Ekskursija uz Ziemeļrietumu Vidzemi – Mazsalacu.

Ekskursijas dalībnieki – Jūrmalas sākumskolas „Atvase” 1.,2. klases Autobusa noma ( 53 sēdvietas) - 230 Ls Muzeja apmeklējums – 0,30Ls + 5Ls gids Ugunskurs - 4Ls Skaņākalna dabas taka – 0,70Ls + 4Ls autobusa iebraukšana Velniņš un raganiņa – 40Ls Mazā raganiņa jeb gida pakalpojumi – 40Ls Līdzi jāņem: • neliels akmentiņš, uz kura ir rakstīta sava sliktākā rakstura īpašība; • ēšana divām ēdienreizēm (tā kā ir paredzēts ugunskurs, tad līdzi var ņemt desiņas); • apģērbs attiecīgi tā laika apstākļiem; • ja ir vēlme iegādāties suvenīrus, tad kāda naudiņa; • jauks garastāvoklis. Ekskursijas mērķis: Braukt kopā ar mazo raganiņu uz vienu no skaistākajām Ziemeļvidzemes vietām – Mazsalacu. Autobusā mazā raganiņa stāsta teikas un nostāstus par tām vietām, ko bērni redz braucot autobusā. Kā arī katram bērnam dāvina raganisku tetovējumu zīmējuma veidā uz rokas. Sasnieguši Mazsalacu bērni dodas uz Mazsalacas novada muzeju, kur interesantā stāstījumā var dzirdēt par Mazsalacas velniņiem. Vairāk nekā 180 kokā grieztās figūriņas ir veidojis mākslinieks V. Hirte. Dodoties projām no muzeja bērni saprot, ka katram no mums brīžiem iekšā dīdās kāds nerātnais velniņš. Izbraucot cauri Mazsalacas pilsētai nonākam pie senās Valtenberģu muižas, lai dotos uz ugunskura vietu Draudzības pļaviņā. Kad visi paēduši sākas lielais piedzīvojums. Izstaigājam Valtenberģu muižas parku un uzzinām kādu senu patiesu notikumu. Izmēģinām trosēs iekārto tiltu pāri Salacai un atbrīvojamies no savas sliktās rakstura īpašības iemetot akmentiņu Salacā no tilta. Tālāk jau seko lielais pārgājiens pa Skaņākalna dabas parku. Bērni apskata unikālus dabas objektus – Vilkaču priede, Velna akmens, Enģeļu ala, Velna kancele un Neļķu klints, Velna skābuma baļļa. Par visu redzēto bērniem stāsta gan teikas, gan nostāstus. Kā arī visā takas garumā bērnus pavada kokā grieztas skulptūras, kurās atveidoti tēli no teikas par Kurbadu. Sasnieguši Velna alu bērni tiekas ar pašu alas iemītnieku – velniņu. Un atkal bērni var pārliecināties, ka Mazsalacas velniņš ir jauks mīļš un viesmīlīgs. Pēc Velna alas apmeklējuma bērnus sagaida jauns pārsteigums – meža raganiņa, kur bērniem iespēja pabūt raganu skolā. Atvadoties raganiņa visus cienā ar gardām pankūkām un novēl laimīgu ceļu. Tad jau pēdējais dabas objekts – Skaņākalna klints. Klints veido atbalsi. Bērni pa grupiņām viens otram nodzied kādu dziesmiņu tādā veidā ieklausoties atbalsī. Vēl viena ēdienreize un tad jau mājup.