Pirmais atvaļinājums - Ēģipte

Apskatot dažnedažādākos tūrfirmu piedāvājumus, izvēlējāmies ar draudzeni Ēģipti un tieši Hurgradu. Biļetes dabūjām pa lēto 3*+ hotelis, 10 km no centra - ZAHABIA VILLAGE. Izlidojām 30. oktobrī, kad Rīgā bija +6. 5:40 pacēlāmies no Rīgas lidostas ar boeing 737-300 - aviokompānija FLYLAL. lidojums ilga aptuveni 4 ar pusi stundas, kura laikā lidmašīnas pilots visu laiku informēja mūs par to, kur šobrīd atrodamies, tāpēc ik pa laikam varējām vērot pilsētas, jūras no putna lidojuma. Ielidojam Hurgradā, ārā +31, nu vnk fantastiski. Ieejam lidostā un pilnīgs pretstats - bardaks, visi kaut ko bļauj, stāv garas rindas pēc vīzām. Iestājamies rindā un rindas galā pirmais apmāns :" Ja vēlaties pirkt vīzu tepat tad jāmaksā 17$, vai arī ejat uz banku un pērkat pa 15$, bet tad rinda jāizstāv atkal no sākuma, nu neko daudz nestrīdamies samaksājam, aizpildam ieceļošanas anketu un ejam ārā savākt mantas, paņemam mantas un dodamies uz autobusu. Iekāpjama autobusā, bet tad sākās gaidīšana 1,5h garumā, kāds no pasažieriem nevar atvilkties normālā laikā uz autobusu un aizkavē visus tūristus. Beidzot viņi ierodas un mēs dodamies ceļā. Izvadājot visus pa viesnīcām, sāku apjaust, ka esmu pavisam citādākā pasaulē. Nu neko piebraucam pie viesnīcas čekojamies viesnīcā, ātri mūs aizved līdz numuram, parāda, kur TV, kur duša, ka ieslēdzās A/c un tad mantu nesējs stāv un uz tevi skatās - skaidrs grib $$$. Nu neko darīt bijām dzirdējuši, ka par 1$ viņi ir pārlaimīgi, skatos makā a tur tikai 5$... nu neko dodu 5$ un tas smaidīgs aizcilpo dziedādam no mana numura. Iekārtojāmies numurā un jau peč stundas satikšanās ar gidu. Gids izstāsta visu sīki un smaki un tad piedāvā ekskursijas...Varu pateikt atklāti no gidiem ir vērts ņemt tikai tās kuras maksā daudz un kur tālu jābrauc piemēram Kaira un Luksora. Kā mums pēc tam izstāstīja vietējais krievs, tāda tipa ekskursijas labāk ņemt no viņiem, jo viņi par 100% nodrošinās komfortablu autobusu, labu ēdienu un citas ekstras. Pārējās ekskursija droši var ņemt no tūrfirmām, kas atrodas pilsētā, un cenu vienmēr cenšaties nosist uz 50 %, vai arī, ja Jums ir draugu grupa cenšaties noformēt tā, ka kāds no Jums nemaksā. Tā arī vakars klāt pastaigājām pa viesnīcas teritoriju, parunājām ar vietējiem un bija jau vakars, pasēdējām viesnīcas bārā un gājām gulēt. [b]2. diena[b] Otrajā dienā gājām baudīt pludmali. Viesnīcai pieder 2 pludmales - viena parastā, otrā ar koraļu rifu - abas bezmaksas, abās dvieļi bez maksas un priekš AI arī dzeramais bezmaksas. Paplunčājāmies, pasauļojāmies un tā arī vakars klāt. Vakarā aizbraucām līdz centram un tad jau sāka uzbāzties tirgotāji. Aicina iekšā dod tēju, dod cigaretes un viss tikai tāpēc lai no viņiem kaut ko nopirktu. [b]īsa pamācība iepērkoties[b] 1. Uz jautājumu, kuru rezi vai kuru dienu atrodaties Ēģiptē sakat, ka esat kādu 3 reizi vai arī 6 dienu. Tas atstāj uz pārdevēju lielu iespaidu, ja pateiksiet, ka esat pirmo dienu, pirmo reizi, Jūs apmānīs 100 % 2. Ja piedāvā kādu preci un Jums viņas cena šķiet pārāk dārga izdomājat kādu cenu esat gatavs par to atdot un sakat :" vakar es nopirku šo lietu par tik un tik naudiņām. Arī šis nostrāda bieži vien. Man sanāca tā ka gribēju pirkt kārtis, bet tirgonis man viņas neatdod tās saka tās ir plastikāta un tā tālāk. Es ilgi nedomāju saku ka strādāju kazino un zinu kādas ir īstas plastikāta kārtis, tirgonis bija sprukās un atdeva kārtis par manis norādīto summu. 3. Pārdevējiem ir tāds kā pārdošanas vieds - Mana laba cena tik, kāda laba cena ir tev, un tad parasti viņi izvelk vidējo, bet arī ši vidējā vienmēr ir daudz par dārgu, tāpēc ieteicams vidējo cenu samazināt vismaz vēl uz kādiem 75%. 4. Ja Jūs esat neiecietīgi un pastāvat uz savu cenu, bet tirgonis nav ar mieru ejat prom, jo viss biežāk tirgonis skries Jums pakaļ un piekritīs jūsu cenai, sakot ka tas nav biznees priekš viņa, bet nu labi lai iet... 5. Sanāca arī tā, ka dažbrīd kaulējoties tirgoņi paliek dusmīgi un dzen tevi ārā no veikala, šādos apstākļos vai nu esat savaldīgi vai nu arī pasakat kaut ko pretim, jo dažreiz tirgotāji ir "shlishkom nagliji" [b]3. diena[b] Dodamies ar kvadracikliem uz beduīnu pilsētu. Gids mums šo ekskursiju piedāvāja par 50$, centrā mēs viņu nopirkām pa 30$. Aizbraucām pa tuksnesi, forši izārdijāmies un esam klāt. Beduīni - joakaini cilvēki bez pasēm, dzīvo savā miestā un viss, kā kaut kāds akmens laikmets - ne tv, ne interneta, nekā cita. Nu neko noskatamies saulrietu (ilga 2 minūtes) un devāmies pa tumsu atpakaļ. Atpakaļceļā neko neredz, viss vienās smiltīs, seko tikai priekšā braucošajiem uguņiem. Ieteicams jau pirms ekskursijas nopirkt arafates(ap galvu liekami lakati) un brilles, jo bez šiem aksesuāriem tur nav ko darīt. Esam atpakaļ viesnīca un ēdam vakariņas. Tad nu mazliet par ēdienu. Saklausījos, ka Ēģiptē labi barojot...nu nez varbūt man tā nepaveicas, bet nu reāli pēc 4. dienas ēdienu praktiski nevarēju dabūt iekšā un nācās doties uz centru ēst. Vienīgais kas bija labs bija brokastis. Pavakariņojām un devāmies gulēt. [b]4. diena[b] Visa diena tiek pavadīta pie baseina, sauļojamies un peldamies [b]5.diena[b] Braucam snorlkot pa 2 rifiem - liekas tāda eksotika, kā pa discovery chanel un animal planet. Viss liekas tik dzīvs - tas vnk ir jāredz, nevar izstāstīt. Atpakaļ ceļā ekskursijas vadītāji sāka īināt kā delfīnu un heku reku delfīnu bariņš iznirst no ūdens - arī skats, kas jāredz. Papusdienojam uz kuģīša un jau vakars klāt. Aizbraucām vakarā uz pilsētu iepirkām šo un to un devāmies atpakaļ. [b]6.diena[b] Guļam pludmalē sauļojamies un peldamies [b]7.diena[b] 1:30 izbraucam uz Kairu. Ļoti smags maršuts, jāņem reāli līdz spilvens no viesnīcas, un arī salīgākiem cilvēkiem, kas siltāks mugurā velkams. Iebraucam Kairā. Apmeklējām Kairas muzeju, piramīdas, smaržu veikalu un dārglietu veikalu. Gari nestāstīšu, bet nu man personīgi nepatika viss tas, un prieks, ka vismaz vienreiz tur esmu bijis, visu to redzējis, bet nu otreiz braukt tiešām negribētu. [b]8.diena[b] 12:30 braucam uz lidostu, jā pasakai gals. Ātri vien izejam visus kontrolpunktus, nododam mantas, un DUTY FREE veikalos iekšā. Izvēle liela, viss kaut kas, tā kā mūsdienu supermārkets. Cenas lētākas nekā Latvijā uz 40%. Var nopirkt arī suvenīrus, bet tie lidostā ir dārgi. Pienāk laiks sēsties lidmašīnā. Pilots apsveic mūs ar jauko ceļojumu, pastāsta ka Rīgā ir 0 grādi un šovs var sākties ;) Pēc 4 ar pusi stundām esam Rīgas lidostā, auksti vnk drebulis nāk. Un tad par šovu. Jau pašā sākumā ievēroju, ka kādam tūristam ir mats uz mtata tādi pati soma kā man, nu un ko ? Ja Ēģiptē čalis somu paņēma īsto, tad lidostā Rīga viņš bija tik piekusis, ka paņēma manējo, kaut vai viņa somai bija piekarināts breloks ar viņa vārdu. Nu neko atstāju savu informāciju lidostā un braucot jau uz mājām zvanīja, ka čalītis jau brauc uz lidostu mainīt somas. Nu neko laimīgi beigu beigās tiku pie savas somas un ar to arī ceļojums beidzās, lai arī atmiņas būs vēl uz ilgu laiku. Nākošgad rudēnī braukšu atkal. Ceru, ka no tā ko pastāstīju, kādam tas palīdzēs. p.s. 1-2 ēģiptes poundi - atstājiet tos tiem, kas strādā bārā, klāj gultu u.t.t. - pēc tam vienmēr laipna attieksme garantēta Iedodat naudu - 5-20$ pie čekošanās numurā, lai dabūtu pēc iespējas labāku numuru ar labāku skatu.