Grieķijas mazās piezīmes

- Pirmais iespaids tuvojoties Grieķijai ar lidmašīnu - salas, salas un vēlreiz salas. Kontinenta daļa (piekraste) sagaida ar daudz, daudz gaišām celtnēm. Izskatās, ka visas brīvās vietas ir apbūvētas. Izņemot kalnus, kuri šeit gan nav milzīgi, bet daudz. Burvīgi! Te pat varētu dzīvot. - Grieķijā ir skaisti cilvēki – tumšu ādu, melniem matiem un siltumu acīs. - Braucot pa Atēnām redzama dīkdienība un siltajās zemēs pieļaujamā nabadzība. Viss ir apbūvēts, māja pie mājas, celtne uz celtnes. Viens pēc otra autoservisi, uzpildes stacijas. Daudz divriteņu motorizētie braucamie. Tā kā filmās. Tā laikam vieglāk pārvietoties. - Skatoties aiz autobusa loga garām slīdošajās ainavās - kalnainajos līdzenumos, saproti kāpēc dievi Grieķiju izvēlējās par savu mājvietu un kāpēc šeit ir izveidojusies viena no senajām civilizācijām. - Grieķu mūzika liek domāt par dzīrēm, vīnu, dejām, sauli, lielu ģimeni. - Grieķijas vēsture ir varena (ar lielo V). - Kalambakā tirgonis zvanīja kādam, lai noskaidrotu ko grieķu valodā nozīmē „sweet”. Mēs tikai gribējām uzzināt vai apelsīni ir saldi - Pat lielajā Tesālijas līdzenumā (bijušais jūras dibens) kalni tomēr redzami no jebkuras vietas. - Ceļu segums ļoti labs, bet visu laiku tiek būvēti jauni ceļi. Tie tiek būvēti blakus esošajiem, pilnīgi nevajadzīgi. Tā tiek tērēta ES nauda - Bieži sastopams skats: vienā pusē augsta klints siena, otrā dziļa mežaina ieleja vai aiza. - Kad bijām Eiginā, apritēja tieši gads kopš pēdējo reizi lija. Izskatās, ka tā ir daudzās vietās. Upes izžuvušas, nemaz nerunājot par strautiem. Redzamas izdegušas platības. - Dzīvnieki (kaķi, suņi, govis utt.) ļoti tievi, izkāmējuši, netīri un noplukuši. Izņemot Atēnas un Santorīni, kur pa ielām klīst brangi suņu bari. - Ceļa malas netīras – izmesti sadzīves atkritumi, visādas būvmateriālu atliekas, bieži vien mašīnu kapsētas un citi dzelži. - Īstie grieķu salāti: lieli gabali tomāti (daži tik lieli, ka pat mutē nevar ielikt), gurķi. Rupji sagriezti zaļie pipari un sīpoli. Dažas melnās olīvas. Fetas siers (visbiežāk pat vesela plāksne pa virsu, nesagriezta gabaliņos). Olīveļļa, garšvielas. - Nacionālais saldais ēdiens: grieķu jogurts (tā kā „Baltais Zilonītis” vai „Activia”) ar medu. - Pludmales ar pelēkām smiltīm, vietām akmeņainas. Toties ūdens ļoti, ļoti dzidrs, skaistā tirkīzzilzaļā krāsā. Bet sāļš! - Ceļa malās saliktas kastītes ar svēto attēliem un svecēm. Grieķi esot ļoti dievticīgi (ortodoksālie kristieši). Baznīcas viņiem ar ikonām, kokgriezumiem, zeltu – ļoti greznas. - Vietām ļoti akmeņaina zeme. Tos izmanto māju būvniecībā. - Arhitektūrā valda bizantiešu un osmaņu stils. - Ceļa malās bija redzami pāris čigānu tabori. - Sadzīve Grieķijā ir tik balkāniska, ka nesaistās kopā ar antīko Grieķiju, dieviem, mitoloģiju, domātājiem un filozofiem. - Sastopamas palmas, banānkoki, platānas un, protams, ceļa malās aug mandarīni, apelsīni, citroni. - Olīvas koks ir vienīgais ražojošais augs, kas var augt un ražot klintīs. Tam ir ieaugušas garas saknes. Bet sāk ražot tikai pēc 150 gadiem. - Studentiem vēsturiskajos objektos ir lielas atlaides, bieži vien ieeja pat par velti. - Mašīnas, kas kādu laiku stāvējušas Atēnu ielās, ir putekļainas. Šeit neesot īpaši labs gaiss. - Bija skaisti un iespaidīgi, bet tomēr otrreiz atgriezties Grieķijā es nealkstu.