Skaistie kalni. foršā daba ! - "Canadian Rocky Mountains" !

2005. g. jūnijā devos no mājas (Toronto) ar lidmašīnu 3500 km uz rietumiem - līdz Calgary, Alberta (gandrīz miljonu iedzīvotāju) uz īsu atvaļinājumu. Šis bija mans pirmais ceļojums uz kanādas 'Rockī kalniem'. Sagadījās ka pilsētā bija plūdi, bet neko īsti tas netraucēja. Kalgarijas pilsētā redzēju vecās ziema Olimpiādes slēpošanas 'lekšanas torņus' - nedomāja ka tie bija tik augsti - tie lecēji ir galīgi traki ! Nakamā dienā devos ar mašīnu uz rietumiem - pāri laukiem kur ganās lielopi. Tālumā jau varēja redzēt greznos kalnus ! Pēc stundas jau kani bija klāt - tie bija vēl skaistāki nekā biju iedomājis. Šī vieta jau slavena - Banff National Park - kas bija pasludināta par trešo nacionālo parku pasaulē (pēc Yellowstone (ASV) un Royal (Australija)). Un tagad ir UNESCO Heritage Sites listē. Daba tur vienkārši pasakaini skaista un nesabojāta ! Banff pilsētiņa slavena karsto avotu dēļ, un fantastiskai slēpošanai. Turpat redzēju ap desmit kalna aitas rāpjoties pa klintīm. Devos tālāk uz Lake Louise - tur divi burvīgi zili-zaļi ezeri - Lake Moraine, un Lake Louise. Par šiem ezeriem var tikai ar kanū un kajak laiviņām pabraukties. Ap Lake Moraine desmit kalngali, un aiz Lake Louise redzam Victoria Glacier (ledus šļūdonis). Bija intersanti redzēt cilvēku iespaidus kad viņi pirmo reizi redzēja šos daba brīnumus ! Pārgulēju Lake Louise miestiņā, nakamā ŗītā devos pa slēpošanas trasi augšā. No kalna augšas bija jauks skats pa ieleju - un lejup braucot , no krēsla vēŗojam ka divi grizzlī lāči spēlējas pa slēpošanas kalnu (vēl bija mazliet sniegs tur). Braucu tālāk, uz ziemeļiem, uz Peyto Lake- man gandrīz šis ezers patika visvairāk - vienkārši burvīga aina pārskatot šo ezeru !! Ceļš no Lake Louise uz Japser sauca par "IceFields Parkway" - apm. 250 km garš, scēnisks brauciens strap kalniem. Redzēju tikai kādas piecas mājas pa šo ceļu, bet četrus melnos lāčus, kalna aitas, 2 alnus, lielu ledus šlūdoni (varēja arī pastaigāt pa ledu 300m biezumā), un neskaitāmus gleznainus skatus. Nakamo vakaru paliku Jasper pilsētiņā - tur mums arī viesojās alnis ap 10 m no mašīnas ! Nakamā rītā uzbraucu Whistler's mountain ar tram (gondola) uz 2300 m augstumu. Burvīgs skats uz leju ! Tas to ir vērts. Apskatīju arī Maligne kanyonu un Athabasca ūdenskritumu. Devos atpakal uz dienvidiem , tad tālāk uz rietumiem apskatīt Yoho un Glacier nacionālos parkus. Bija intersanti apskatīt vilcienu tuneļus caur kalniem (vilciena sliedes savienoja rietumu ar austrumiem, un bija ļoti svarīgi Kanaādas dibināšanā). Nākamais pieturas punkts bija pilsētiņa Golden (Britu Kolombijā). Bija iespēja braukt ar 'džeta laivu pa Kolomijas upi- tas bija pārdzīvojums ! Pēdejo dienu pavadīju braucot caur Kootenay nac. parku - diemžēl te pirms diviem gadiem bija baigais sausums, un sekoja lieli ugunsgrēki. Vairāki kalni bija nodeguši. Slēdzot, gribu ieteikt katram, ja ir iespēja vismaz vienu reizi apskatīt šo burvīgo, dabisko vietu !! Dzirdēju daudz vācu un angļu tūristus. Esmu arī ievietojis bildes savā galerijā. [piez. (10.jul.) Nesen atradu '360 panorama' bildes: http://virtualguidebooks.com/Alberta/Alberta.html Turpat ari ainas no ASV un Kanadas rietumiem. Ietaupiet uz lidojuma - gandriz ka tur pats buutu :-) !]