Ar vienu reizi nepietiek!!!!

Lai atsvaidzinātu savas atmiņas un patīkamos iespaidus, jau ilgāku laiku domāju, ka jāuzraksta kaut vai kāds neliels ceļojuma aprakstiņš - kaut vai pašam priekš sevis - nevar jau zināt, kad nākamreiz tur atgriezīšos, lai gan sirdī jūtu, ka tur dzīvē pabūšu ne reiz vien!! Vienu dienu, man piezvana draudzene, saka, redzeejusi kaut kādā interneta saitā reklāmu par braucienu uz Ēģipti - brauc 2, maksā viens!apdomāju - nu jā varētu jau - lai nu kā, tomēr beigās īsti nesapratuši tās reklamētās akcijas fišku, no tās atteicāmies, tomēr ideja par Ēģipti iepatikās un tad sākās meklējumi,kur labāk braukt, ar kādu tūroperātoru - beigās aizbraucām ar Domina Travel - un nekāda vaina - varētu teikt, ka viss bija ļoti labi!!!Tas viss notika ļoti spontāni - naudas bija pietiekami, turklāt draudzenei tuvojās dzimšanas diena un likās - būtu jauki, ja varētu to pavadīt Ēģiptē - laikā, kad Latvijā - decembra vidū temperatūra bija zem nulles. No Rīgas izbraucām no rīta puses - jau vairs īsti neatceros, cikos tieši:)laikam 12.Decembrī. Lidojums - ar Latcharter lidmašīnu - nebija pārāk pārpildīa, tādēļ bija pat verētu teikt, ka ērti, ilga ap 4 stundām. Ap pusdienlaiku ielidojām Šarmelšeihas lidostā. Jāpiebilst, ka jau lidojums bija ļoti krāšņs, bieži vien no loga nevarēju ne acu atraut - tik krāšna izskatījās Sinaja pussala!!! Bija pienācijas tas brīdis izkāpt no lidmašōnas - tikko izkāpām - sejā iesitās karsta gaisa kūlis - tik patīkami noglāstot - ā - tik silti!!!!pārskrēja tādas kā trīsas!patīkamas! pa lidostu kopumā noņēmāmies pusotru stundu - rindas nebija pārāk garas, lai gan jāpastāv bija. Lidosta - tāda paplukusi - it sevišķi robežsargu būdiņas - ārēji smukas, bet iekšpusē briesmīgi netīras un nolaistas. izgāj;am no lidostas - ieraudzīju palmas - jau patīkamāk!pamazām dewvāmies uz autobusu, kurš mūs nogādāja līdz viesnīcai.viesnīča kopumā ņemot bija ok, vienīgi par apkalpošanu numurā jāsaka - nav tā fiksākā:). Ieejot savā viesnīcas numurā, ar draudzeni secinām, ka nav gluži tas, ko Latvijā vai citās Eiropas valstīs uzskata par 5 zvaigžņu servisu, bet nu - lai paliek - viss bija tīrs, sakopts - nekāda vaina - ja ņem vērā, ka nebraucām tādēļ, lai istabā pie tv dirnētu - bija labi:) Jāsaka, ka šis brauciens mūsu plānos nebija iecerēts, kā kultūru izzinošs, bet drīzāk ar mērķi atpūsties, tādēļ jau pašā sākumā nolēmām, ka ar ekskursijām īpaši neaizrausimies - kādu jau var, bet lai atliek laiks pazvilnēt pie sarkanās jūras saulītē, ko mūsu platuma grādos šajā gadalaikā nedabūt. Pirmais iespaids bija kaut kas vienreizējs - biju kā noreibis no tā krāšņuma - viesnīca jeb pareizāk sakot viesnīcu komplekss Domina Coral Bay - bija tā apzaļumoti, ka krāšņi krūmi un ziedi bija uz katra soļa. Tomēr visvairāk fascinēja tas dabiskais skaistums, kurš bija aiz viesnīcas sienām - tie lielie akmeņotie smilšu krāvumi - kā pilis slējās debesīs, plaši tuksneši - nepabaeigtās mājas(diezgan raksturīga parādība Ēģiptei) - satriecoši!!!!sapratu - esmu gandrīz paradīzē! Par viesnīcu runājot - liela, skaista ,viss nepieciešamais ir, jauks personāls.Jūrā izveidots speci';als pontons, pa kuru var nokļūt jūrā, lai varētu peldēties un snorkelēt, jo krasti ir ar koraļļiem, tādēļ no krastiem ieiet ūdenī ir neiespējami. Pirmoreiz dodoties peldēt, biju pārsteigts - tik viegli peldēt - nekad ko tamlīdzīgu izjutis nebiju!!!sapratu - jā, tak esmu Sarkanajā jūrā - ūdens ir ļoti blivs - var peldēt, nirt stundām ilgi un nenogurt!!!vienīgi sākumā jāpierod pie ļoti sāļā ūdens - pat krastā izkāpjot un nožūstot uz ā'das paliek sāls gabaliņi, kas ir visai nepatīkami, tādēļ daudzās vietās ir dušas, kur noskaloties! Par zemūdens pasauli vispār pat nav vērts muti vērt vaļā, nav vērts mēģināt to aprakstīt - jāsaka, ka tā ir apbrīnojami skaista - es gandrīz iemīlējos tajā - vienīgā iespēja, kā gūt priekšstatu par to, cik krāšna tā ir - pamēģiniet pasnorkelēt vai nirt-tas patiešām ir krāšni!!!! par sabiedrībā pieņemtajām lietām - ēģiptieši ir laipni, tomēr gadījās sastapties ar visai ne;aipniem pārdevējiem - kā jau visur pasaulē!tomēr ejot iepirkties jāacteras dažas lietas - vienmēr kaulējaties - tas ir gandrīz vienmēr un visur - pat ieejot zolīdā veikalā tas ir jādara-sākumā neptīkami, beigās jau kā azarts! pasatigājoties pa tirgu - ignorējiet tos uzmācigos pārdevējus - nepievērsiet uzmanību(beigās man viņi bija tā piebesījuši, ka dažbrīd gribējās kādu skarbāku vārdu pateikt)!maksājiet viņu naudiņās - Egyptian pounds-vienmēr vēlreiz pasakiet, cik maksā, cik jāatdod - vienmēr pirms preces paņemšanas.ja brauciet ekskursijās,mēģiniet tās nepirkt pie Latvijas tūrfirmām - par 30 % dārgāk, kā var dabūt no vietējām firmām(tiesa gan vienmēr ir neliels risks,lai gan mūsu firmas tāpat pērk to pakalpojumu no vietējām tūrfirmām).ievērības cienīga ir vietējo braukt prasme - ņemot vērā to, ka ceļu satiksmes noteikumi viņiem kā tādi vispār nepastāv!!!!tieši tā-nav!!!!tomēr nevienu avāriju savā ceļojuma laikā neredzēju!!!brauc viņi riskanti, bet pie tā atri pierod:)) arī ar takšiem ir jākaulējās - labāk nostāk no vietām, kur to ir daudz - viņiem tur tāda prādība kā - starp[nieki - pārdod tūrisam par 20 paundiem, bet taksists pats saņem 12 -13 paundus. sabiedriskais transports Šarmelšeihā nav - tikai takši. Eksursijas - bijām 3 ekskursijās - pirmā bija izbrauciens pa tuksnesi ar kvadracikliem - teikšu godīgi - ekstrēma lieta!!!!pakalpoujumu ar dažiem puišiem no Latvijas pirkām no vietējo firmas - sanāca 30 dolāri no cilvēka = par 1,5 h braucienu gida pavadībā - turklāt, par cik bijām dzirdējuši, ka parastie izbraucieni ir tādi ļoti mierīgi - uzmetām gidiem biki vairāk - 5 dolārus, ar noteikumu, ka ir pieļaujamas atkāpes no normas - braucam ātrāk, ekstrēmāk nekā citi!!!:)) un jāsaka, ka tiešām bija to vērts - lai gan brīziem prātā ienāca doma - tas taču ir tik bīstami - braucām kolonnā - kopā 7 kvadracikli un bagijs(bagijs manai draudzenei, jo tas bija ar automātisko sajūgu un ātrumiem) - beigās tumsā un putekļos redzēt varēja tikai priekšā braucošā aprises, pēc kā arī pārsvarā vadījās, braucot ar 60 km/h ātrumu!!!!cepuri nost - dabu izbaudi, patrako - pirmai eksursijai neko vairāk nevajag!!!otrā ekskursija bija ar jahtu - cena 35 EUR no cilvēka - visa diena - iekļautas pusdienas(ļoti garšīgas, starp citu!!) un transports līdz ostai, utt.šī ekskursija bija ar mērķi papeldēties jūrā un pasnorkelēt, ko jau beigās darīju visai profesionāli!!!mums bija norīkots speciāls gids, kas saprot krievu valodu, jo pārējie bija angļi un vācieši, par cik no mūsu grupas neviens cits šo ekskursiju neizvēlējās!krievu gids nebija nepieciešams, jo labi runājam angliski - arī interesantāk bija ar pŗējiem kopā, tādēļ mūsu speciālā gida pakalpojumus neizmanotjām;) brauciens bija atklātā jūrā un pēc pirmās pieturvietas manai draudzenei sākās cīņa ar jūrasslimību(jūrā bija neparasti augsti viļņi!), bet veiksmīgi tika ar to galā - kopumā par ekskursiju - ļoti krāšņā zemūdens pasaule tika izbaudīta pilnībā - super!!!pēdējā eksursija bija brauciens ar džipiem pa tuksnesi - ciemošanās pie beduīniem, Ras mohamed Nacionālāis parks, Blue Hole(viens no populārākajiem daivinga centriem/vietā pasaulē),Dahaba, viesnīca.kopumā-super!Lai pilnībā izbaudītu Sinaja pussalas skaistumu-vairāk kā pietiekoši!kratīties džipā bija jautri, beigās arī nogurdinoši - nekad mūžā nebiju tā kratījies!vienreizēji fantastiski dabasskati!!!ēdām pusdienas pie beduīnu apmetnē, kur ģimenes galvam bija 3 sievas, 23 bērni, turklāt viena vēl bija stāvoklī!tad jājām gar jūras malu uz kamieļiem - fantastika - jūra, kalni, tālēs Saūda Arābijas krasti!!!!neatkārtojami!!!tad, vislielākais, šķiet piedzīvojums - snorkelēšana BLue Hole - neteikšu neko - vien to, ka katram tāds skaistums dzīvē jābauda!!!IEDOMĀJIETIES - 100 m dziļa aiza, sākas 20 metrus no krasta - un kādu 200 metru platumā - un vieni vienīgi koraļli, visneiedomājamāko krāsu, formu zivis, pa kādai medūzai un lielākai zivij arī!!!neatkārtojams piedzīvojums!!!!!neko vairāk nevaru pateikt-tie, kas šo skaistumu baudījuši - sapratīs, par ko runāju!!!!vēl joprojām - mēnesi pēc šī piedzīvojuma esmu tā iespaidā, tas ir tas, kas spēku dod ikdienas darbiem un kārtējai steigai, atgriežoties mājās!!!! pamēģināju arī daivingu - tiesa instruktora pavādībā - mans nākamais mērķis ir iemācīties daivot!!!!tas ir super! Sauļošanās, peldēšanās, ēšana neierastajos restorānos - viss tik vienkārši, vakaros Nāma Bay - ūdenspīpes, tā mūzika - āāā!!!tas tik bija piedzīvojums!!!! Sparatām to, ka ar draudzeni noteikti brauksim vēlreiz, jo taču neredzējām ne Kairu, ne piramīdas, ne Kairas muzeju - vēl ir tik daudz ko redzēt!!!!satikām cilvēkus, gan no Latvijas, gan no Krievijas, kas jau nt as reizes brauc uz Ēģipti un neapnīk!!!eksursijā ar jahtu braucām kopā ar slavenu krievu aktieri(aizmirsu vārdu:)), kas tēloja Serloku Holmsu krievu mākslas filmā(kas vēl šobaldien tiek šad un tad pa kādai sērijai demonstrētas)!!!!! Vēl ir tik daudz, ko stāstīt, bet to varbūt nākamajām daļām(varbūt!) Vsiem,kas uz Ēģipti plāno doties- super ideja - nenožēlosiet!!!