamais padomdevējs LonleyPlanet grāmata, jo ja tu nerunā franču vai arābu valodā, tur var atrast nepieciešamās pamatfrāzes marokāņu-arābu valodā, vienīgi ar izrunu tā pagrūtāk :), bet tevi sapratīs un palīdzēs. Lielās pilsētās , kā Casablanka-Rabat-Agadir, nav īpaši ko darīt, kā jau lielpilsētās, bet tomēr redzēt tās vajag un katrā vietā tomēr var atrast ko tādu ko citur nē.Casablankā - vislielākā un ļoti iespaidīgā Hasana II Mošeja okeāna krastā. Rabatā - Chellah-senās Romiešu pilsētas drupas, kas ir ļoti sakopta vieta ar mandarīnu kokiem un smaržīgām eņģeļtaurēm,un kur pārziemo Latvijas stārķi :) kā arī balti-zilā vecpilsēta -Medina. Agadir - pilnīgi un absolūta package-tour cienītāju atpūtas vieta pie okeāna, lielas visnīcas un restorāni visas pludmales garumā , teikšu kā ir pilsēta bez šarma, bet tam jau arī ir sava vēsture, tā ir pilnīgi no jauna uzcelta pilsēta , jo 1960 gadā zemestrīce nopostīja iespaidīgu pilsētas daļu. Bet tā bija vienīgā vieta , kur dzirdēju sisinām cikādes-un tas man tīk :)) Marakesha - var izbaudīt īstu marokāņu virtuvi un tā ir vienīgā vieta , kur būtu ieteicams iegādāties suvenīrus, daudzās vietās ir fiksētas cenas, bet tas nenozīmē ka nevari tirgoties , tas pat ir ieteicams :) Obligātā vakariņošanas vieta - ēdienu tirgus- ļoti tīra vieta , diezgan lēti un ir ļoti garšīgi - tadžinas (dārzeņu un aitas gaļu sautējums), kuskuss dažādos veidos, brošetes, zivis un beigās saldā piparmētru tēja. Ļoti iespaidīgs ir ceļš cauri kalniem , neiesaku braukt naktī, jo tāpat neko nevar redzēt un ir diezgan bīstami. Ja saulains laiks tad noteikti ceļā cauri kalniem redzēsiet daudzus kalnu kristālu pārdevējus, vinji parasti stāv tādos asos līkumos un spīdina zaļus un rozā akmeņus, tas ir akmens vidū izveidojušos kristālus, krāsas jau ir iespaidīgas,paties. Viens no pārdevējiem skrēja pakaļ un teica 100,100!!!, mazliet piebremzējam mašīnu vinš atkal "ņem par 100" , sāku jau braukt prom "viņš jau kliedz 60 , tad 50 " nu pēdējais ko dzirdēju bija 20 :) Pavisam augšā kalnos , ir diezgan jau auksti un ir sniegs, ja tomēr ir vēlēšanās kaut ko iegādātie no kalnu tirgoņiem, tad var iemainīt preci pret apģērbu, cigaretēm vai kaut ko tamlīdzīgu...viņi pieņems visu ar lielu prieku. Marokā visur ir Kasbahi - nocietinājumi. Visvērtīgākais man šķita ko redzējām Ait-Benhaddou, tur arī tikušas uzņemtas kādas 20 filmas divas no tām "Jēzus no Nācaretes" un "Gladiators". Vislabākā vieta kur nakšņot ir viesnīca Hotel la Kasbah, cena 2 cilvēkiem 44 eiro, kurā ietilpst numurs, lieliskas vakariņas !!!! zupa, omlete berberu gaumē,tadžina, piparmētru tēja vai kafija vai alus un mandarīni un + vēl brokastis - ekselenti.Brokastot var arī uz jumta un skatīties uz Kasbahu. Essouira - lieliska pilsēta, ļoti varētu teikt marokāniska, kur var skatīt amatniekus strādājam turpat uz ielas. Zivju izsole tirgū. Pilsēta ir tik šarmanta , ka vilina daudzus eiropiešus tur iegādāties mājas vecpilsētā. Daudzi savas mājas izveidojuši par hotelīšiem, līdz ar to nenakšņojām viesnīcā, bet gan palikām kādas austrietes mājā, kurā viņa mums izīrēja istabu jumta stāvā, līdz ar to brokastis ērtāk bija ēst uz jumta , vienīgi tevi visu laiku uzpasēja turpat uz apmales sēdošais albatros, kurš nevarēja vien nociesties , kad beigsim ēst un varēs aizstiept prom jebko kas kaut cik ir ēdams vai izskatās smuki - mēģināja pat iekosties dzeltenajā termosā. Sērfotājiem lieliska vieta posmā starp Essouira un Safi, lieliskas pludmales un viļņi manuprāt cienīgi sērfošanai. Safi var ļauties ,lai kāds vietējais izrāda podu un šķīvju darinātavas. Vinš tevi izvadās pa visiem stūriem, tikai jārēķinās , ka pēdējā pieturas vieta būs veikals - kooperatīvs, kur tev piedāvās iegādāties vietējos darinājumus. Ja vēlies ko iegādāties , tad noteikti jāpielieto kaulēšanas māksla, bet var arī neko nepirkt samaksājot gidam 1eiro. Ziemassvētku vakarā apstājāmies kādā nevisai izcilā pilsētā Tazenakht , jo bija jau pārāk vēls lai turpinātu braukt. Tur ieguvām sev jaunu draugu - berberu ko sauc par Hadim un kuram ir 3 bērni un dzīvo viņš kalnos. Teicās , ka esot strādājis "Šveicē pulksteņu rūpnīcā" , kad prasīju kāpēc pats nevalkā pulksteni - viņš teica "Jums eiropiešiem ir pulksteņi , bet man ir laiks!" . No viņa puses tikām ielūgti uz īpašu kalnu tēju , jo eiropiešiem esot svētki un teica "Merry Cosmos" un tas esot jātzīmē . Tagad nu mēs Ziemassvētkus saucam arī Hadima gaumē Cosmosa svētki :)) !!!! Lai arī jums jauks ceļojums uz Maroku un pa Maroku!!!! Vienīgi sagatavojiet sevi braukšanai pa Marokas lielpisētu ielām - asākas izjūtas var smelties Kasablankas ielās- galvenais ir labi un skaļi pīpināt.