Tunisija - īsi un konkrēti

RELIĢIJA Islāms (ik gadu mēnesi garš ramadans) - mums neizprast, bet var mēģināt pieņemt. Sievietes - ierobežota rīcība un izskats arī atbilstoši tam. Vīrieši - ievēro tradīcijas un ciena savas sievietes, ko nevar teikt par cieņu pret tūristēm. AINAVA Zaļo - dažādu veidu palmas, olīvkoki, kaktusi - neierasts skats. Smiltis - visur un daudz, pat diezgan skaisti, it īpaši Sahārā. Jūra - sāļa, skaista, bet krasts nekopts. Tuksnesis - dažāds un arī mirāžas var redzēt. ARHITEKTŪRA Pilsētās - ēkas interesantas, baltas un ar īpatnējiem ornamentāliem jumtiem. Durvis - zilas ar baltu un melnu kā arkas un uz durvīm ar kniedītēm zīmes pret ļaunu aci. Skaistākā pilsēta- Sidibosaī (apmēram tā izrunājas)viss ir zils ar baltu. Zils simbolizē jūru, balts-mieru. Vēl iesaku aizbraukt līdz Tabarkai - pilsēta Tunisijas ZR daļā - būs ko redzēt (gan Atlasa kalni, gan klinšainā jūras piekraste). Mazpilsētās - mājas ceļ vairākās paaudzēs. Ja apakšējais stāvs gatavs, tad augšējais nepabeigtais domāts jaunajam pārim un tāds var palikt ilgu laiku. Kapi - īpatnēji māla bluķi baltā krāsā, vesels lērums vienkopus, bet nekādas traģiskuma pieskaņas – man patika. PĀRTIKA Sabiedriskā ēdināšana – neiesaku. Tas, kas izskatās un izklausās labi - garšo slikti. Viesnīca – atkarībā kādā dzīvo (3* viesnīcās pat mēdz būt garšīgāk nekā 5*), bet ēdiens diezgan nekvalitatīvs, uz ātru roku gatavots. Dzērieni - alus vājš, stiprie dzērieni dārgi, vietējie vīni - ir OK! Enerģijas dzērieni – topā, jo ir gan normālā garšā, gan visur nopērkami. Kafija – reti kur bija garšīga (turku kafiju neiesaku). Tēja – tradicionālā zaļā tēja ar piparmētru un ciedru riekstiem. Augļi – maz pieejami un salīdzinoši dārgi. Svaigas sulas un saldējums - labs glābiņš, ja nav citu ko ēst un ja iepriekšējā nakts vētraini pavadīta klubiņā. Tādu vietu atradām – Tutti Frutti Canari (gan North Hammametā gan Jasmine Hammametā). IZKLAIDES Iecienīts klubs Jasmine Hammametā - British club - jautrs un aktīvs, mūzika tiešām dejojama. Auto - īrē un brauc, ir to vērts. Policija tūristus īpaši neaiztiek. Par pārējo jādomā pašam, un jā - šīša (ūdenspīpe) - tas ir to vērts, ja tiec vietā, kur to labi sagatavo, izmantojot kvalitatīvu tabaku. Ekskursijas - stāsta vienu, bet realitātē daudz kas no solītā nav iekļauts cenā. Labs gids – Samirs (runā vienā runāšanā, pastāsta daudz ko interesantu). CILVĒKI Gadās laipni un viesmīlīgi vietējie. Mums arī tādi gadījās- sadraudzējāmies. Uzbāzīgie un agresīvie - gadās vietās, kur maz tūristu, vai tie, kas ir pārliecināti tūrisma pretinieki. Tirgus - viens no svarīgākajiem iztikas avotiem. Tur tirgojas ar agresīvu pieeju, un bez nenormālas kaulēšanās pirkt preci nav jēga. Tirgotāji piesola pus pasauli un pierunā pilnas ausis, nogurdina, izved no pacietības. Savā starpā cilvēki ļoti atsaucīgi, ciena viens otru un šķietami visaugstāk vērtē roku, kas viņus baro, proti, tūristus. Visā visumā cilvēki nevieš uzticību. Vizuāli - vīriešiem topā melni krekli ar zelta apdruku un želejoti mati; sievietes - simpātiskas, bet pārsvarā maz redzamas, jo tā tas vienkārši ir pieņemts, ka viņām nebūs apkārt klīst. Nu tā apmēram - atskaņās no mana atvaļinājuma ceļojuma, bet varbūt nāks vēl papildinājums! Lai jums jaukas brīvdienas Tunisijā!!! :)