Ēģipte, gaidi mani atkal! (Hurgada, aprīlis, Titanic palace)

Sveika Ēģipte! Es atgriezos, un tagad noteikti zinu, ka atgriezīšos vēl! Jau kopš novembra gaidīju šo mirkli, kad varēšu atkal izkāpt no lidmašīnas un ievilkt tavu silto- smacīgo gaisu, izbaudīt karsto saulīti, izpeldēties Tavā siltajā jūrā un jā..Šis mirklis beidzot bija klāt 14.04.2012.Ēģipte, tavs siltais gaiss, karstā saule, skaistā jūra, patīkamie vakari ir mani uz veselām 7 dienām.Gaidītais ceļojums ir klāt!!

5 stundas lidmašīnā pagājušas ātri, pases kontroles izietas. Sirds sitas kā negudra, zinot, ka tuvojas mirklis, kad jāsēžas autobusā, kuram būtu Tevi jāaizved uz izvēlēto viesnīcu, bet pagājušo reizi tā nenotika. Tuvojos autobusam, sirds joņo. Cerība, ka šoreiz, Hurgadā mani sagaidīs viesmīlīgāk. Un jā.. Šoreiz tas tā arī notiek. Autobuss piestāj pie manas skaistās,šikās ar statujām un glamūru pilnās viesnīcas!

Šeit centīšos sniegt tādu informāciju, kādas pietrūka man pašai pirms devos uz Ēģipti! Tātad:

Laiks aprīlī – ļoti labs. Gaisa temperatūra ap +30. Ūdens jūrā silts. Varbūt ap +24 grādiem vai vairāk. Īsti nezinu. Bija neliels, vai brīžiem pat liels vējš, taču viņš bija silts. No vēja auksti nekļuva. Vakaros arī ļoti silti. Tikai retu vakaru prasījās pēc plānas jaciņas.

Ko apskatīt Hurgadā – pirms devos ceļojumā pati lasīju atsauksmes, meklējot, ko interesantu varētu ieraudzīt Hurgadā. Meklēju bet neatradu. Varbūt slikti meklēju, bet varbūt pati Hurgada, pārāk maza, lai tur būtu diži daudz ko apmeklēt.

Tātad, galvenā Hurgadas iela Sheraton street. Veikali un viesnīcas. Te var un vajag iepirkties. Bet neaizmirstiet kaulēties, kaulēties un vēlreiz kaulēties. Tie kas pirmo reizi brauc ar taksi uz Hurgadas centru jāsaka viesnīcas nosaukums Sea gull. Te viss sākas. J Tiem kam kaulēšanās pieriebusies un gribas fiksēto cenu veikalu, jāiet uz „Kleopatra” (Pretējā ielas pusē nedaudz atpakaļ paejot no viesnīcas Sea gull. Ja pareizi atceros) tur pat lejā ir arī pārtikas veikals.. Bet uz ielas var izdevīgāk nokaulēties un iepirkties nekā tur. J

Bilžu daudzveidībai iesaku apmeklēt New marina street. Skaista sakopta iela ar jaunām jahtām, zilu ūdeni, jaunām mājām, kafejnīcām.Neizskatās kā Hurgadā. Līdzinās Itālijai. Atrodas netālu no galvenās Sheratona ielas.

Zinu, ka Hurgadā kaut kur ir tirgus. Laikam augļu tirgus, bet par to neko daudz nezinu. Lasīju, ka tur ir ļoti netīrs un nesterils, tāpēc uz turieni īpaši nekārojās doties.

Par ekskursijām – biju patīkami pārsteigta ar ekskursiju cenām. Braucām no Alida tours. Luksora 65$ un Safari parks (brauciens ar kvadracikliem un beduīnu ciems) 45$ .

Uz Luksoru var aizbraukt tikai no Hurgadas. No Šarmas šādas ekskursijas nav. Ekskursija ļoti patika. Būtu lietderīgi aizbraukt uz šo ekskursiju, kaut vai tāpēc, lai apskatītu reālo Ēģipti. Kā viņi dzīvo, un , lai mazliet labāk izprastu viņu kultūru. Uz Luksoru jābrauc 4 vai 5 stundas. Izbraukšana 4.30 no rīta, bet laiks turpceļā paiet nemanot, jo autobusā gids ļoti interesanti stāsta par Ēģipti, kā Ēģiptieši dzīvo kādas viņiem tradīcijas un kultūra. Luksora likās zaļāka un mierīgāka nekā Kaira. Par Luksoru labāks iespaids palika. Bet netīra jau tāpat tā pilsēta ir. Ekskursija ļoti patika. Patiešām! Karnakas templis it sevišķi. Ļoti paveicās ar gidu, kurš mācēja aizraut un ļoti interesanti pastāstīt. Braucot uz šo ekskursiju apbruņojieties ar daudz jo daudz ūdens un ar apģērba gabaliem ar kuriem var nosegt galvu, plecus un rokas, jo saule tur ir īpaši nežēlīga.

Uz ekskursiju „Safari parks”. Šajā ekskursijā ietilpst viss. Sākumā braucam līdz kvadraciklu bāzei.Tur mūs sagaida un katru tūristu ietuntuļo savā līdzi paņemtajā lakatā, lai visa seja būtu nosegta un smiltis netiktu klāt. Brqauciens ar kvadracikliem ilgst 45 min. Patika ļoti, ļoti. Bet ilgāk braukt gan negribētos.Jo apniktu. Tāpēc priecājos, ka nepaņēmu ekskursiju, kur jābrauc ar kvadraciklu līdz pašam beduīnu ciemam. Brauciena vidū ir neilga pauzīte tuksneša vidū, lai pafočētos. Tad sēžamies džipā un braucam uz beduīnu ciemu. Braucam ar kamieļiem, apmeklējam beduīnu aptieku, skatamies kā onkulis pilda glāzītes ar smiltīm. Skaisti. Tad braucam ar bagijiem kādas 10 min, bet sajūsmu tie neizraisa. Lēni un smirdīgi! :D Apmeklējam terāriju ar čūskām un ķirzakām. Pēc tam pīpējam ūdenspīpi (pareizāk sakot, nepīpējam, jo viņa pīpējas ļoti, ļoti vāji). Ēdam vakariņas, skatamies priekšnesumu ar jogu, vēderdejām, un puišeli ar virpojošiem svārkiem. Ļoti skaisti. Vakarā askatamies saturnu teleskopā, kas tiešām bija WOW! Tad braucam uz viesnīcuņemot līdzi labu garastāvokli un daudz labus iespaidus! J Ekskursija piesātināta un mums patika!

Viesnīca „Titanic Palace”viesnīca vnk WOW! Patika ļoti, ļoti! Statujas,marmors, kristāla lampas, šiki dīvāniņi, zaļa un ļoti liela teritorija, daudz lielu un skaistu baseinu!Tas viss ieskāva mūs 7 dienu garumā! Viesnīca atrodas 17 km, jeb 20 min, jeb 5-7 $ attālumā no Hurgadas centra. Blakus viesnīcai arī nelielas veikalu rindas. Ja ir vēlme pēc lielākas šopingtūres, bet slinkums braukt uz centru, tad jums jādodas pa labi no viesnīcas ar kājelēm aptuveni 5 min. Viesnīca atrodas pie jūras, bet ir lieli paisumi un bēgumi tāpēc pa pontonu jāiet kādas 10 min. Jūrā ir neliels koraļu rifs un zivtiņas. No rīta, kad 6acis vaļā kā pogas, kad darīt īsti vēl nav ko tad maršruts ir ļoti labs. Pa ceļam var gan mierīgi pastaigāties, gan pafočēties jo cilvēku vēl maz. Un jūriņā izplunčāties! Jūra burvīga. Silta, zila un skaista! Viesnīca ļoti piemērota atpūtai ar bērniem. Jo ir gan akvaparks (arī priekš pieaugušajiem) gan 2 lieli bērnu laukumi ar pirātu kuģiem gan ar smilškastes veidolā gan iekš baseina! J K opumā ar viesnīcu bijām ļoti, ļoti apmierināti!

Braucām uz šo viesnīcu no Alida tours. Ļoti patika gids, kas mūs tur sagaidīja. Visu objektīvi pastāstīja: uz kādiem alla carte restorāniem labāk iet, ko labāk pirkt suvenīros, kā runāt ar taksistiem, lai neapšmauc, ieteica labākās ekskursijas u.tt.

Uz beigām neliels atgadījums ar viesnīcas personālu: Bagāžas nesējam dzeramnaudā biju sajaukusi un iedevusi 100$, bet pati to nepamanīju, pēc 5 minūtēm atnāca atpakaļ bagāžas nesējs ar viesnīcas menedžeri un pārjautāja, vai tiešām esot gribējusi dot tik lielu dzeramnaudu, un vai neesmu kļūdījusies. Momentā nosarku kā sarkana biete un ļoti atvainojos, sakot , ka kļūdījos un iedevu katram pa 5$. savējos 100$ dabūju atpakaļ! Biju ļoti pateicīga tam godīgajam vīriņam. Tākā šis gadījums nedaudz mainīja manas domas par pašiem ēģiptiešiem!!!

Paldies Ēģipte par fantastisko atpūtu un pozitīvajām emocijām. Paldies, ka lutināji ar savu karsto saulīti, silto jūriņu un patīkamajiem vakariem. Tieši to es gaidīju tik ilgi! Paldies, un zini, es noteikti atgriezīšos! Gaidi mani, Ēģipte! :)