4 dienās apkārt Igaunijai

Ceļojums 1100km garumā ar auto un 2 bērniem.

Mērķis – apskatīt Igaunijas 3 lielākos ūdenskritumus, dažas pilsētas un visu pārējo, kas pa ceļam.

Labākais laiks, kad apskatīt ūdenskritumus, ir pavasaris, kad tie ir visbagātākie ar ūdeņiem. Izbraucām pašās aprīļa beigās, lai arī nebūtu pārāk auksts.

1. diena

Izbraucām 8.00 Rīga-Valmiera-Valka-Tartu. Izstaigājām Tartu vecpilsētu, apskatījām Tartu Universitāti un Šķībo namu, uzkāpām Domu kalnā. Turpat dažu minūšu gājiena attālumā atrodas arī zinātnes centrs AHHA. Šis bija mūsu vienīgais apskates objekts, kas bija par maksu – ģimenes biļete 26eiro. Skatījāmies greizajos spoguļos, braucām ar divriteni pa trosi, eksperimentējām ar ūdeni, ļāvāmies brīvajam kritienam, maldījāmies spoguļu labirintā, pat meditējām un vēl un vēl. Pēc tā visa nogurumu nejuta pat bērni. Uz vakarpusi iegriezāmies vēl tirdzniecības kompleksā Lounakeskus, kas atšķīrās no mūsējiem ar to, ka veikaliem pa vidu bija ierīkota īsta ledus halle, kur tajā brīdī notikās sacensības daiļslidošanā. Sākot tumst, devāmies uz viesnīcu.

2. diena

Ceļamies laicīgi, viesnīcā pabrokastojam un dodamies prom no Tartu. Braucam augšā uz ziemeļiem gar Peipusa ezeru, kas ir 5. lielākais Eiropā. Gar ezeru sanāk braukt 30km. Ceļš, kas nav šoseja, bet iela, ved gar pašu ezera krastu cauri ciematiņam ar nelielām vienkāršām mājiņām. Nonākam plašā smilšainā liedagā, kas ir Peipusa ezera Kauksi pludmale. Vēl redzamas 2 pēdējās sniega kaudzes, bet vasarā šeit noteikti ir jauki. Nākamā pieturvieta ir Pihticas sieviešu klosteris. Biju lasījusi, ka sievietes tajā drīkst ieiet tikai svārkos, bet tā kā citas tūristes gāja biksēs, tad es ar iegāju ēkā. Tālāk braucām uz Igaunijas pašiem ziemeļiem – Narvu. Noparkojāmies pie paša robežkontroles punkta. Uz Krieviju rindas nebija, bet pretēji gan. Turpat blakām arī atrodas Narvas cietoksnis un bastioni, pa vidu upe un pāri tai jau Krievijas Ivangorodas pilsēta un tās cietoksnis. Tanks, lielgabals, Ļeņina statuja – pieminekļi, ko atradām tuvumā. Turpinājām braukt gar Narvas upi līdz Narva-Jesu, kas ir kūrorts – priedēs ieskauts privātmāju unhoteļu rajons pie Somijas līča. Narvā bijām nolēmuši nenakšņot, tāpēc devāmies atpakaļ 70km līdz nelielajam Maetaguse ciematiņam, kur pavakariņojām un pārnakšņojām Maetaguse Manor Hotell & Spa – muižas viesnīcā. Šo viesnīcues noteikti gribu pieminēt, jo tā bija ļoti jauka. Visvairāk tā iepriecināja mūs visus ar silto bērnu baseinu, silto džakuzī, kaskādi, ūdens masāžām un 25m baseinu. Tas bija lielisks nobeigums dienai pēc nobrauktajiem 300km.

3. diena

Atkal ceļamies agri. Pēc brokastīm rīta saulē sildīdamies, apstaigājam muižas parka teritoriju un dodamies ceļā uz netālo Ontikas stāvkrastu, kur beidzot tikai trešajā dienā ieraugam pirmo Igaunijas ūdenskritumu. Tas ir Valastes ūdenskritums. Tā augstums ir 30m, bet ļoti šaurs. Mani īpaši nepārsteidz. Braucam 60km tālāk uz nelielo Letipea ciematiņu, kur caur mežu līkumem nonākam pludmalē ar lielo akmeni Ehalkivi- augstums 7m un apkārtmērs 50m. Žēl, ka tas ir aplūkojams tikai pa gabalu. Visa piekraste ir ļoti, ļoti akmeņaina. Pēc 30km izbraucam cauri Rakveres pilsētai. Uzkāpjam augšā pilsdrupās, apskatām teātra ēku un pilsētas centrālo laukumu. Tālāk dodamies 70km uz priekšu līdz nonākam pie otrā ūdenskrituma Joelahtmes ciemā. Jagalas ūdenskritums ir visplatākais – ap 50m un 8m augsts. Šis man šķiet īsts dabas skaistums! Pēc tam braucam Tallinas virzienā un iekārtojamies viesnīcā. Papeldam, pavakariņojam un pa gultām, jo rīt jau atkal agri jāceļās.

4. diena

Tā kā Tallinas centrā ir būts jau iepriekš, šoreiz tikai dodamies jau no paša rīta uz Tallinas piekrasti, kur apskatam akmeņaino pludmali un caurbraucam privātmāju rajonam. Vienīgais, ko Tallinas centrā apskatījām, bija iepriekš nepamanītā krāšņā Kadriorgas pils un tās parks pašā pilsētas centrā. Tālāk braucam uz pēdējo apskatāmo ūdenskritumu. Tas ir Keilas ūdenskritums Keila-Joa ciemā 6m augsts, bet šaurāks nekā Jagalas ūdenskritums. Visi plānotie apskates objekti ir atrasti, aplūkoti un griežam stūri uz Latvija pusi. Priekšā 300km. Izbraucam vēl cauri Pērnavai, un tad jau Ainaži, Saulkrasti un Rīga.

Informāciju par apskates objektiem Igaunijā smēlos šajā jaukajā mājas lapā latviešu valodā http://www.visitestonia.com/lv . Protams, ka izmantojām GPS, kas lieliski atrada visas adreses un objektus, pat lielo akmeni jūras malā meža vidū ieskaitot. Arī mana 4 gadniece lieliski izturēja šo 4dienu pārbrucienu. Manuprāt, lielisks maršruts kā apbraukt apkārt Igaunijai 4 dienās kā pieaugušajiem, tā ģimenēm ar bērniem.