Horvātija.

Esam jau piekto dienu Horvātijā. Dažas iezīmes un bezmaksas padomi par šo valsti autotūristiem, jebšu individuālajiem klaidoņiem. Kā jau minēju, pie robežas ir muitas pārbaude, jo nevar ievest gaļas, piena produktus un augļus. Taču mēs viņiem nelikāmies interesanti un neskatīja neko. Ja vien viņi būtu zinājuši, ko palaida garām!Vinjetes autobānim nav jāpērk, bet jāmaksā par katru bāni atsevišķi. Norēķins apmēram kā iebraukšana Rīgas lidostas maksas stāvvietā. Tātad summa atkarīga no ceļa garuma. No sākuma tas likās forši, bet, kad pirmajā dienā uz diviem bāņiem samaksājām 4.20ls un6.90ls un 3.50 tad vairs tas neizskatījās tik romantiski. Naudas vienība Horvātijā ir kunas. Tautieši, esiet toleranti un nemīkstiniet burtu "n"! Kaut gan te latviski neviens nesaprot. Naudas kurss ļoti viegli aprēķināms 10kunas ir 1 lats. Benzīns maksā10.32 kunas, tātad pāri latam3.2 santīmi. Vislētākais benzīns ir Lavijā, bet dārgākais pagaidām Čehijā un Austrijā.Tagad informācija par to cik dārgi var maksāt viens burtiņš "a". Rīgā saklausījāmies par Krkas ūdenskritumiem. No Vīnes uzlikām pa taisno Krk, kas mūsu galamērķim it kā likums. Lai nokļūtu uz Krk salu, samaksājām par tilta pārbraukšanu 35kunas. Nokļūstam salas galā, bet ne miņas no dabas parka. Sākām interesēties informācijas birojā. Izrādās, ka ūdens parks saucās Krka un atrodas 250km uz dienvidiem, bet šo salu sauc Krk. Vai izjutāt starpību? Vienīgais mierinājums, ka mēs tādi nebijām vienīgie...Dodamies virzienā uz Krka, jo mūsu pirmais galapunkts Horvātijā ir Zadar, kas pa ceļam. Uzliekam navigācijai ātrāko ceļu ar maksas ceļu. Tā bija rupja kļūda. Toms-toms mūs novilka no krāšņā krasta ceļa pa serpentīnu kalnos, jo centās mūs dabūt uz maksas ceļu. Mašīna grūši pūš un pa līkumiem katrs nākamais kilometrs mainās ik pa 10 minūtēm. Jūtam, ka esam gana augstu. Nevienas mājas, pelēkbrūna lapsa lēnām pāriet pār ceļu un vanags nolido gar mašīnas logu, likdams nojaust, ka esam viņa teritorijā. Laiks iet un saule iet uz leju. Labi, ka benzīns ir. Beidzot satiekam divas vietējās sievietes, no kurām viena runāja vāciski. Parādīja virzienu kur mēs atradīšot bāni ātrāk. Tad nu kļuvām laimīgāki un vēl pēc divām stundām sasniedzām Zadar.Te jau mūs gaidīja, jo no Rīgas bija pasūtīti apartamenti. Tagad Horvātijā vēl ir nesezona un apartamenti- tas ir viesistaba, guļamistaba, virtuve, dušas istaba, wi-fi, TV kondicionieris, u.t.t. līdz 4-6 cilvēkiem maksā 40 eiro. Tagad temperatūra ir no +30 līdz +36. Nezinu, ko viņiem nozīmē sezona. Tā kā tautieši- ja jums kāds ir sačakarējis priekšjāņu laiku- vai tie būtu draugi , vai tā būtu valdība- brauciet tik uz Horvātiju! Jo te ir karstāks nekā Latvijā , bet viņu sezona sāksies no 1.jūlija līdz 1.septembrim.Tagad esam Trogirā- ap 25km līdz Splitai. Māja, kurā dzīvojam atkal pa 40.- eiro, bet līdz Adrijas jūrai jāpāriet pāri ceļam. Mašīna stāv uz paša krasta.Daudzi jau noteikti ir peldējušies Adrijas jūrā, bet te būs dažas iezīmes ar ko tā atšķiras no Baltijas jūras un Rīgas jūras līča. Vispirms ļoti sāļš ūdens. Es pat teiktu, ka mūsējā jūra ir tāds krējumiņš.Ļoti dzidra. Ja jūs kādus 3-5m no krasta redziet akmentiņus dibenā, tad ziniet tur jau ir pāri galvai arī Žalgiris basketbolistam.Peldēties ieteicams tikai ar t.s. ežu čībām. Gumija čības var iegādāties visur pa 3-5 lati, bet bez tām var savainot kāju un tad, eh- labāk neturpināt...No rīta jūra ir tik rāma kā vannā nostāvējies ūdens. Tas - ap 6-8iem , kad pat vējš to liek mierā, izskatās, ka Adrija vēl guļ. Dienā intersanti, ka ne no šā, ne no tā uzvirmo viļņi, it kā kuģītis paietu garām. Bet nav tā kuģīša! Laikam tak grib parādīt, ka ir jūra un demonstrē paisumu, kas salīdzinājumā ar mūsu jūru ir tikai tāds maza kaķēna šķaudiens.Ūdenī var brīvi gulēt, jo laikam tas sāļums notur virs ūdens. Tā kā daudzi latvieši ir dzirdējuši par to, kas ūdenī negrimst un peld pa virsu, tad šī realitāte iespējama izbaudīt Adrijas jūrā.Nākamreiz par manas bērnības sapņu pilsētu Splitu, jo man skolā bija jādzied tāda Dienvidzlāvu dziesma. Līdz šai paradīzei ir palikusi tikai viena diena.