-=Itālija starp divām jūrām=-

Mūsu ceļojums sākās Rīgas autoostā,kur sagaidījām savu autobusu,sakrāmējām savus čemodānus,iepazināmies ar gidu un atvadījāmies no Latvijas uz 11 dienām.. Nestāstīšu jums gari un plaši kā mēs tikām Itālijā,jo tas nav tik būtiski... Iebraucot Itālijā,caur autobusa logu pavērās neatkārtojami skastas dabas ainavas,augsti kalni ar sniega apsnigušām virsotnēm,šie skati burtiski apbūra visus autobusā sēdošos... Likās ka iebraucam pasakā.. Pirmā pilsēta ko mēs apskatījām bija Romeo un Džuljetas dzimtās mājas - Verona,kur mēs apskatījām un apstaigājām veco pilsētas tiltu,jauno Kolizeja brāli amfiteātri un protams Romeo un Džuljetas mājas pagalmu ar slaveno balkoniņu,uz kura stāvēja Džuljeta gaidot savu Romeo.. =) Šajā slavenajā pagalmiņā stāv skaists Džuljetas piemineklis.Šī vieta ir iecienīta jauno pāru vidū.Senais ticējums vēsta,ja jaunais pāris pieskarsies pie Džuljetas pieminekļa labās krūts,tad viņus sagaida laimīga kopdzīve.Tālāk mēs devāmies uz noslēpumaino,mazo pagalmiņu,kur mājo laimes āzītis.Tā ir maza strūklaka,kurai pa vidu sēž āzītis ar vienu zelta ragu,un ja šim zelta ragam pieskaroties ievēlēsies vēlēšanos,tad šī vēlēšanās tuvākajā laikā piepildīsies,bet pieskarties šim zelta ragam nemaz nav tik viegli,jo apkārt ir ledaini auksts ūdentiņš,kurā var iekrist. Es uzrāpjoties uz sīs strūklakas malām un stiepjoties pēc zelta radziņa iekritu šajā ledainajā ūdentiņā,bet tā kā laiks bija karsts ātri visas drēbes nožuva... pieskāros,ievēlējos vēlēšanos un baudīju skaisto apkārtni tālāk,par neko nebēdājot :)) Tālāk mēs devāmies uz burvīgo termālo ūdens krātuvi - Gerda ezeru.Tur mēs izbraucām dažus apļus ar motorlaivu.Gerda ezera ūdens pie dzelmes sasniedz līdz pat 70 grādu atzīmi un tapēc var redzēt kā no šī ezera dzīlēm nāk mazie termālie burbulīši.Mēs latvieši esam pieraduši peldēties arī aukstākos ūdeņos,daudzi ieskrējās un veldzējās šajā ezerā,kamēr itāļi paši ar atplestām mutēm skatījās uz mums... :D Vēlāk gids mums pastāstīja,ka jūnija sākumā itāļiem nav vēl atklāta peldēšanās sezona.. Vēlāk mēs apstaigājām mazo pilsētiņu,kura atrodas apkārt šim interesantajam ezeram.Staigājot pa tūristu pilnajām ieliņām izdomājām ar mammu ieiet itāļu picērijā un nogaršot kādu īsto itāļu picu,noskatījām labāko picēriju,nobrīnījāmies par to,ka neviens pie galdiņiem nesēž un gaidījām,kad pienāks oficiants.. pienāca oficiants un sāka runāt itāliski,mēs neko nesaprotot,angliski šim teicām,ko mūsu sirds vēlas,bet viņš kā stāvēja,tā stāvēja un runāja tik itāliski,tad laikam saprata,ka ar mums ir bezcerīgi runāt un pasauca otru oficiantu,šis vismaz mācēja angliski paskaidrot,ka šī picērija ir slēgta,lai mēs ejot uz centru un ēdot amerikāņu picu.. Tā arī nenogaršojušas īsto itāļu picu gājām prom,bet viens no oficiantiem nokliedzās:"Madam rose!" =))) tas tapēc,ka manai mammai uz rokas ir uztetuvēta rozīte... :) abas pasmaidījušas oficiantam devāmies tālāk meklēt,kur varētu ieturēt pusdienas..Visā visumā Verona ir otra lielākā Ziemeļitālijas pilstēta Alpu kalnu nogāzē,kuras vārds,kā jau mēs zinām,saistās ar Romeo un Džuljetas mīlas stāstu.Veronu dēvē arī par mazo Romu,par ko liecina romiešu laika amfiteātris Arena,no kura paveras jauks skats uz vecpilsētu ar Veronai raksturīgo sarkano ķieģeļu apbūvi.Tālāk mēs devāmies pāri lielajai,skaistajai upei Po,taisnā ceļā uz Pizu.Pizā ieradāmies vēlu naktī,bet tas mums netraucēja aiziet līdz ievērojamākajiem Pizas objektiem.. Piza ir Toskānas metrapole,kas kļuvusi slavena,pateicoties šķībajam zvanu tornim - Torre Pendente.Ievērības cienīgs pateisībā ir viss,kas atrodas Campo dei Miracoli:katedrāle,kristītava,kapsēta un muzeji.Kā jau mēs visi zinām Piza visā pasaulē ir slavena ar savu Pizas torni ,kurš nu jau ir saslējies 6 metrus uz vienu pusi.Tas acīm nebija aptverami!Mūsu priekšā stāvēja milzīgs marmora zvanu tornis,kurš kā mums likās tūliņ,tūliņ gāzīsies,bet īstenībā šis saslējies tornis ir izturīgs un dien dienā pieņem jaunus ciemiņus.Tālak mēs braucām pa Itālijas "zābaku" uz leju.Mēs apciemojām pašu Tirānas jūras piekrastes pilsētu Toskānu.Toskāna ir slavena ar saviem daudzajiem vīnogulājiem,kā arī nodegustējām labākos itāļu vīnus..Nākamajā dienā aizbraucām uz pludmali pie Tirēnu jūras... bijām mazliet pārsteigtas par jūras zaļgano nokrāsu,savdabīgajām smiltīm, kas mazliet līdzinājās kvarcam,kā arī par to,ka šajā pludmalē nebija nevienas būdiņas(esam pieradušas pie mūsu Jūrmalas pludmales būdiņām :) ),kurā varētu pārģērbties.Nācās pārģērbties tāpatās.. Arī viļņi atšķirās no mūsu jūrmalas viļņiem..Tirānas jūras atšķirībā no mūsu jūras viļņiem,nāk gan uz krasta pusi,gan atpakaļ... =) Tas laikam arī būtu viss,ko es atceros no šīs pludmales..Savā ceļojumā mēs neizlaidām Toskānas pērli - Sandžiminjano.Kā arī apskatījām Civitta - savdabīgu senu ciematu Apenīnu kalnos.Pēc tam nekavējoties ne minūti mēs devāmies uz mākslas un arhitektūras renesances šūpuli,un Itālijas mākslas galvaspilsētu - Florenci.No neskaitāmām pilīm ,laukumiem,muzejiem,īpaši jāpiemin Florences Doms,Siņjorijas laukums,Ufici un Piti mākslas galerijas,Mediči dzimtas kapenes,Džuto zvanu torni,Brunellski Doma katedrāles kupolu,Sante Croce baziliku,Mazačo freskas Novellas baznīcā un Brankači kapelā,kā arī Veco māja - tilts,kur agrāk dzīvoja cilvēki,bet mūsdienās tur ir dārgi suvenīru un juvilierizstrādājumu veikaliņi.Apmeklējām arī Florences tirgu,kas mazliet atgādināja mūsu pašu centrālās stacijas tirgu.. =D Pēc Florences apmeklējuma mēs braucām uz Itālijas galvaspilsētu - Romu!Mūžīgā pilsētā Romā mēs apskatījām tādas vēstursikas vietas kā: Itālijas šēdevru - Kolizeju(nācās nostāvēt garu rindu,lai varētu tik iekšā,bet tas tomēr bija tā vērts!),kura celtniecība tika uzsākta 72.gadā un pabeigta 80.gadā. Kolizejā ietilpa 50'000 skatītāju,kuri gāja turp,lai izbaudītu slavenās un tai pašā laikā nežēlīgas gladiatoru cīņas (parasti tie bija speciāli sagatavoti vergi). Pēc satriecošā Kolizeja apmeklējuma mēs apmeklējām Venēcijas laukumu,kurš tika uzcelts 1455.gadā pēc kardināla Petro Barbo gribas,Trevi strūklaka neatkartojami skaista un burvīga,it sevišķi vakarā,kad tā tiek apgaismota!Sēdējām un baudījām itāliešu garšīgo saldējumu,un lūkojāmies burvīgajā Trevi strūklakā,kā arī iemetām monētiņas,lai atgrieztos atpakaļ.Tā vienkārši sēžot,šķirstot grāmatiņu par Itāliju un vērojot piepildītās Itālijas ieliņas iepazināmies ar kādu amerikāņu ģimeni,kura ļoti interesējās,kur un pa cik iegādājāmies šādu grāmatu..Pastāstīju,ka nopirku,pie Kolizeja no kāda nēģera pa 5 eiro,amerikānis nobrīnijās un pagriezās apkārt un uzprasīja tuvējam pārdevējam pa cik viņš pārdos,šādu grāmatu.Pārdevējs atbildēja,ka tāda grāmata maksā 11 eiro.Amerikānis nospļāvās un pateica,ka es šo grāmatu nopirku tikai par 5 eiro un,ka viņš vairāk par 5 viņam arī nedošot.... pardevējs atvainojās,aizgāja pie sava priekšnieka un uzprasīja vai vairot pārdot par 5,atnāca atpakaļ un pārdeva arī amerikānim grāmatu par Itāiju tikai par 5 eiro..(Itālijā ir vērts pakaulēties ar pārdevējiem.. ;) ) Vēlāk mēs apskatījām Forumu,Navonas laukumu,Panteonu,neatkārtojamās Spāņu kāpnes,kā arī Trojāna kolonnu.Apskatot un apceļojot visas šīs skaistās tūristu iecienītas Itālijas vietas mēs iesēdāmies mūsu mājīgajā autobusā un devāmies iekarot Vatikānu.Vatikāns ir mazākā pāvesta valsts pasaulē,taču ar savu pastu,valūtu,avīzi,radio,dzelzceļa staciju un pat armiju,kuru tradicionāli sastāda šveiciešu gvardi kostīmos,kas darināti pēc paša Mikelandželo skicēm.Vatikāna teritorijā Sv.Pētera laukumā atrodas kristīgajā pasaulē lielākā un nozīmīgākā katedrāle, no kuras kupola paveras plaša Romas panorāma.Vatikāna muzejā atrodas unikālas mākslas vērtības,tai skaitā nesen restaurētā Siksta kapella.Apskatot Mikelandželo darbus,neticās,ka viens mirstīgais cilvēks spēj kaut ko tādu izveidot!To katram ir jāredz,ne katrs slavens cilvēks,aiz sevis atstāj ko tik unikālu un neatkārtojamu!!Un nu apskatījuši vairākas burvīgas Itālijas pilsētas, mierīgi nesteidzoties,pamazām mēs devāmies uz neatkarīgo Sanmarino Republiku.Sanmarino ir vecākā valsts Eiropā.No mūros ieskautās pundurvalsts Titano kalna virsotnē paveras plaša panorāma pat uz 30 km attālo Vidusjuras piekrasti.Sanmarino Republika atrodas 700 m virs jūras līmeņa.Pēdējā mūsu apstāšanās vieta Itālijā ir Venēcija.Apmetāmies kādā kempingā dažu km attālumā no Venēcijas,tur pat netālu bija kāds maziņš krodziņš,kurā mums deva brokastis,pie vienas no šī krodziņa sienas vienmēr stāv Latvijas karogs,un pats krodziņa īpašnieks satiekot mūs,latviešu tūristu grupu,bija uzvilcis lācplēša cepuri! ;)) kā arī latviešiem krodziņa īpašnieks lēja vīnu litrus bezmaksas...laikam latvie6u tauta viņam ļoti patīkas! ;) par to ir liels prieks un gods no kurienes tu nāc!Venēcija ir pilsēta uz ūdens,izvietojusies uz 117 salām,kuras savieno 400 tilti.Vairāk kā 150 kanāli kalpo kā ielas pilsētas transportam un sajūsmina mūs,tūristus,ar iespēju braukt ar gondolām.Gondolas pavada gondoljēri,bet nedomājiet, ka par gondoljēru var kļut jebkurš katrs, jo par gondoljēru jāmācās 10 gadi. Sv. Marka laukums ar grezno katedrāli un Dodžu pili liecina par bagāto venēciešu tirgotāju izsmalcināto gaumi.Sv.Marka laikumā vienmēr ir ļoti daudz baložu,kurus tūristi baro ar baltmaizi vai kukurūzu,tie pat nekaunās uzlidot tev uz galvas vai uzsēsties uz pleciem.. =D Unikālā pilsētas apbūve uz ūdens ,reizē gotiski smalka un tipiski itāliska,ar šauriem ielu labirintiem,tiltiem un kanāliem,neuzfrizētā pilsētvide Venēcijā neatstāj vienaldzīgu nevienu.Vēl Venēcija ir slavena ar savu Murano stiklinieku salu,kur 1 minūtē tavā acu priekšā pagatavo graciozi skaistus stikla izstrādājumus.Ja kādreiz esi bijis Venēcijā,tad vienmēr vēlēsies tur atgriezties vēl un vēl.Meklējot kādus nieka suvenīriņus saviem ģimenes locekļiem un draugiem,mamma iepazinās ar kādu itāļu pārdevēju,kurš mācīja viņai pareizi izrunāt "Latvija" itāliski... iemācījāmies pareizi izrunāt itālsiki šo vārdu,devāmies tālākos suvenīru meklējumos.Mazlietiņ aizstaigājāmies un nepamanījām,ka mums jau ir laiks doties uz savu autobusu,tapēc sākām skriet atpakaļ,bet itāļu pārdevējs skrēja pakaļ mums ar dāvanām =)))mammai uzdāvināja venēciešu maskas auskariņus,bet man venēcijas maskas magnētiņu!Atbraucot uz Latviju visi vienkārši apbrīno skaistos auskariņus un nevar vien nopriecāties par tiem!! Un tagad sakopojot visu šī 11 dienu ceļojuma iegūto informāciju mēs lēnā gaitā braucam atpakaļ uz savu dzimto pusi - Latviju. Ceru ka iedvesmojāties no mana rakstītā Itālijas apraksta un ceru,ka tas jūs neatstāja vienaldzīgu! Aizbrauciet uz Itāliju un izbaudiet to visu uz savas ādas!