Brauciens šā gada vasarā uz Gomeļu... (2007)

Pāris gadus atpakaļ vienā no Jūrmalas sanatorijām iepazinos ar vienu ģimeni no Baltkrievijas kura visu laiku mani aicināja ciemos. Visu laiku nebija nekādas iespejas aizbraukt, galvenokārt finansiālas. Šogad nejauši ielidu airbaltic mājas lapā un atradu ļoti lētu iespeju aizbraukt uz baltkrieviju- konkretāk Gomeļas apgabalu. Braucu tikai uz 3 dienām. Gomeļā ielidoju ap pusdienlaiku. Talak man bija jadodas uz autoostu pilsetas centrā. Diemžēl tur nekadi citi transporta veidi kā vien privatais taksis nekursē. Kad zvaniju uz lidostu pateica ka var ari nebut takša. Bet par laimi bija. Par cik ļoti steidzos uz pilsetu (autobuss brauca prom no Gomeļas pec 2h uz man vajadzigo pilsetiņu) braucu ar pirmo taksi kas pagadijās. Cena 25000 baltkrievu rubļu. Pa ceļam parunajos ar šoferi. Viņš man teica par cik es esmu invalids iedos atlaidi - aizvedīs pa 20 000 (apmeram 5 Ls). Taa nu es nonaacu pie autoostas pilsetas centrā. Intreses pēc piegaju pie viena no taksistiem un pajautaju cik maksās aizbraukt lidz lidostai- tas atteica - 15 000 :D Vispar kaa veelaak uzzinaaju tur taksisti ļoti stipri krāpjoties un no Lidostas it sevišķi iebraucejam var uzprasit dargāk nekā patiesibā brauciens maksā... Autobuss no Gomeļas lidz man vajadzigajai pilsetiņai brauca 5 h. Pie tam tur ir tikai 200 km. Pie mums tadu pašu attālumu autobuss brauktu 3-3,5 stundas pa šoseju. Autobusi pilnigi jauni, Baltkrievijas MAZ. Tik vienigā nelaime (jeb laime) tada ka jebkurš brauciena laikā var piejiet pie šofera un palugt lai apstājas pie krūmiem- pat tad, ja pirms 5 min. kāds jau ir lūdzis iepriekš apstaties. Un pat vēl pēc 5 min autibuss var vel kadam apstaties. Ceļa malās pilns ar kolhoziem kas stradā pilnā sparā. Cepuri nost- naw kā pie mums kur vieni grausti palikuši. Cilvekiem ir darbs, nav kā pie mums kur cilveki nabadzibā dzivo laukos. Apstajoties vienā no pieturām sanāca parunāt ar vietejiem iedzivotajiem vienā mazā ciematiņā (3 majas). Šie stastija- prieks dzivot laukos- darbs ir, ja gadās ka saslimsti - visu slimošanas laiku apmaksā kolhozs + vel tā priekšnieks atved kartupeļus vai citu kas vajadzigs. Ari ambulances no katra ciemata netālu. Nav kā pie mums (vismaz manā pusē)- visas likvidetas... Vārdu sakot aizbraucu, paciemojos ļoti labi. Viss samerā lēts, kaut ghan teikšu ka Ukrainā viss vel lētāks. Pats interesantakais bija tas ka pilsetiņā 10 000 iedzivotaju bet pie viņiem tas saucās ciemats. Pilseta skaitoties Baltkrievijā tikai no 100 000 iedzivotaju. Ļoti skaista, apzaļumota pilsetiņa černobiļas zonā. Daudz koku, parku... vasaras kafejnīcu un dažādu veikalu. Ir diez gan daudz arī privatie veikali. Tajā laikā kad pie mums atzimē Jāņus pie viņiem svin jaunibas svetkus. Interesanti tas ka jauniešus tur vispar gandriz nevar manīt (tajos svetkos) bet pensionarus pa pilnam. Vēl kas ir interesanti- ieejam veikalā pēc 22.00 nopirkt alkoholu. Viss oki, noperkam un pec tam es šiem saku- pie mums gan tā nevar- uz ko šie atbild: "pie mums jau arī nevar bet mazās pilsetas neviens nekontrolē- paši miliči vakaros nāk iepirkties"... Atpakaļ arī viss veiksmigi atbraucu, vienigi pašā Gomeļā ļoti ilgi bija jagaida lidmašina, tapec pastaigajos pa pilsetu. Godigi sakot man viņa nepatika jo ļoti maz parku salidzinājumā ar pilsetām kur ir būts. Cilveki gan draudzigi visur un ļoti atsaucigi. Vel vairak - izpalidzigi. Piem. tev ejot pa ielu izkritīs no rokām maisiņš- pienāks klāt pirmais garāmgājējs un piecels. Atpakaļ braucot taksists man pašam negaidot nobēra pāris lamu vardus latviešu valodā gandriz bez nevienas kļūdas. man palika mute vaļā. Kā izradijās viņš pirms 30 gadiem dienējis armijā Latvijā un joprojām atceroties :)) Vispar ar turienes cilvekiem vareja sirsnigi izrunaties. Šeit LV tā nav. žēl... Tads luk bija mans brauciens. Nakamgad varbut atkal aizbraukšu, redzēs...